تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کانون فرهنگی وهنری کریم اهل بیت شهر سلامی و آدرس kanoonemamhassan24.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 2211
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : جمعه 30 دی 1402

عاقبت اشاعه دهنده فساد و فحشا

عاقبت اشاعه دهنده فساد و فحشا

در دین مبین اسلام با هر کارى که فضای جامعه را مسموم یا آلوده کند شدیدا مبارزه شده است.

 

حجت‌الاسلام طاهر قلی‌زاده محمدی کارشناس فقه و پژوهشگر اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه بر اساس مبانی عقلی و شرعی آنچه اسباب برتری انسان‌ها می‌شود را باید در مجموعه افکار و اعمال آن‌ها جست‌وجو کرد، گفت: از همین‌رو یک انسان در صورتی مثبت ارزیابی خواهد شد که دارای خط فکری و رفتاری صحیح باشد. طبیعی است که تمایل و انجام کار‌های ناپسند، انسان را از جایگاه اصلی خود ساقط کرده و اسباب تباهی را برای او فراهم می‌آورد امری که یقیناً مطلوب نخواهد بود.

 

موضوعات مرتبط: مذهبی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : جمعه 30 دی 1402

بهترین خیرات برای اموات چیست؟

مؤمنِ زرنگ

شما هر نماز یا زیارتی که برای اموات بخوانید، هر جرعه آبی یا غذا و خیراتی که به نیت اموات بدهید، یک ثواب به او می‌رسد و طبق روایات چند برابر آن به خود فرد خیرات کننده می‌رسد.  پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم فرمود: «الْمُؤْمِنُ کَیّس»؛ «مؤمن زرنگ است». شما یک زرنگی که می‌توانید کنید این است که بگویید من می‌خواهم هم خودم یک ثوابی ببرم، هم آن عزیز مرحومم از آن فیض ببرد. در روایات آمده است: بحث خیرات فرهنگی هم تاثیر و خیر زیادی به اموات می‌رساند.‌

کارشناس مذهبی می‌گوید: «نمی‌گوییم حتما مدرسه بسازید یا مسجد بسازید یا.. خیلی‌ها نمی‌توانند این کار را کنند، اما هر کس می‌تواند به اندازه توانش حتی مبلغ ناچیزی برای ساخت اماکن فرهنگی مشارکت داشته باشید، یا اگر جایی نیاز به قرآن دارند، یک جلد کتاب قرآن هدیه کنید. وقتی کسی آن قران را بخواند ثوابش به اموات‌تان می‌رسد، خیلی هم مهم نیست که ابتدای آن بنویسید که برای شادی روح این فرد صلوات بفرستید. خدا حاضر و ناظر است، ثوابش نوشته می‌شود.» 

چه خوش گفت شاعر:

 

موضوعات مرتبط: مذهبی
برچسب‌ها: دانستنی های جالب
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : جمعه 30 دی 1402

بزرگ‌ترین خواسته اموات از بازماندگان

بزرگ‌ترین خواسته اموات از بازماندگان

مرگ عزیزان درس‌های زیادی برایمان دارد به خصوص مرگ‌های ناگهانی که به ما گوشزد می‌کند هر لحظه ممکن است دیگر نباشیم.

 

انگار راه نفس کشیدنت بسته شده باشد. قلبت نیروی تپیدن را از دست داده باشد. مغزت قوت کار کردن نداشته باشد. سلول به سلولت انگیزه‌ای برای زنده ماندن نداشته باشند. دنیا دور سرت بچرخد. هر چقدر تلاش کنی نتوانی خودت را آرام کنی. تمام وجودت سعی می‌کند انکارش کند. صورتش لحظه‌ای از جلوی دیدگانت دور نشود. اما افسوس که هر بار جای خالی‌اش سیلی آبداری نثارت می‌کند.

