تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کانون فرهنگی وهنری کریم اهل بیت شهر سلامی و آدرس kanoonemamhassan24.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 2216
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : شنبه 30 مهر 1402

 

شهاب شهسواری در روزنامه هم میهن نوشت: شنبه هفته گذشته با آغاز عملیات غافل‌گیرکننده حماس در مناطق پیرامون نوار تحت محاصره غزه، سرزمین اشغالی فلسطین بار دیگر شاهد آغاز یک جنگ ویرانگر جدید بود؛ جنگی که می‌تواند سرنوشت بسیاری از پروژه‌های جاری دیپلماتیک در منطقه را تغییر دهد و معادلات قدرت در غرب آسیا را بار دیگر تغییر دهد. عملیات حماس، موسوم به طوفان‌الاقصی، با موفقیت زیادی اجرا شد. رهبران سیاسی حماس که تعداد زیادی از آنها در خارج از غزه زندگی می‌کنند، در مصاحبه با رسانه‌ها گفته‌اند که انجام این عملیات آنها را نیز غافلگیر کرده‌است، چراکه هرچند از برنامه‌ریزی برای انجام آن مطلع بوده‌اند، اما به دلایل واضح امنیتی زمان اجرای آن برای هیچ‌کس جز عده‌ای از فرماندهان نظامی حماس درون نوار غزه روشن نبوده‌است. خالد مشعل، از رهبران حماس در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی خبر ترک گفته‌است: «بعد از خواندن نماز صبح از رسانه‌ها متوجه حمله هفتم ماه جاری شدم.» موسی ابومرزوق،

موضوعات مرتبط: ویژه نامه ها
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : شنبه 30 مهر 1402

اکسیوس: اگر اسرائیل به عملیات در غزه ادامه دهد، ایران وارد جنگ می‌شود

حمله هوایی اسرائیل به غزه

 

به گزارش اکسیوس به نقل از دو دیپلمات آگاه به وضعیت کنونی، ایران روز شنبه با ارسال پیامی به اسرائیل تاکید کرد که تمایلی به تشدید درگیری‌ها میان حماس و اسرائیل ندارد، اما اگر عملیات اسرائیل در غزه ادامه یابد، در آن مداخله خواهد کرد.

 
موضوعات مرتبط: ویژه نامه ها
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : شنبه 30 مهر 1402

شیطان در تمام مسائل زندگی می‌تواند با ما بازی کند

نافرمانی شیطان

از هفتاد و سه حرف اسم اعظم خداوند، بیست و پنج حرف را خداوند به آدم آموخت و خداوند دستور داد تا همه بر آدم سجده کنند و همه فرشتگان و جنّیان بر آدم سجده کردند و قابل ذکر است که این سجده نه به خاطر آدم بلکه جهت اطاعت از فرمان خداوند بود. و ابلیس که در صف ملائک بود تکبّر ورزید و از دستور خداوند سرپیچی کرد و این عمل او اولین معصیت او شد و خداوند از ابلیس پرسید؛ «چه چیزی تو را از سجده بر مخلوقی که من به قدرت و عنایت خویش آفریده ام منع کرده؟».(1) ابلیس گفت: خدایا مرا از این سجده بر آدم معاف کن و در مقابل به گونه ای بندگی تو را می کنم که هیچ فرشته ای تو را عبادت نکرده باشد و نیز گفت: من چگونه بر او سجده کنم که من از آتشم و او از خاک. و خداوند فرمود؛ «مرا به بندگی و عبادت تو احتیاجی نیست و چون ابلیس نافرمانی کرد خداوند او را از درگاه خود راند» و در جواب ابلیس فرمود؛ آتش از درخت است و درخت از خاک و اصل درخت از خاک و گِل است.(2)

موضوعات مرتبط: تاریخ انبیاء
برچسب‌ها: تاریخ شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : شنبه 30 مهر 1402

حضرت آدم

 

حضرت آدم علیه السلام

اول هر کار با نام خدا * می شود رو سوی مقصد ره گشا

می کنم آن قصه دِلکش بیان * از عدم هستی چگونه شد عیان

تا خدا از روی حکمت این چنین * با ملایک گفت خواهم در زمین

خلق سازم آدمی با ماء و طین * روح خود را با گِلَش سازم عجین

هنگامی که خداوند جهان هستی را آفرید، و سیارات و ستارگان را خلق کرد، زمین و فرشتگانی را نیز بیافرید تا ستایش کننده او، و فرمان بُردار فرموده های او باشند. در این میان زمین را پدید آورد و گیاهان و کوهها و رودها و دریاها را آفرید و موجوداتی بر روی آن قرار داد تا از آفریده های او استفاده درست کنند و بر روی زمین زندگی کنند، گونه ای از این موجودات گروهی از جنّیان بودند که همیشه در حال جنگ و ستیز و فسادبودند تا اینکه خداوند فرشتگان را به جنگ آنان فرستاد و همه جنگ ستیزان را از میان برداشت و گروهی را نیز به اسارت گرفت که شیطان در میان آن اسیران بود و در آن زمان، کودکی بیش نبود و فرشتگان او را به عرش بردند و به او درس عبادت آموختند تا پروردگار خویش را عبادت کند.

موضوعات مرتبط: تاریخ انبیاء
برچسب‌ها: تاریخ شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : شنبه 30 مهر 1402

مقدمه

تاریخ انبیاء (از آدم خلیفة اللّه (ع) تا خاتم رسول اللّه (ص))مقدمه[12]

با سلام و درود به پروردگار اعظم چون ستایش و سپاس ابدی از آن اوست، که هستی بخش جهان بی کران و پدید آورنده انسان است و درود بی پایان بر فرستادگان پاک و برگزیدگانش که آنان را برای ارشاد و راهنمایی جهانیان فرستاد تا خوشبختی ابدی را به آنان ارزانی دارند.

