کد قالب کانون دستاوردهای بین المللی

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کانون فرهنگی وهنری کریم اهل بیت شهر سلامی و آدرس kanoonemamhassan24.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3032
بازدید دیروز : 176
بازدید هفته : 3032
بازدید ماه : 3260
بازدید کل : 155916
تعداد مطالب : 2271
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : شنبه 21 بهمن 1402

متن و عکس پروفایل 22 بهمن + عکس پروفایل تبریک دهه فجر

دستاوردهای بین المللی

1. شکستن ابهت پوشالی امریکا

زورمداری، نفوذناپذیری و یکه تازی قدرت های استکباری شرق و غرب، در صحنه جهانی، این باور را در همه مردم جهان به وجود آورده بود که هرگز نمی توان با آنها مقابله کرد. در این میان، پیروزی انقلاب اسلامی ایران که سرنگونی رژیم ستم شاهی را به دنبال داشت، اولین ضربه محکم و اساسی را به ابهت و غرور امریکا وارد ساخت؛ زیرا امریکا پشتوانه اصلی رژیم پهلوی بود و امریکاییان تا آخرین لحظه فروپاشی این حکومت و حتی بعد از پیروزی انقلاب به حمایت از بازماندگان رژیم پهلوی ادامه دادند. رژیم پهلوی نیز برای نشان دادن استحکام سلطنت خود، همواره پشتیبانی امریکا را به رخ مردم می کشید. باید دانست تسخیر لانه جاسوسی امریکا در ایران، جهانی کردن شعار «مرگ بر امریکا»، خنثی سازی محاصره های اقتصادی، سیاسی و نظامی غرب، ایستادگی در برابر حضور نظامی نامشروع ناوگان های امریکا در خلیج فارس، رسوایی امریکا در حمله نظامی به طبس و حمله موشکی به هواپیمای مسافربری ایران در خلیج فارس، ابهت پوشالی امریکا را به کلی شکست. از این رو، مردم جهان به این باور رسیدند که قدرت امریکا در برابر قدرت های الهی و مردمی ناچیز است و قدرت واقعی اش، بسیار کمتر از آن چیزی است که همیشه در جهان تبلیغ و ترویج شده است. این عزت آفرینی برای جهان اسلام و به خواری کشیدن دشمن هماره مورد توجه و تأکید حضرت امام خمینی رحمه الله بود، چنان که در سال 1358 فرمود:

شما بدانید که این نهضت شما ملت ایران، این عظمت قدرت های بزرگ که با تبلیغات تحمیل کرده بودند بر دماغ ها (افکار) که اصلاً نمی شود با انگلستان درافتاد، حالا هم دیگر اصلاً با امریکا نمی شود دیگر درافتاد، این عظمت را شکست... نهضت شما الان این معنا را هم شکست در دنیا که نمی شود در مقابل امریکا (ایستاد).(1)


1- صحیفه نور، ج 11، صص 336 و 337.

امام در پیام حج سال 1366 نیز فرمود:

من با اطمینان می گویم اسلام، ابرقدرت ها را به خاک مذلت می نشاند. اسلام موانع بزرگ داخل و خارج محدوده خود را یکی پس از دیگری برطرف و سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد.(1)

رهبر فرزانه انقلاب، حضرت آیت الله خامنه ای هم از این شکست چنین یاد می کند:

انقلاب شما حریم دروغین قدرت ها و قلدرها را شکست. امریکا به عنوان ابرقدرت، یک روز امریکا بود، اما امروز دیگر نیست. امروز شما ببینید که در چند نقطه از نقاط عالم، مردم عکس رئیس جمهور امریکا را آتش می زنند یا پرچم آنها را به آتش می کشند، چند جا از نقاط عالم، ملت ها و توده های مردم، مشت گره می کنند و مرگ بر امریکا می گویند.(2)

در واکنش به حرکت انقلابی مردم ایران، امریکا تلاش کرد با تهدید و وحشت افکنی، مردم مبارز ایران را هراسان سازد، ولی امام خمینی رحمه الله با قاطعیت و شجاعت تمام در سخنرانی 17 آبان 1358 فرمود:

امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند. صحبت اینکه اگر دخالت نظامی بکند، ما چه خواهیم کرد، غلط است... غلط می کند! نترسید، نترسید... امریکا عاجزتر از این است که در ایران دخالت نظامی بکند.(3)

2. صدور انقلاب و جهانی شدن انقلاب

امروزه بر جهانیان ثابت شده است که انقلاب اسلامی ایران از قلمرو جغرافیایی ایران خارج شده و بر سراسر جهان اثر گذاشته است. ویژگی انقلاب اسلامی به گونه ای است که خود ماهیت صدور را در ذاتش دارد. چه بخواهند یا نخواهند، ماهیت انقلاب اسلامی، صادر شدنی است. امام خمینی رحمه الله با توجه به این مشخصه فرمود:


1- همان.

2- حدیث ولایت، ج 6 ، ص 221.

3- در جست وجوی راه از کلام امام، دفتر چهاردهم، ص 455.

ما انقلاب را به تمام جهان صادر می کنیم؛ چرا که انقلاب ما اسلامی است و تا بانگ لا اله الا اللّه و محمد رسول اللّه بر تمام جهان طنین نیفکنده، مبارزه هست و تا مبارزه در هر کجای جهان علیه مستکبران هست، ما هستیم.(1)

ایشان در پیام نوروزی سال 1359 نیز فرمود:

ما باید از مستضعفان جهان پشتیبانی کنیم. ما باید در صدور انقلابمان به جهان کوشش کنیم و تفکر اینکه انقلابمان را صادر نمی کنیم، کنار بگذاریم؛ زیرا اسلام بین کشورهای مسلمان فرقی قائل نمی شود و پشتیبان تمام مستضعفان جهان است.(2)


1- همان، دفتر پانزدهم،ص 312.