 

موضوعات مرتبط: مذهبی
برچسب‌ها: دانستنی های جالب
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : پنج شنبه 29 دی 1402

متن های زیبا درباره توکل و پناه بردن به خدا, متن درباره توکل و پناه بردن به خدا, متن های توکل به خدا

راه دوّم عمل بر طبق توکّل

گام دوم این است که علاوه بر تذکر و یادآوری، بر طبقش عمل بکند. اگر بر طبقش عمل کرد، آهسته آهسته در دل انسان می‌نشیند، هر فضیلت اخلاقی، هر حقیقتی که بخواهد به قلب نفوذ کند، مرحله اوّل دانستن آن است، و مرحله دوم تذکر است، و مرحله سوم عمل بدان است. این‌ها باید طی بشود. اگر از جهت علمی کسی واقعاً شبهه داشته باشد که در عالم کسی شریک خدا نیست، باید اول برود مشکل علمی‌اش را در بحثهای کلام و فلسفه حل کند، و اگر به قرآن و روایات اعتماد دارد، قرآن و روایت بخواند که فرموده‌اند رب فقط خداوند است، إِلَهِی وَ رَبِّی مَنْ لِی غَیْرُکَ أَسْأَلُهُ کَشْفَ ضُرِّی وَ النَّظَرَ فِی أَمْرِی‌، خداوندا کسی غیر از تو اصلا ندارم! باید به دنبال فهم این مطالب برود و بعد هم آهسته آهسته عمل بکند.

 

موضوعات مرتبط: اعتقادی
برچسب‌ها: دانستنی های جالب
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : پنج شنبه 29 دی 1402

آیه قرآن درباره توکل بر خدا

گام دوم راههای عملی

برای به دل نشستن توحید افعالی دو راه اصلی وجود دارد؛ یکی اینکه انسان تذکر ایجاد کند. دوم اینکه انسان بر طبقش عمل کند.

راه اوّل تذّکر

شما زبان قرآن کریم را نگاه کنید. این‌ها برای ما گاهی مفاهیم بیگانه‌ای است، اما قرآن کریم سعی کرده این‌ها را برای ما نشان دهد. مثلا قرآن داستان حضرت ابراهیم را برای ما می‌آورد، برای چه؟ برای آنکه بفهماند آتش که در سوزاندش در دید ما خیلی رابطه منطقی برقرار است، در منطق و فلسفه و این‌ها هم که می‌خواهیم برای علتی که از معلول تخلف نمی‌کند مثال بزنیم می‌گوییم مانند آتش و احراق، قرآن کریم می‌گوید آتش هم در دست خداوند است: « قُلْنا یا نارُ کُونی‌ بَرْداً وَ سَلاماً عَلى‌ إِبْراهیم‌» (الأنبیاء/۶۹) ما به آن گفتیم خنک باش و آرامش و سلامت باش و آتش بر حضرت ابراهیم خنک شد.

 

موضوعات مرتبط: اعتقادی
برچسب‌ها: دانستنی های جالب
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : پنج شنبه 29 دی 1402

آثار توکل در زندگی

مقدمه

یکی از مباحث اخلاقی که تاثیر خیلی زیادی در زندگی انسان دارد و هم در آیات قرآن و هم در روایات، مکرر بر آن تاکید شده، مسئله توکل است؛ مسئله توکل از مفاهیمی است که هم اهمیت خیلی زیادی دارد و هم در عین اهمتیش تفسیر دقیقش معمولا مطرح نمی شود و با سوء تفاهم های زیادی در زندگی انسان مواجه می‌شود. مثل مسئله تواضع که سابقا بحث شد، مسئله توکل هم در فضای اخلاقی و دینی یک صفت کاملا قلبی است و آن چیزی که به عنوان توکل بین ما معمولا مطرح است، اثر عملی و نتیجه توکل است، خود توکل نیست. حالا اگر اجازه بدهید مفهوم توکل را با هم مرور کنیم، شرایطش را بسنجیم و بعد آثار عملی‌اش را دنبال کنیم.