آری ستایش پروردگاری را که انبیاء را یکی پس از دیگری، حجّتی در مسیر زندگی انسانها قرار داد تا تکمیل کننده رسالت الهی باشد، پیامبرانی که رسالت پروردگار را سینه به سینه زنده نگه داشتند. و سلام و درود بر آنانی که با تأسی به وحی خداوند و الهام گرفتن از اعمال نیک آنان و اولیاء و سرمشق گرفتن از زندگی آنها در مسیر خداوند گام برداشتند و گام برمی دارند و همچنین سلام به شما خواننده گرامی.

این کتاب بیانگر چگونگی آفرینش بشر و شرح حال زندگی انبیاء که خود عاشقانه سوختند تا راه درست زیستن و درست پیمودن را بر ما نمایان سازند. در پس زندگی هر یک از این بزرگان رازی بسیار بزرگ و ارزشمند نهفته است. شکست ها، پیروزی ها، عذابها، ناکامی ها، استقامت ها، سعادت ها و همه و همه عبرتی است که اگر لحظه ای با

[13]

دقت و تفکر در آن بیاندیشیم، حقایقی را جویا خواهیم شد که سعادت ابدی در وجود ما نقش می بندد و ما را به سرحدّ کمال می رساند.

پس با آگاهی از چگونگی آفرینش انسان و زندگی پر هدف آنها و عمل کردن به رهنمودهایشان بیائید به کمال جاودانه برسیم.

این کتاب با اقتباس از کتاب پروردگار و چندین کتاب دیگر تهیه شده است، باشد که مورد قبول پروردگار واقع شود.

من خود از کودکی عاشق و مشتاق داستان زندگی پیامبران و این راست قامتان عرصه تاریخ بوده ام و همیشه سعی بر این داشتم که از اعمال آنان نتیجه درست گرفته و رهنمودهایشان را ره توشه راهم قرار دهم. هنگام نگارش این کتاب که حدود دو سال به طول انجامید، دلهره ای داشتم که مبادا کتابم به چاپ نرسد و اگر روزی را ببینم که این کتاب به چاپ رسیده است، حس می کنم که با نوشتن آن کوله باری از شانه هایم برداشته شده است. و با کمال گستاخی به خود بگویم که توانسته ام قطره ای از اقیانوس بی کران رسالت انبیاء را که توأم با زحمات، عذابها، مشقّتها، سختیها، بردباریها، شکست ها، پیروزی ها، ناکامی ها و غیره... می باشد به انسانها بنمایانم.

«و مِنَ اللّه توفیق»

موضوعات مرتبط: تاریخ انبیاء
برچسب‌ها: تاریخ شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : جمعه 29 مهر 1402

حمله به بیمارستانی دیگر در غزه/ جان ۸۰۰۰ نفر در خطر است

موضوعات مرتبط: ویژه نامه ها
برچسب‌ها: ویژه نامه غزه
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : جمعه 29 مهر 1402
جنگ اخیر اسرائیل علیه غزه دو روز طول کشید و از لحظه اول مشخص بود که تل‌آویو تنها عملیات نظامی محدودی را خواستار است، از این رو به میانجی‌های مصری و نیز رسانه‌های مختلف خبر داد که این جنگ تنها عملیاتی است که جهاد اسلامی را هدف قرار داده است.
اهداف اسرائیل از جنگ غزه

نویسنده: محمد عایش

دیپلماسی ایرانی: در رویارویی نظامی اخیر مشخص بود که اسرائیل جنگی طولانی با نوار غزه را خواستار نیست و اصلا منفعتی از این مسئله نمی‌برد. با این وجود وارد این ماجراجویی شد.

 

 
 
موضوعات مرتبط: ویژه نامه ها
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : جمعه 29 مهر 1402

ايسنا : هدف از حمله اسرائیل به حماس بنا به گفته وزیر امور خارجه آمریکا، پایان دادن به جنبش حماس و مقاومت در غزه است.

هدف حمله اسرائیل به غزه مشخص شد

منابع آگاه گفتند، وزیر خارجه آمریکا به رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اطلاع داده، هدف از جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه که آمریکا کاملا از آن حمایت می‌کند، پایان دادن به جنبش حماس و مقاومت در غزه است.

این منابع به العربی الجدید گفتند، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در دیدار با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در اردن از او خواست، به تضمین برقراری امنیت و ثبات در کرانه باختری ادامه دهد.

موضوعات مرتبط: ویژه نامه ها
برچسب‌ها: ویژه نامه غزه
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : جمعه 29 مهر 1402

از تولد تا بعثت رسول الله ص

ديدار با بحيراى راهب

پيامبر خدا (ص) در سن نُه تا سيزده سالگى در يكى از سفرهاى تجارتى تابستانى قريش در حدود سال 583 ميلادى همراه عمويش ابوطالب با كاروانى به شام مسافرت كرد. وقتى كاروان به نزديكى شهر بُصرا رسيد، راهبى كه آنجا در صومعه اش زندگى مى كرد، متوجه شد كه ابرى پيوسته بر سر يكى از كاروانيان سايه افكنده يا شاخه درخت سايه خود را بر او مى گستراند.
راهب مسيحى كه نامش ((بحيرا)) بود، از همه كاروانيان دعوت كرد مهمان او باشند، آنها پذيرفتند، اما محمد (ص) را كه كودكى كوچك تر از همه بود جا گذاشتند. بحيرا در ميان مهمانانش آنچه را مى جست ، نيافت ؛ يعنى كسى كه چهره اش در كتابها به عنوان آخرين پيامبر ترسيم شده بود. از آنها پرسيد كه آيا آنها همگى آمده اند؟ وقتى فهميد يكى از آنها نيامده بر آمدن او تاءكيد كرد. وقتى آن بزرگوار آمد مدتى به چهره وى نگاه كرد و او را به لات و عزى سوگند داد كه به سؤ الاتش به درستى پاسخ دهد. حضرت فرمود كه هرگز دروغ نگفته و از لات و عزى نفرت دارد. سپس راهب سؤ الاتى كرده و پاسخ شنيد و از مهر نبوت پرسيد و آن را ديد. دستى بر آن كشيد. آن گفتگو و مهر نبوت او را مطمئن كرد كه اين كودك همان پيامبر موعود است .