2- همان.

استکبار و وابستگان آن هماره کوشیده اند تا چهره ای منفی از صدور انقلاب نشان دهند. بنیان گذار انقلاب با خنثی سازی این توطئه نیز در تبیین درست مفهوم صدور انقلاب فرموده است:

اینکه می گوییم باید انقلاب ما به همه جا صادر شود، این معنی غلط را از او برداشت نکنند که ما می خواهیم کشورگشایی کنیم. ما همه کشورهای مسلمین را از خودمان می دانیم...، ما می خواهیم این چیزی که در ایران واقع شد و این بیداری که در ایران واقع شد و خودشان از ابرقدرت ها فاصله گرفتند و دست آنها را از مخازن خودشان کوتاه کردند، این در همه ملت ها و در همه دولت ها بشود. آرزوی ما این است. معنی صدور انقلاب ما این است که همه ملت ها بیدار شوند و همه دولت ها بیدار شوند و خودشان را از این گرفتاری که دارند و این تحت سلطه بودنی که هستند و از اینکه همه مخازن آنها دارد به باد می رود و خودشان به نحو فقر زندگی می کنند، نجات بدهد.(1) ما که می گوییم انقلابمان را می خواهیم صادر کنیم، می خواهیم این مطلب را، همین معنایی که پیدا شده، همین معنویتی که پیدا شده است در ایران، ما می خواهیم این را صادر کنیم. ما نمی خواهیم شمشیر بکشیم و تفنگ بکشیم و حمله کنیم.(2)


1- صحیفه نور، ج 13، ص 281.

2- همان، ص 90.

همچنین رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله خامنه ای در تبیین مفهوم و صدور انقلاب می فرماید:

صدور انقلاب؛ یعنی صدور فرهنگ انسان ساز اسلام و صدور صفا و خلوص و تکیه و اصرار بر ارزش های انسانی. ما به این کار و انجام این وظیفه افتخار می کنیم. این راه انبیاست و ما این راه را باید ادامه دهیم. دنیای غرب و سردمداران فرهنگ فاسد و منحط غربی از اینکه فساد و فحشا و اعتیاد و انواع و اقسام بدبختی ها و روسیاهی ها را به سراسر عالم صادر می کنند، خجالت نمی کشند. این فرهنگ فحشایی که امروز متأسفانه سراسر دنیا و بیش از همه، دنیای فقیر جهان سوم را فراگرفته از کجا آمده است؟ این یکی از صادرات فرهنگ غربی و تمدن استعماری و استکباری است. چرا ما باید از صادر کردن توحید و اخلاق انبیا و روح فداکاری و اخلاص و تزکیه اخلاقی به کشورهای دیگر خجالت بکشیم؟ چرا باید شرم کنیم از اینکه غیرت و حمیت و ایستادگی در مقابل قدرت های باطل را به  صورت درس عملی به ملت های دیگر ارائه و تعلیم بدهیم؟ ملت ها باور نمی کنند که بشود با عوامل و مزدوران قدرت های استکباری درافتاد. ما درافتادیم و پیروز هم شدیم. چرا این عمل و تجربه خودمان را در اختیار افکار عمومی ملت ها نگذاریم؟ ما این انقلاب را صادر می کنیم. اگر منظور این است که ما مواد منفجره صادر می کنیم، این ادعا دروغ است. این کار را خود دستگاه های پلید خبیث استکباری می کنند. سازمان جاسوسی امریکاست که برای ساقط کردن دولت ها وارد صحنه می شود و اسلحه و مواد منفجره و نیرو می برد و به ضد انقلاب در کشورهای انقلابی کمک می کند. ما به هیچ کشوری مواد منفجره نمی بریم. خراب کاری دور از شأن ماست و به هیچ وجه به ما نمی چسبد و هر کس بگوید، خلاف و دروغ گفته است.(1)

اساسا صدور انقلاب و جهانی شدن آن، در ماهیت انقلاب اسلامی ریشه دارد. اسلامیت انقلاب به ایران اختصاص ندارد و به قلمرو جغرافیایی خاصی محدود نیست و مخاطبان آن، مسلمانان و مستضعفان سراسر جهان هستند. عباس مدنی، رهبر جبهه نجات اسلامی الجزایر می گوید:


1- حدیث ولایت، مجموعه رهنمودهای مقام معظم رهبری، ج 1، ص 259.

انقلاب اسلامی ایران در واقع، متعلق به همه مسلمانان جهان و از جمله مردم مسلمان الجزایر است.(1)

نماینده جبهه آزادی بخش انقلاب اسلامی افغانستان نیز می گفت:

انقلاب ایران تنها متعلق به ملت ایران نیست. همچنان که رهبر انقلاب ایران، تنها رهبر مسلمان ایران نیست.(2)

بسیار قابل توجه است که بدانیم رهبر جزایر آنتیل می گفت:

در زمانی که انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی در ایران به ثمر رسید، مسلمانان جزایر آنتیل آن را انقلاب خود دانستند و در حقیقت، این انقلاب نه فقط برای ایران، که الگو و نمونه برای تمام مسلمانان جهان است.(3)


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: مناسبتی