 

موضوعات مرتبط: اعتقادی
برچسب‌ها: دانستنی های جالب
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : چهار شنبه 28 دی 1402

معما و سرگرمی های فکری معماهای «ترین ها»

بیان معماها و سوالات قرآنی برای کسانی که علاقه‌مند تعلیم و تربیت و معلومات قرآنی هستند می‌تواند مقدمه خوبی برای وارد شدن در داستان‌ها و معارف عظیم قرآنی باشد. برخی از معماها و نکات زیبای قرآنی را برای علاقه‌مندان مطرح می کنیم.
 
«بزرگترین سوره» قرآن چه نام دارد؟

«بهترین نوشیدنی» که در قرآن به آن اشاره شده است چیست؟

«کوچکترین سوره» قرآن چه نام دارد؟

«مهم ترین آیه» قرآن چه نام دارد؟

 

موضوعات مرتبط: قرآن
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : چهار شنبه 28 دی 1402

معماهای سوره ها

سوره هایی که به «مسبّحات» مشهور هستند کدامند؟ سوره هایی که به «عزائم» مشهور هستند کدامند؟ کدام سوره است که قرآن کریم در آن خلاصه شده است؟ نام چند یک از سوره ها «نقطه» ندارد؟
 

منبع : معمای قرانی
  1. ۱. چند سوره با «الحمدلله» شروع می شود؟ کدام سوره به «مادر قرآن» معروف است؟ کدام سوره قرآن تعداد کلماتش برابر با تعداد سوره های قرآن است؟
  2. ۲. چند سوره با «الحمدلله» شروع می شود؟
  3. ۳. کدام سوره به «مادر قرآن» معروف است؟
  4. ۴. کدام سوره قرآن تعداد کلماتش برابر با تعداد سوره های قرآن است؟
  5. ۵. نام چه تعداد از سوره های قرآن یک حرفی است؟
  6. ۶. سوره ای که همنام یکی از «فروع دین» است چه نام دارد؟
  7. ۷. چند سوره با «اِنّا» شروع می شود؟

 

نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : چهار شنبه 28 دی 1402

معمای و دانستنی های مختلف قرآنی

اولین گردآورنده قرآن چه کسی بود؟ کدام کتاب به «اخ القرآن» (برادر قرآن) معروف است؟ کدامیک از امامان معصوم ـ علیهم السلام ـ بود که خوش صداترین مردمان در قرائت قرآن بود؟ اولین کتاب تفسیر قرآن تألیف چه کسی بود؟ اولین گردآورنده قرآن «حضرت علی ـ علیه السلام ـ» است. «نهج البلاغه» به برادر قرآن(اخ القران) معروف است. «امام سجاد ـ علیه السلام ـ» خوش صداترین مردمان در قرآئت قرآن بود. اولین کتاب تفسیر قرآن تألیف «سعید بن جبیر» است.
 
منبع : معمای قرآنی، ص37

قرآن کریم طی مدت چند سال بر پیامبر اکرم ـ صلی الله علیه و اله و سلّم ـ نازل شده است؟

نخستین کسی که قرآن را اعراب گذاری کرد چه کسی بود؟

چاپ قرآن برای نخستین بار در ایران در چه سالی انجام شد؟

«زینت قرآن» چیست؟

 

موضوعات مرتبط: قرآن
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : سه شنبه 27 دی 1402

بركت فراوان از دو عمل

جملات از نکات مهم اخلاقی

دروغ و نماز شب

شیخ بهلول می‌فرمود:

من در تمام عمرم یك عمل را ترك كرده‌ام و اصلاً انجام نداده‌ام و یك عمل را اصلاً ترك نكرده‌ام و تحت هر شرایطی بجا آورده‌ام و از این دو كار، بركت زیادی دیده‌ام و آن را به همه شما سفارش می‌كنم؛ آنچه ترك كرده‌ام، دروغ است و آنچه ترك نكرده‌ام نماز شب است.

هر چه دارم از تبرّی دارم

موضوعات مرتبط: گوناگون
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : سه شنبه 27 دی 1402

مسجد و همسایه

من همسایه شما هستم. در همین کوچه و محله، در همین نزدیکی ها زندگی می کنم. من «مسجد» هستم، خانه خدا و عبادتگاه مسلمانان. با اینکه من هر روز، دو سه نوبت در خانه ام را به روی شما باز می کنم و چند ساعت به انتظار شما می مانم، ولی بعضی از شما به سراغ من نمی آیید و با من انس نمی گیرید؛ مثل اینکه با من قهرید. من که همیشه دل شما را روشن و قلبتان را باصفا کرده ام، من که همیشه به شما آرامش روحی داده ام.