 

 

موضوعات مرتبط: تاریخ اسلام
برچسب‌ها: تاریخ شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : جمعه 29 مهر 1402

معرفی آثار ادبی در وصف مبعث پیامبر اکرم(ص) | جهان نبود و تو بودی نشانه خلقت | تو آمدی به جهانی که عشق را کم داشت

نامها و لقبهاى پيامبر اكرم (ص)

در قرآن كريم از پيامبر اسلام با دو نفر با دو نام محمد و احمد و چندين صفت يا لقب ياد شده است : رسول ، نبى ، خاتم النبيين ، داعى ، شاهد، سراج ، مدثر، مزمل ، بشير، نذير و مانند آنها.
نام مبارك محمد در چهار مورد از قرآن كريم آمده است ؛ نخست :

ما كانَ مُحَمَّدٌ أَبا أَحَدٍ مِنْ رِجالِكُمْ وَ لكِنْ رَسُولَ اللّهِ وَ خاتَمَ النَّبِيِّينَ وَ كانَ اللّهُ بِكُلِّ شَيْءٍ عَليما(69)
محمد پدر هيچ يك از مردان شما نيست ، ولى فرستاده خدا و خاتم پيامبران است و خدا همواره بر هر چيزى داناست .
سه مورد ديگر: سوره آل عمران ، آيه 144، سوره محمد، آيه 2 و سوره فتح ، آيه 29.

 

موضوعات مرتبط: تاریخ اسلام
برچسب‌ها: تاریخ شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : جمعه 29 مهر 1402

زندگی نامه حضرت محمد (ص)

فصل سوم : از ولادت تا بعثت پيامبر اكرم (ص)

پيامبر گرامى اسلام (ص) روز دوازدهم يا هفدهم ربيع الاول سال ((عام الفيل )) در شهر مكه متولد شد. از ولادت تا بعثت آن حضرت چهل سال طول كشيد و در اين مدت وجود مبارك او براى انجام كارى بس بزرگ و تاريخ ساز آماده مى شد؛ تا اينكه در چهل سالگى آمادگى لازم را براى دريافت وحى الهى به دست آورد و به عنوان آخرين حلقه از سلسله پيامبران (خاتم النبيين ) معرفى شد.
در اين برهه حوادث بسيارى رخ داده كه در كتب سيره به تفصيل آمده است و ما در اينجا تنها به حوادث و موضوعاتى مى پردازيم كه در قرآن كريم به آنها اشاره شده است و با استفاده از كتابهاى تاريخى به شرح آنها مى پردازيم .

 

موضوعات مرتبط: تاریخ اسلام
برچسب‌ها: تاریخ شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : پنج شنبه 28 مهر 1402

1

همزمان با جنایت‌های رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی غزه از یک سو و ادامه عملیات طوفان الاقصی از سوی دیگر شاعران و نویسندگان کشورمان دست به قلم شده و شعرهای متعددی سروده‌اند. یکی از شاعرانی که در این روزها اقدام به انتشار اشعار خود با موضوع مردم فلسطین و طوفان الاقصی کرده، حجت الاسلام محمدحسین انصاری نژاد است. در ادامه دو شعر جدید از این شاعر نام آشنای کشورمان را با هم می‌خوانیم. شعر اول انصاری نژاد

موعود من نام دارد که  در ادامه می‌آید:

باد آبان ماه، چین می‌اندازد به زلفِ بید مجنون‌ها

باغ آشفته ست، لرز لرزان از سموم فصل، زیتون‌ها

موضوعات مرتبط: ویژه نامه ها
برچسب‌ها: ویژه نامه غزه
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : پنج شنبه 28 مهر 1402

دلنوشته برای کودکان غزه .

نمی دانم با کدامین کلمات احساسم را بیان کنم.

آیا کلمات قادر به توصیف آنچه برشما می گذرد هستند؟

چگونه شب سر بر بالین بگذارم و به خواب روم در حالی که شما وحشت زده در گوشه ای از خانه نشسته اید و هر لحظه انتظار انفجار موشک را می کشید.

چگونه قلب کوچکتان تاب این همه ترس و اضطراب را دارد؟

ای تو مادر! چه بر تو می گذرد زمانی که جنازه فرزند آغشته به خونت را در آغوش همسرت می بینی؟

و تو ای پدر !چگونه دستانت توان جمع کردن تکه پاره های بدن فرزند کوچکت را از زیر آوار دارد؟

درود بر تو ای کودک شهید

درود بر تو ای مادر صبور

درود بر تو ای پدر دلیر

موضوعات مرتبط: ویژه نامه ها
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : پنج شنبه 28 مهر 1402

 

نویسنده

  • سیّد حسین فخر زارع

دکتری جامعه‌شناسی دانشگاه جامعةالمصطفی و مربّی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشة اسلامی

 