 

موضوعات مرتبط: گوناگون
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : سه شنبه 27 دی 1402

نکات اخلاقی

نکته های اخلاقی

 
نویسنده : جواد محدثی
 

انسان، منحصر به جنبه مادی نیست

انسان، افزون بر نیازهای مادی و به جز اعضا و اندام و جسم ظاهری، جنبه غیرمادی نیز دارد. در این زمینه، مثال فراوان است. آدمی از دیدن یک دوست یا خویشاوند، مانند گُل شکفته و شاد می شود، یا دوری از یک محبوب، او را غمگین و افسرده می سازد. همچنین محبت، چهره زندگی اش را دگرگون می کند و حسادت، زندگانی او را به یک دوزخ بَدَل می سازد. نیایش و دعا و زیارت نیز به روح انسان، آرامش می دهد و ایمان و مذهب، اراده اش را قوی و روحش را زلال می سازد. همه اینها گویای این نکته است که در وجود انسان، «بخش درونی» و «بُعد روحی» بسیار اهمیت دارد.

 

موضوعات مرتبط: گوناگون
برچسب‌ها: دانستنی های جالب
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : دو شنبه 26 دی 1402

https://static.ahlolbait.com/files/ahlolbait/image/5cda5bc0cea149bbb31889ac9677b8a3.jpg

امامت حضرت ولی عصر(عج) در کودکی

 نهم ربیع الاول، نه تنها نخستین روز امامت امام عصر(ع) است، بلکه آغاز دوره ای حیاتی و مهم در تاریخ شیعه نیز به شمار می آید. درآستانه سالروز نهم ربیع الاول که یادمان آغاز امامت ولی عصر(ع) است، به رخدادهایی که پس از شهادت امام حسن عسکری(ع) در سامرا روی داد، اشاره می کنیم.
روز جمعه، هشتم ربیع الاول سال 260 هـ.ق، امام حسن عسکری(ع) پس از اینکه نماز صبح را خواندند، بر اثر زهری که 8 روز قبل معتمد به ایشان خورانده بود، به شهادت رسید. این حادثه در شرایطی روی داد که امام یازدهم افزون بر اینکه مانند پدران خود زمینه را برای غیبت آماده کرده بود، شب پیش از شهادتشان، دور از چشم مأموران خلیفه، نامه های بسیاری به شهرهای شیعه نشین فرستادند. خبر شهادت امام در سراسر شهر سامرا پیچید و مردم به احترام او عزاداری کردند. به گفته مورخان، در روز شهادت امام، سامرا به صحرای قیامت تبدیل شده بود.

موضوعات مرتبط: مهدویت
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : دو شنبه 26 دی 1402

بهره مندی از امام در زمان غیبت (از علامه طباطبائی)

بهره مندی از امام در زمان غیبت (از علامه طباطبائی)

مخالفین شیعه اعتراض می کنند که شیعه وجود امام را براي بیان احکام دین و حقایق آیین و راهنمائی مردم لازم می دانند و غیبت امام ناقض این غرض است؛ زیرا امامی که به واسطه غیبتش ، مردم هیچگونه دسترسی به وي ندارند ، فایده اي بر وجودش مترتب نیست و اگر خدا بخواهد امامی را براي اصلاح جهان بشري برانگیزد قادر است که در موقع لزوم او را بیافریند دیگر به آفرینش چندین هزار سال پیش از موقع وي نیازي نیست .

 

موضوعات مرتبط: مهدویت
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : دو شنبه 26 دی 1402

https://static.ahlolbait.com/files/ahlolbait/image/e26bb89eea12e0f96b304c40c46f9a2d.jpg

چگونه با روش علمی می توان حیات طولانی امام زمان (عج ) را اثبات کرد

اولاً حيات طولانى امام زمان (عليه السلام) بر خلاف عادت است نه بر خلاف عليّت؛ يعنى بطور عادى كسى نمى ‏تواند هزار يا ده هزار سال زندگى كند، اما به صورت غير عادى (خرق عادت) اين كار ممكن است.
ثانياً اگر بدانيم انسان چيست و بدنش را چه كسى اداره مى‏كند، اين سؤال اصلاً براى ما مطرح نيست.
براى عرفا و حكماى بزرگ چنين سؤال‏ هايى اصلاً مطرح نيست. بنده يك وقتى به دندانپزشك محترمى مراجعه كردم، او مى‏ گفت بعضى ‏ها هستند كه دندان‏ هايشان صد سال دوام دارد و نمى‏ پوسد ولى اگر فولاد صد سال شبانه روز كار كند فرسوده مى‏ شود. چون فولاد و آهن اگر فرسوده شد ديگر جايگزين نمى ‏شود اما دندان هر روز عوض مى‏ شود، مرتب سلول‏هاى جديد جاى سلول‏هاى مرده و قديمى را مى‏گيرند.

 

موضوعات مرتبط: مهدویت
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 25 دی 1402

https://cdn.nody.ir/files/2021/04/29/nody-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%B4%D9%87%D8%A7%D8%AF%D8%AA-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D9%87%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D8%B9%D9%84%DB%8C%D9%87-%D8%A7%D9%84%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85-1619676981.jpg

2-((راز شهادت امام هادی علیه السلام)) 

پرسش دوم این است چرا بااینکه امام هادی علیه السلام در قرارگاه نظامی تحت بازداشت وتحت نظر مامورین امنیتی بودند وظاهرا خطری خلفاء عباسی را تهدید نمی کرد متوکل عباسی حذف فیزیکی امام علیه السلام را دردستور کار قرار می دهد معتز ومعتد آن حذف فیزیکی را عملیاتی کرده وان حضرت را به شهادت رساندند؟ درپاسخ به این پرسش باید گفت: شهادت امام هادی علیه السلام چند علت داشت

 

 
موضوعات مرتبط: شهادت ها
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 25 دی 1402

تحلیل حیات سیاسی و دوره 34ساله امامت امام هادی علیه السلام


سوم رجب المرجب که مقارن با سالروز شهادت امام هادی علیه السلام است فرصت و توفیقی است که دلدادگان و عاشقان آن حضرت بخشی از وقتشان را به مطالعه زندگانی آن امام همام اختصاص دهند.
 
تحلیل حیات سیاسی و دوره 34ساله امامت امام هادی علیه السلام

تحلیل حیات سیاسی و دوره 34ساله امامت امام هادی علیه السلام»

نگارنده: «مبلغ نخبه و استاد حوزه های علمیه حجت الاسلام و المسلمین سید محمدتقی قادری»

*******

سوم رجب المرجب که مقارن با سالروز شهادت امام هادی علیه السلام است فرصت و توفیقی است که دلدادگان و عاشقان آن حضرت بخشی از وقتشان را به مطالعه زندگانی آن امام همام اختصاص دهند،تحلیل همه جانبه از 34سال امامت و حیات سیاسی آن حضرت که همزمان با حاکمیت شش خلیفه مستبد عباسی واقع شده بود درصورتی امکان پذیر می شود که به چند پرسش مهم وکلیدی در این راستا پاسخ داده شود؛

 

موضوعات مرتبط: شهادت ها
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 25 دی 1402

کلیپ شهادت امام هادی علیه السلام

بارگاه امام هادی (ع)

نویسندگان برجسته اهل تسنن در مورد محل دفن و بارگاه منوّر امام هادی(ع)، سخنان مهمی بیان نموده اند: یاقوت حَمَوی در دائره المعارف مهم خود (معجم البلدان) به بارگاه حضرت هادی(ع) پرداخته و از ائمه سامرا با احترام و تجلیل یاد می کند.[32] وی در جای دیگر از کتاب خود، وقتی به مدفونین سامرا می رسد ذیل منطقه «عسکر سامرا» بارگاه پیشوای دهم(ع) را مطرح کرده و باز هم با احترام از حضرت هادی(ع) نام می برد و از فرزندش امام عسکری(ع) و نوه اش حضرت مهدی(عج) تجلیل می کند.[33]