چکیده

زندگی اجتماعی و توجّه به روح جامعه یکی از اساسی‌ترین تعلیمات قرآن است. چشم‌اندازی که قرآن برای جامعة انسانی و تفسیر آن در مورد عوامل فعّال در این جامعه ترسیم می‌کند، بر پایۀ نگرش شمول‌گرایانه به انسان به عنوان مجموعه‌ای متجانس و هماهنگ قرار دارد که ناظر به جنبه‌های آن است. در این چشم‌انداز، تعابیر مختلفی در آیات می‌توان مشاهده کرد که به بیان سنّت‌‌ها و تاریخ آنها، مسائل اجتماعی و دعوت به مطالعۀ جوامع پرداخته است.بحث از هستی، چیستی و ترکیب جامعه، حل‌کنندة پاره‌ای از مشکلات و ابهام‌های موجود در مباحث اجتماعی است. اصالت‌ دادن به فرد یا جامعه، تکلیف امکان یا عدم امکان شمول ایدئولوژی واحد بر کُلّ جامعه، وجود یا عدم وجود سنّت‌‌ها بر آن و بسیاری از مسائل نظری و انتزاعی را در مورد جامعه حل خواهد کرد. قرآن کریم هستی پایدار جامعه را مربوط به حیات مردمی می‌داند که در آن زندگی می‌کنند و شناخت جامعه و تغییرات آن را متّکی به روابط اجتماعی افراد قلمداد می‌کند و ازسویی، با رشد وگستردگی مردم، شبکه‌های وابستگی در میان آنان نیز تغییر می‌یابد و روابط به صورت تصاعد هندسی پیچیده‌تر می‌شود و شکل جدیدتری می‌یابد. قرآن برای درک این شبکه‌ها، روابط و جامعه، انسان را به شناخت درونمایۀ انسانی خود ارجاع داده است. وجود یک امر فطری در انسان کافی است که گفته شود او در برابر محیط انسانی و اجتماعی یا طبیعی و غیره موجودی منفعل نیست، بلکه درون خود، معرفت‌ها و گرایش‌هایی را نهفته دارد که در شخصیّت او تأثیر بسزایی دارد و اصولاً سیستم زندگی اجتماعی انسان در نظام آفرینش، متّکی به  فطرت اوست.

 

موضوعات مرتبط: اجتماع شناسی
برچسب‌ها: اجتماع شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : پنج شنبه 28 مهر 1402

رتبه و تراز قبولی جامعه شناسی

 

فارابی؛ گریزان از مردم، در جستجوی سعادت!

انواع جامعه در نظرفارابی

فارابی وضعیت حیوانات را در ارتباط با زندگی اجتماعی تحت چند نوع کلی بررسی می نماید، یک دسته حیوانات جز از طریق گروههای جمعی و پیوستگی با یکدیگر قادر به رفع حوائج زندگی و ضروریات حیات نیستند.

-  انواع جامعه در نظرفارابی

نویسنده: غلامعلی خوشرو

  الف- اجتماع به طور کلی
فارابی وضعیت حیوانات را در ارتباط با زندگی اجتماعی تحت چند نوع کلی بررسی می نماید، یک دسته حیوانات جز از طریق گروههای جمعی و پیوستگی با یکدیگر قادر به رفع حوائج زندگی و ضروریات حیات نیستند.
دسته دیگر در رفع حوائج زندگی محتاج به اجتماع نیستند و به طور انفرادی قادر به ادامه حیات می باشند اما در نیل به شرایط برتر و وضعیت بهتر نیازمند زندگی جمعی هستند.
دسته بعد، از لحاظ ضرورت حیات و همچنین نیل به کمالات نیازی به اجتماع ندارند. زندگی انفرادی برای برخی از آنها علی السویه است، ولی زیست جمعی برای برخی دیگر سبب بروز درگیری و تعارض خواهد شد.(1)
موضوعات مرتبط: اجتماع شناسی
برچسب‌ها: اجتماع شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : پنج شنبه 28 مهر 1402

دانلود سوالات دکتری علوم اجتماعی - جامعه شناسی به همراه کلید (93،94،95،96،97)

انواع تقسیم بندی جامعه شناسی

 تقسیم بندی جامعه شناسی :جامعه شناسی ازلحاظ روش، هدف، قلمرو وموضوع، دارای تقسیمات متعددی به شرح زیراست:

 الف؛جامعه شناسی ازلحاظ روش:

 نخستین تقسیم بندی جامعه شناسی به وسیله آگوست کنت پایه گذار این دانش به عمل آمده است وی جامعه شناسی را که درآن زمان، بسیاری ازعلوم اجتماعی را شامل می شد، درارتباط بازمان ومکان به دو بخش زیرتقسیم کرده است:

 

موضوعات مرتبط: اجتماع شناسی
برچسب‌ها: اجتماع شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : چهار شنبه 27 مهر 1402

 

  1. علم الدراسه : در آیات قرآنی علوم به دو دسته اصلی علوم درسی که قابل تعلیم و تعلم مدرسی است و علوم وراثتی تقسیم شده است. خداوند درباره علم درسی در آیه 105 سوره انعام می فرماید: وَكَذَلِكَ نُصَرِّفُ الآيَاتِ وَلِيَقُولُواْ دَرَسْتَ وَلِنُبَيِّنَهُ لِقَوْمٍ يَعْلَمُونَ؛ و اين گونه آيات خود را گوناگون بيان مى‏كنيم، تا مبادا بگويند تو درس خوانده‏اى، و تا اينكه آن را براى گروهى كه مى‏دانند روشن سازيم. پس علم درسی علومی است که با تعلیم و تعلم به دست می آید. این که درس را درس می گویند به این سبب است که شخص با تکرار علومی را به شکل علوم نظری یا عملی می آموزد به طوری که آن را کهنه می کند؛ زیرا همان طوری که در فارسی گفته می شود این پارچه مندرس است به معنای پارچه ای است که به سبب استعمال بسیار کهنه شده است. پس علم درسی آن است که با تکرار زیاد کسب می شود.
موضوعات مرتبط: علم شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : چهار شنبه 27 مهر 1402