 

موضوعات مرتبط: شهادت ها
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 25 دی 1402

فضایل و مناقب امام هادی علیه السّلام از زبان اهل سنّت

 شهادت امام علی النقی الهادی (ع),تصاویر شهادت امام علی النقی الهادی (ع)
شخصیت، فضائل و کرامات امام هادی(ع) چنان گسترده است که علاوه بر دانشمندان شیعه، استوانه های علمی اهل سنّت نیز زبان به ستایش گشوده و خدای متعال حقیقت را بر زبان و قلمشان جاری نموده است، گر چه در باورهای خود، تعصب داشته و گاهی با طعن و کنایه با پیروان مذهب شیعه برخورد می کنند. اما همچنانکه گفته اند: خوشتر آن باشد که سرّ دلبران گفته آید در حدیث دیگران در این مجال برآنیم که قطره ای از فضائل، مناقب، کرامات و ویژگی های آن گرامی را از منظر علمای برجستۀ اهل سنّت بیان کنیم.

 

موضوعات مرتبط: شهادت ها
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 25 دی 1402

سبک زندگی امام هادی علیه السلام

 کارت پستال شهادت امام هادی(ع),تصاویر شهادت امام علی النقی الهادی (ع)
امام هادی(ع) با آنکه در شرایط سختی بود ولی به مسایل اجتماعی و سیاسی جامعه‌اش توجه خاصی داشت. با همه محدودیت‌ها و اعمال بازداشت خانگی و محاصره و تجسس و هجوم وقت و بی‌وقت به خانه‌اش، آن حضرت(ع) به اشکال گوناگون فضای سیاسی جامعه را تبیین می کرد.
 

منبع : کیهان ,

از امام علی النقی(ع) و امام حسن عسکری(ع) کمتر مطلبی گفته و نوشته می شود. شرایط زمانی آنان و حبس و بازداشت خانگی در منطقه نظامی و پادگان نظامیان عباسیان، به طور طبیعی محدودیت هایی را برای امامان(ع) ایجاد کرد. از همین رو، کم ترین سخن و سیره ای از آنان نقل شده است. اما همین اندک نیز کمتر از سوی نویسندگان نقل و بررسی و تحلیل شده است. نویسنده در مطلب ذیل به تبیین برخی ویژگی های امام هادی(ع) و شرایط دشوار زمان آن حضرت اشاره کرده است.

 

موضوعات مرتبط: شهادت ها
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 25 دی 1402

تصاوبر شهادت امام هادی(ع), کارت پستال شهادت امام هادی(ع)

٢-٣. توجه به صلاحیت و شایستگی

در دیدگاه امام هادی(ع ) افراد نباید بیش از میزان صلاحیت و شایستگی خود چیزی یا جایگاهی طلب کنند؛ زیرا حق هرکسی به میزان صلاحیت و شایستگی اوست و اگر افراد بیش از صلاحیت خود که بیش از حقشان است، طلب کنند، نتیجۀ عملشان محرومیت خواهد بود. با نگاه سیاسی به این گزاره باید گفت در اندیشۀ امام هادی (ع ) افراد باید حد و ظرفیت خود را بشناسند و مازاد بر آن را مطالبه نکنند؛ چرا که «هر[20] آنکه بیش از حقش را مطالبه کند شایسته است که از دست یابی به آن محروم ماند» (شامی، ١٤٢٠ق، ص ٧٢٩). ممکن است این سؤال پیش بیاید که اگر کسانی بیش از میزان صلاحیت و حقشان مطالبه کنند و به آن برسند آیا بیان امام نقض شده است؟ در پاسخ دو وجه قابل طرح است:

 

موضوعات مرتبط: شهادت ها
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 25 دی 1402

سیاست در اندیشه و عمل امام هادی(ع)

سیاست در اندیشه و عمل امام هادی(ع)
هدف این مقاله تبیین دیدگاه های سیاسی امام هادی(ع) است. با توجه به شرایط بسیار سخت و فضای ملتهب سیاسی دورۀ امام هادی(ع)، آن حضرت(ع) مجالی برای ارائۀ دیدگاه های سیاسی در دورۀ امامتشان نداشتند؛ اما در این مقاله سعی شده است که برخی از دیدگاه های ایشان از منظر سیاسی بررسی و تحلیل گردد. ابتدا به رویکرد کلان آن حضرت(ع) نسبت به سیاست و حکومت از جمله نوع نگاه امام به قدرت و دنیا و همکاری با حکومت های ظالم اشاره شده و در ادامه نیز به ویژگی های بازیگران و نخبگان عرصۀ سیاست بررسی می گردد؛ سپس جایگاه مردم و وظایف و تکالیفی که متوجه ایشان است، از منظر آن حضرت(ع) بررسی می شود. آنچه از اندیشۀ سیاسی امام هادی(ع) در بحث اوصاف بازیگران و نخبگان سیاسی به دست می آید، اینکه آن حضرت(ع) رعایت تقوای الهی، صداقت و یکرنگی با مردم، بردباری و تحمل، رعایت شایسته سالاری و تمهید بستر را جهت نقد برای حاکمان و نخبگان عرصۀ سیاست لازم و ضروری می دانند. مردم نیز باید اطاعت آگاهانه و بدون تعصب از حاکمان، داشتن روحیۀ نصیحت و خیرخواهی و دانش و معرفت در فهم امور را در حکومت پیشه خود سازند.
 

 

موضوعات مرتبط: شهادت ها
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 25 دی 1402

سامرا دیار غربت و مظلومیت

سامرا دیار غربت و مظلومیت
 
منبع : زائر کربلا، جواد محدثی ,

حرم دو امام معصوم ( علیهما السلام )

سامرّا، زیارتگاه دیگری در سرزمین عراق است. شهری در 110 کیلومتری شمال بغداد و شرق رودخانه دجله، که در منطقه ای سرسبز و زیبا قرار دارد. نام اصلی آن « سُرَّ مَن رأی » بوده است ( یعنی هر که آن را ببیند خوشحال می شود ) که به مرور زمان به سامرّا تغییر یافته است. سه سال طول کشید تا آن شهر را ساختند. بنای آن در زمان معتصم، خلیفه عباسی بود. پس از تکمیل آن، معتصم از بغداد به سامرا آمد و آنجا را پایتخت خود قرار داد و سپاه انبوه خود را هم در آنجا مستقر ساخت. چون این شهر، یک شهر نظامی و محلّ حضور سربازان بود، به آن عسکر و مُعسکر هم می گفتند و به همین سبب، امام یازدهم شیعه هم لقب « عسکری » دارد.

موضوعات مرتبط: شهادت ها
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 25 دی 1402

شهادت امام علی النقی (ع), تصاوبر شهادت امام هادی(ع)

كابوس هاى متوكل

امام در دوران خلافت متوكل، روزگار بسيار سختى را پشت سر گذاشت. هراسى كه متوكل از امام در دل داشت، سبب شده بود تا دستور دهد، سربازانش گاه و بى گاه بدون اجازه از ديوار وارد خانه امام شوند و آن جا را بازرسى كنند. آن ها گاه پا را از اين نيز فراتر مى گذاشتند و به هتاكى به ساحت مقدس امام مى پرداختند. در تاريخ آمده است كه برخى اوقات متوكل در حالت مستى، امام را شبانه احضار مى كرد و به بزم شراب خود فرامى خواند.[۱۴]

توطئه نافرجام

هربار كه متوكل تلاش مذبوحانه جديدى را براى ترور شخصيتى امام طراحى مى كرد، با شكست سختى روبه رو مى شد. شكست ها و تلاش هاى پى در پى و بى ثمر متوكل به حدى او را در رسيدن به اغراض پليدش ناكام گذاشته بود كه روزى در جمع درباريان خود فرياد زد: «واى بر شما! كار ابن الرضا روزگار مرا سياه كرده و مرا سخت درمانده و سرگردان ساخته. هر چه تلاش كردم او جرعه اى شراب بنوشد و در مجلس بزمى با من همنشين گردد، نشد...»[۱۵]