قرآن و تاریخ
انواع و اقسام علوم در قرآن
با توجه به تعاریفی که از حقیقت علم و انواع و اقسام آن در نزد فلاسفه و حکما بیان شده می توان دریافت که در قرآن انواع و اقسام علوم مطرح است که شامل علوم حصولی و حضوری است.
از نظر آموزه های قرآنی علم حقیقی همان علمی است که از راه عبودیت و تقوا به دست می آید. از این روست که از امام صادق(ع) و پیامبر(ص) آمده که ایشان می فرمایند: لیس العلم بکثرةِ التّعلُّم و إنّما هو نورٌ یقذفه الله تعالی فی قلبِ من یرید الله أن یهدیه؛ علم با کثرت تعلم و آموزش به دست نمی آید؛ چرا که علم تنها نوری است که خداوند در قلب کسی که می خواهد او را هدایت کند می افکند.( منیة المرید، ص167 ؛ مصباح الشریعة، ص 16؛  منیةالمرید، شهید ثانی، ص 148و 167؛ بحارالانوار، ج 1، ص 224؛ مشكاةالانوار، ص325)

موضوعات مرتبط: علم شناسی
برچسب‌ها: علم شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : چهار شنبه 27 مهر 1402

بسم الله الرحمن الرحیم

بر اساس آموزه های قرآنی علم دارای انواع و اقسام بسیاری است که برخی آن را به دو دسته اصلی علم حضوری و علم حصولی دسته بندی کرده اند. نویسنده در این مطلب با مراجعه به آموزه های قرآنی بر آن است تا زیرشاخه ها، راه ها و آثار هر یک را تبیین نماید. با هم این مطلب را از نظر می گذرانیم.

 

 

موضوعات مرتبط: علم شناسی
برچسب‌ها: علم شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : سه شنبه 26 مهر 1402

رویترز مدعی شد؛آتش بس غزه تا ساعاتی دیگر اجرایی می شود

موضوعات مرتبط: ویژه نامه ها
برچسب‌ها: ویژه نامه غزه
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : سه شنبه 26 مهر 1402

ابهام در تصمیم گیری | من هنوز گزینه‌ها را هم نمی‌دانم!

ممکن است بگویید من در تصمیم گیری دچار ابهام هستم و حتی هنوز به شکل شفاف نمی‌دانم چه گزینه‌هایی وجود دارد. در علم تصمیم گیری در چنین وضعیتی می‌گویند: تو هنوز به مرحله تصمیم گیری نرسیده‌ای و در گام های نخست حل مسئله هستی.

تفاوت تصمیم گیری و حل مسئله | مثال مهاجرت

کسی را در نظر بگیرید که مدام می‌بیند دوستان و آشنایانش به کشورهای دیگر مهاجرت می‌کنند. بعضی از آن‌ها برای ادامهٔ تحصیل می‌روند و برخی برای کار کردن. عده‌ای هم هستند که با پول خود یا خانواده‌شان، در قالب سرمایه‌گذاری به کشورهای دیگر مهاجرت می‌کنند.

موضوعات مرتبط: مهارتهاي زندگی
برچسب‌ها: مهارت های زندگی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : سه شنبه 26 مهر 1402

 

تصمیم گیری چیست
 

◾فرض کنید پول خود را پس‌انداز کرده‌اید و می‌خواهید خودرو بخرید. یک گزینه این است که یک خودرو ساده و نو بخرید. گزینهٔ دیگر این است که با همان پول، خودرویی بخرید که ظاهر بسیار تمیزی دارد اما ده سال یا بیشتر کار کرده است. قاعدتاً خودرو کارکرده را می‌توانید از برند بهتری بخرید. اما این ریسک هم وجود دارد که در سال‌های پیش رو مدام درگیر تعمیر و تعمیرگاه باشید.

◾کمی دیر از خواب بیدار شده‌اید و باید خیلی خوش‌شانس باشید که سر وقت به محل کار برسید. لباس‌‌های شسته‌شده‌تان چروک هستند و باید اتو شوند. ترجیح می‌دهید لباس چروک بر تن داشته باشید و به‌موقع برسید یا این‌که کمی دیر برسید و لباس‌تان مرتب باشد؟

موضوعات مرتبط: مهارتهاي زندگی
برچسب‌ها: مهارت های زندگی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : سه شنبه 26 مهر 1402

دقیق ترین تعریف و طبقه بندی مهارتهای زندگی چیست؟

مهارت های زندگی یا Life Skill اصطلاح آشنایی است که این روزها مدام با آن مواجه می‌شویم. افراد و سازمان‌های بسیاری هم در زمینهٔ آموزش مهارتهای زندگی فعالیت می‌کنند. اما منظور از مهارتهای زندگی چیست؟

در نگاه اول به نظر می‌رسد که تعریف مهارتهای زندگی دشوار نیست: مهارتهایی که به زندگی بهتر کمک کنند.

 

موضوعات مرتبط: مهارتهاي زندگی
برچسب‌ها: مهارت های زندگی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : دو شنبه 25 مهر 1402

مهارت‌های زبانی
«بسیار اتفاق می‌افتد که زنی با صحبت کردن کشف می‌کند که چه می‌خواهد بگوید. مردها غالباً پیش از آن که درباره موضوعی حرف بزنند یا جوابی بدهند یا تجربه‌ای بدست آورند، در آغاز بررسی می‌کنند و درباره‌اش می‌اندیشند و این پدیده‌ها از آن جاست که مرد یا زن می‌تواند به طور هم‌زمان دو نیمکره مغزش را به کار گیرد ولی مردان می‌توانند یا از مهارت‌های زبانی نیمکره چپ مغزشان استفاده کنند و یا از مهارت‌های معنایی و مشکل‌گشایی نیمکره راست بهره ببرند و در هر صورت این نکته مهم شایان توجه است که برتری زنان در توانایی‌های کلامی از حد سیالی کلام فراتر نمی‌رود، در درک کلامی و استدلال به آن مانند قیاس کردن دختران به پسران ترجیح ندارند.»[31]

موضوعات مرتبط: حقوق زن در اسلام
برچسب‌ها: حقوق زن در قرآن
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : دو شنبه 25 مهر 1402

تفاوت‌های طبیعی در خلقت زن و مرد
تفاوت‌های طبیعی بین زن و مرد انکارناپذیر است، هرچند ممکن است در میزان این تفاوت‌ها و میزان تأثیرگذاری آنها در نحوه تنظیم قواعد و مقررات حاکم بر آنها اتفاق نظر نباشد. آنچه مسلم است این که این تفاوت‌ها به حدی است که می‌تواند بسیاری از تفاوت‌های موجود در احکام زن و مرد را توجیه کند، چنان که شهید مطهری از مجرای این تفاوت‌ها کوشیده است برخی از شبهات در مورد نظام حقوق زن در اسلام را پاسخ گوید.[8] ایشان در پاسخ به کسانی که اعتقاد به تفاوت میان زن و مرد را تفکر قرون وسطایی می‌دانند، می‌گویند: «در قرن بیستم و در پرتو پیشرفت‌های حیرت‌انگیز علوم، تفاوت‌های زن و مرد بیشتر روشن و مشخص شده است، جعل و افترا نیست، حقایق علمی و تجربی است.

 

موضوعات مرتبط: حقوق زن در اسلام
برچسب‌ها: حقوق زن در قرآن
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : دو شنبه 25 مهر 1402

نیم نگاهی به حقوق زن در اسلام

مقدّمه
کنوانسیون رفع کلیه اشکال تبعیض علیه زنان مجموعه‌ای از مواد مربوط به حقوق زنان است که در 27 آذرماه سال 1358 طی قطعنامه شماره 180/34 مجمع عمومی سازمان ملل متحد به تصویب رسیده و برای امضاء و الحاق کشورها مفتوح گردیده است. این کنوانسیون مشتمل بر یک مقدمه مشروح و 30 ماده است که در شش بخش تنظیم گردیده و اجرای آن به عهده کمیته رفع کلیه اشکال تبعیض علیه زنان، که 23 کارشناس در آن مشغول به کارند، گذاشته شده است. تلاش‌های فراوانی در طول تاریخ برای تحقق عدالت در همه زمینه‌ها از جمله روابط زنان و مردان صورت پذیرفته که به حق شایسته تکریم و بزرگداشت است. اهمیّت این تلاش‌ها زمانی عیان‌تر خواهد بود که منصفانه رفتار جوامع با زنان به قضاوت نهاده شود؛ امری که مجالی در خور می‌طلبد. آنچه در این نوشتار کوتاه موردنظر ماست نگاهی کوتاه به یکی از برجسته‌ترین فرازهای این حرکت با خصیصه جهانی و بین المللی آن است. این نوشتار بر آن است تا به طور کوتاه به برخی از دلایل ناروایی الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون رفع کلیه اشکال تبعیض علیه زنان بپردازد. این نوشتار در شرایطی عرضه می‌گردد که مجلس شورای اسلامی ایران علی رغم نظرات مراجع معظم تقلید مبنی بر عدم جواز پیوستن به این کنوانسیون، الحاق ایران به آن را تصویب کرد. در اینجا برخی از مبانی نظریه نفی الحاق به کنوانسیون را، که مراجع معظم تقلید بر آن پای فشرده اند، مورد اشاره قرار می دهیم:

موضوعات مرتبط: حقوق زن در اسلام
برچسب‌ها: حقوق زن در قرآن
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 24 مهر 1402

جواد فکوری (زاده ۱۷ دی ۱۳۱۷ در تبریز – درگذشته ۷ مهر ۱۳۶۰ در حومه شهر ری) سرهنگ خلبان اف-۴ فانتوم ۲ نیروی هوایی ایران و فرمانده آن نیرو از ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۰ و وزیر دفاع در کابینه محمدعلی رجایی بود.

 

وی در محله چرنداپ شهر تبریز متولد شد. در سال ۱۳۳۷ مدرک دیپلم خود را با موفقیت کسب کرد. در همان سال در کنکور سراسری شرکت کرد و در رشته پزشکی پذیرفته شد ولی به خاطر علاقه زیادی که به خلبانی داشت، با انصراف دادن از تحصیل در دانشگاه، در مهر ماه همان سال وارد دانشکده خلبانی نیروی هوایی شد.

موضوعات مرتبط: افلاک نشینان
برچسب‌ها: افلاک نشینان
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 24 مهر 1402

نخستین نشان فداکاری ارتش به شهید ولی‌الله فلاحی تعلق گرفت

شهید سرلشکر فلاحی در سال 1310 در روستای طالقان متولد شد و تحصیلات ابتدایی و متوسطه‌اش را در طالقان و دبیرستان نظام تهران گذراند. پس از اخذ مدرک متوسطه وارد دانشکده افسری شد و با درجه ستوان دومی از آن دانشکده فارغ‌التحصیل گردید و ماموریتش را از فرماندهی دسته درنیروی زمینی آغاز کرد.

وی در طول خدمت به دلیل شایستگی توانست تا درجه سرتیپی پیش برود و دوره دانشکده فرماندهی و ستاد را نیز پشت سر بگذارد؛ با این وجود به دلیل مبارزات سیاسی و فعالیت علیه رژیم شاه از سال 1330 تا 1352 چهار بار به زندان افتاد.

موضوعات مرتبط: افلاک نشینان
برچسب‌ها: افلاک نشینان
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 24 مهر 1402

سالروز شکست حصر آبادان

خاك نشینان سرافرازی كه مسافر افلاك شدند

 

 پنجم مهر ماه سال 1360 رزمندگان اسلام با انجام عملیاتی با رمز مقدس «نصر من الله و فتح قریب» محاصره آبادان را شكستند، دو روز پس از انجام این عملیات موفق فرماندهان برای عرض تهنیت، ارادت و گزارش كار به سوی امام و مقتدای خود پرواز كردند، كه با این پروازمسافر افلاك شوند.

 

موضوعات مرتبط: افلاک نشینان
برچسب‌ها: افلاک نشینان
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 23 مهر 1402

حفظ زبان

گناهان زبان ( سخنرانی کوتاه و جذاب حجت الاسلام دکتر رفیعی )

قرائتی و گناهان فراموش شده زبان

موضوعات مرتبط: گناهان زبان
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : شنبه 23 مهر 1402

حبط اعمال و مرگ دردناک؛ عاقبت شوم زخم زبان

کافر نجس است اگر بگوید «أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّه» پاک مى‏‌شود. با حرف زدن پاک نجس مى‌‏شود مسلمان اگر یکى از ضروریات دین را منکر بشود، کافر مى‏‌شود. با حرف زدن، حرام به حلال تبدیل مى‌‏شود دختر و پسر به هم حرامند صیغه‏‌شان را که خواندى حلال مى‏‌شوند.

- مسأله زبان خیلى مهم است. قرآن مى‌‏گوید: گاهى حرف زدن از پول دادن بهتر است: «قَوْلٌ مَعْرُوفٌ وَ مَغْفِرَةٌ خَیْرٌ مِنْ صَدَقَةٍ یَتْبَعُها أَذىً» (بقره/263) اگر مى‏‌خواهى کمک کنى بعد منت بگذارى نمى‏‌خواهد کمک کنى‏. سلام گرم بکنى از پول دادن بهتر است.

 

موضوعات مرتبط: گناهان زبان
برچسب‌ها: گناهان زبان
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : شنبه 23 مهر 1402

چهل گناه زبان

گناه زبان

۸- عیب جویی

از دیگر گناهان کبیره عیب جویی کردن از دیگران است انسان‌هایی که مکرر از دیگران عیب جویی می‌کنند موفق نمی‌شوند و حرمتی برای خود نگهداری نمی‌کنند.از امام صادق نقل شده است هر کس مومنی را سرزنش به گناهان کند خداوند او را هم در دنیا وهم در آخرت چنین خواهد کرد (اصول کافی ۲/۳۵۶) رسوا کردن گناه در میان دیگران گناهی بس بزرگ است واگر انسان گناهی دارد باید آن را با خدای خویش در میان بگذارد وبا او سخن بگوید.امام رضا می‌فرمایند :پوشاننده گناه کارش معادل هفتاد هزار کار نیک است و بازگو کننده گناه خوار است و پوشاننده بخشیده شده

 

موضوعات مرتبط: گناهان زبان
برچسب‌ها: گناهان زبان
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : شنبه 23 مهر 1402

حفاظت از زبان

گناهان زبان

گناه زبان اسلام دین صلح و آرامش است و هر یک از ما در برابر یکدیگر وظیفه داریم تا به یکدیگر احترام گذاشته و قدر یکدیگر را بدانیم وبا اعمال و رفتار هایمان یکدیگر را آزار ندهیم.در اسلام هریک از جوارح در برابر خداوند متعال مسئول است و زبان یکی از آن اعضا است که هم می‌توان از آن خوب استفاده کرد و سخنان نیکو گفت وهم از آن بد استفاده کرد و با آن دیگران را آزرد در این مقاله به برسی برخی از گناهان زبانی می‌پردازیم.

 

موضوعات مرتبط: گناهان زبان
برچسب‌ها: گناهان زبان
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : جمعه 22 مهر 1402

امیرعبداللهیان: در شرایط تداوم محاصره انسانی غزه هر تصمیمی از سوی جریان‌های مقاومت محتمل است

وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورود به لبنان درباره احتمال گشایش جبهه‌های جدید علیه رژیم جعلی اسرائیل گفت: در شرایط تداوم جنایات جنگی و محاصره انسانی غزه هر اتفاق و تصمیمی از سوی دیگر جریان‌های مقاومت محتمل است.

امیرعبداللهیان: در شرایط تداوم محاصره انسانی غزه هر تصمیمی از سوی جریان‌های مقاومت محتمل است

به گزارش قدس آنلاین، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان شب گذشته به منظور دیدار و گفتگو با مقامات لبنان وارد بیروت شد.

وی در بدو ورود به بیروت گفت: صمیمانه‌ترین تبریکات خود را به مردم فلسطین به خاطر مقاومت و عملیات طوفان الاقصی که پاسخی به جنایات جنگی نتانیاهو و رژیم صهیونیستی بود، به ویژه در ماه‌های اخیر عرض می‌کنم.

وزیر امور خارجه افزود: ما امروز در بیروت هستیم تا با صدای بلند اعلام کنیم که کشورها و مردم اسلامی تداوم جنایات جنگی علیه مردم غزه و فلسطین را تحمل نخواهند کرد.

امیرعبداللهیان ادامه داد: ایران با قدرت به حمایت‌های سیاسی، بین‌المللی و رسانه‌ای خود از مقاومت فلسطین ادامه خواهد داد.

وی تصریح کرد: برخی از مقامات غربی از من پرسیدن آیا امکان گشایش جبهه‌های جدید علیه رژیم جعلی اسرائیل وجود دارد یا خیر. طبعا در شرایط تداوم جنایات جنگی و محاصره انسانی غزه هر اتفاق و تصمیمی از سوی دیگر جریان‌های مقاومت محتمل است.

امیرعبداللهیان درباره اقدامات ایران در خصوص تحولات فلسطین گفت: آقای رییسی در چارچوب دیپلماسی سران گفتگوهای فشرده ای را با مقامات کشورهای مختلف منطقه از جمله عربستان انجام دادند و این گفتگوها در چارچوب استراتژی ایران در حمایت از فلسطین ادامه خواهد یافت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
موضوعات مرتبط: ویژه نامه ها
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : جمعه 22 مهر 1402

دو پیش بینی از آینده جنگ غزه و اسرائیل/ رمزگشایی از پیامدهای عملیات طوفان الاقصی

اقتصادنیوز: مهمترین ویژگی عملیات طوفان الاقصی درهم شکستن اعتماد به نفس اغراق آمیز اسرائیل بود که این مساله می تواند موجب بازگرداندن مسئله فلسطین به خط مقدم دیپلماسی جهانی و اعتماد به گزینه مقاومت شود.

دو پیش بینی از آینده جنگ غزه و اسرائیل/ رمزگشایی از پیامدهای عملیات طوفان الاقصی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، با آغاز عملیات غافلگیرانه و ترکیبی طوفان الاقصی توسط نیروهای حماس، پرسش های زیادی درباره آینده درگیری ها و نقش بازیگران منطقه ای و فرامنطقه ای مطرح می شود. ولید عبدالحی کارشناس مسائل راهبردی و پژوهشگر برجسته اردنی در ارزیابی خود می نویسد: سه سوال در تمام رسانه های عربی و بین المللی درباره پیامدهای عملیات طوفان الاقصی به کرات شنیده می شود:

موضوعات مرتبط: ویژه نامه ها
برچسب‌ها: ویژه نامه غزه
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : جمعه 22 مهر 1402

آخرین خبرهای جنگ غزه:ادامه بمباران غزه و پاسخ موشکی مقاومت / افزایش شمار شهدا به 139 نفر از جمله 39 کودک/ هلاکت 8 اسرائیلی+ فیلم و عکس

شفقنا- درگیری ها در مناطق مختلف سرزمین های اشغالی فلسطین برای ششمین روز پیاپی ادامه دارد این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی همچنان به بمباران غزه از زمین و هوا ادامه می دهد.

به گزارش شفقنا، رژیم صهیونیستی امروز(شنبه) برای برای ششمین روز پیاپی مردم غزه را به بمباران بست.

براساس اعلام منابع فلسطینی تاکنون ۱۳۹ نفر براثر حملات متجاوزگرایانه رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه به شهادت رسیده اند که از این تعداد ۳۹ نفر کودک و ۲۲ نفر زن بوده اند.

 

 

موضوعات مرتبط: ویژه نامه ها
برچسب‌ها: ویژه نامه غزه
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : جمعه 22 مهر 1402

غزه13951027.jpg

تولد شوم؛ نژادپرستي از نوع صهيونيستي «آنها» و «ما» (سفحه ۳) 

کشتار يهوديان در سال 1945 در آلمان براي يهوديان باقي مانده «خوش بيني شادي‌آفريني به همراه داشت. آرزوهاي زنده‌هاي باقيمانده يهوديان اروپايي مورد توجه قرار گرفت و انتقال آنان به فلسطين در يک مقياس قابل توجهي با حمايت و تأييد جهاني انجام، و کامنولث يهوديان تشکيل شد.» 46 اين کشتار همان چيزي بود که هرتزل به دنبالش بود. او معتقد بود که تا مسئله يهوديان جنبه سياسي به خود نگيرد، حل نمي‌شود. هلوکاست براي يهوديان همچون آتشي بود که بر ابراهيم نبي گلستان شد. زيرا براي صهيونيست‌ها شادي آفرين و حلال مشکلات بود. لذا چنان که گفتيم با دامن زدن و همراهي با ياران هيتلر، از آن نهايت استفاده را بردند.

 

موضوعات مرتبط: ویژه نامه ها
برچسب‌ها: ویژه نامه غزه
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : جمعه 22 مهر 1402

غزه139510271.jpg

تولد شوم؛ نژادپرستي از نوع صهيونيستي «آنها» و «ما» (صفحه ۲) 

به آنها تلقين شده بود که مسيح، فرزند داود شاه ]پيغمبر[ براي نجات آنان خواهد آمد و سرزمين موعود، ارض قدس، يعني فلسطين را به آنان هديه خواهد داد. براي قرنها به نسلهاي بي‌شماري توسط همين مردان مذهبي در کنيسه‌ها، اوراد و ادعيه‌هاي مربوطه، تلقين مي‌شد.26 سرانجام با جنبش صهيونيستي آنان را به سوي ارض موعود هدايت کردند، انقلابي بر پايه غيرفلسطيني کردن فلسطين و يهودي کردن آن. «385» روستا و شهر در فلسطين ويران شد تا کشور اسرائيل به وجود آمد.

 

 

موضوعات مرتبط: ویژه نامه ها
برچسب‌ها: ویژه نامه غزه
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : جمعه 22 مهر 1402

غزه13951028.jpg

تولد شوم؛ نژادپرستي از نوع صهيونيستي «آنها» و «ما» 

 

موسسه مطالعات تاريخ معاصر ايران

 

در متن «اعلاميه استقلال سال 1948» که پس از اشغال فلسطين، توسط رهبران صهيونيست به تصويب رسيد، به صراحت بيان شده است که «تمام شهروندان کشور اسرائيل صرفنظر از جنس، مذهب و قوميت، در برابر قانون برابرند.» 1 ولي اين مسئله هرگز به صورت قانون در نيامد و جامه عمل نپوشيد. از همان روزهاي اول اشغال فلسطين به جاي تساوي و برابري، مسئله «آنها» و «ما» به وجود آمد و يک «کاست اسرائيلي» شکل گرفت. آزادي نژاد و مذاهب از بين رفت و اعلان شد که اسرائيل، کشور همه يهوديان جهان است. يهوديان طبقه برگزيده جامعه شناخته شدند و سايرين به اجبار در طبقات دوم و پايين‌تر قرار گرفتند. اعراب تمام حقوق و مزاياي خود را از دست دادند و اسرائيل يک کشور طبقاتي به تمام معنا شد.

 

موضوعات مرتبط: ویژه نامه ها
برچسب‌ها: ویژه نامه غزه
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : جمعه 22 مهر 1402

غزه139510275.jpg

پیام مقام معظم رهبری در پی حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه

در پی حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار مردم بی گناه ، به ویژه کودکان و سکوت مجامع بین المللی و کشورهای منطقه ، در قبال این جنایت ، حضرت آیت الله خامنه ای ، رهبر معظم انقلاب اسلامی ، پیامی صادر فرمودند. متن پیام به این شرح است :
 
موضوعات مرتبط: ویژه نامه ها