 

موضوعات مرتبط: شهادت ها
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 25 دی 1402

بسم الله الرحمن الرحیم

کارت پستال شهادت امام علی النقی الهادی (ع),شهادت امام علی النقی (ع)

 

عباسيان و چالش هاى فراروى

دوران امامت امام هادی عليه السلام بيش از 33 سال به طول انجاميد كه حدود سيزده سال آن را در مدينه سپرى كرد. در اين مدت، گروه هاى بسيارى از شهرهاى شيعه نشين ايران، عراق و مصر براى بهره گيرى از محضر امام به سوى مدينه آمدند.[۱]

امام در اين شهر چنان موقعيت و محبوبيتى بين مردم يافت كه دولتمردان عباسى، به شدت از اين وضع احساس خطر مى كردند. براى نمونه، بُرَيحه عباسى[۲] در نامه اى به متوكل نوشت: «اگر تسلط بر حرمين شريفين را مى خواهى، على بن محمد عليه السلام را از اين شهر بيرون كن؛ زيرا او مردم را به سوى خود فراخوانده و عده بسيارى نيز دعوتش را پذيرفته اند...».[۳]

عباسيان كه هراس بسيارى از رهبرى شيعه و خطر حركت شيعيان برضد خود داشتند، به اين نتيجه رسيدند كه با دور كردن امام به عنوان قطب و محور تشيع از مدينه كه كانون تجمع شيعيان شده بود، به اين هدف دست يابند. بدين ترتيب، تبعيد و مراقبت نظامى را كه تجربه پيشين و موفق عباسيان به شمار مى رفت، دوباره در دستور كار قرار دادند.

 

 

موضوعات مرتبط: شهادت ها
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : شنبه 24 دی 1402

۳۵. دستگاه چاپ سربی گوتنبرگ (۱۴۵۰) مناسب خط شکسته‌ی عربی نبود و به تدریج توسط مسلمانان پذیرفته شد. با این وجود، وقتی در ۱۷۹۶ چاپ سنگی (لیتوگرافی) در آلمان اختراع شد، و از جوهر و طرح‌های حکاکی شده روی سنگ برای تولید تصاویر استفاده کرد، مسلمانان مشتاقانه این روش چاپ را به کار گرفتند. این روش جایگزین نسخه‌برداری دستی برای تهیه‌ی نسخه‌های متعدد از قرآن و روزنامه‌ها و کتاب‌های عربی شد.

۳۶. مریم مقدس، مادر عیسی مسیح، در اسلام یک چهره‌ی برجسته و تنها زنی است که نامش در قرآن ذکر شده است. نام مریم در قرآن بیش از تمام انجیل عهد جدید، تکرار شده و در قرآن اطلاعات زندگینامه‌ای بیش‌تری درباره‌ی او ذکر شده است.

 

موضوعات مرتبط: دینی
برچسب‌ها: دانستنی های جالب
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : شنبه 24 دی 1402

نقش خراسان در ترویج اسلام در سریلانکا چه بود؟

۱۹. دانشمندانی چون ابن سینا (۹۸۰-۱۰۳۷)، که در غرب با نام اویسنا شناخته می‌شود، کار یونانیان باستان را چه در پزشکی و چه در فلسفه ادامه دادند. وقتی در زمان جنگ‌های صلیبی، مسیحیان با دنیای مسلمانان ارتباط برقرار کردند، دانش مسلمانان را به همراه خود آوردند که به روشن شدن جرقه‌ی رنسانس در اروپا کمک کرد.

 

موضوعات مرتبط: دینی
برچسب‌ها: دانستنی های جالب
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : شنبه 24 دی 1402

 

اسلام یک کلمه‌ی عربی و به معنای ”صلح“، ”امنیت“ و ”تسلیم شدن“ است. مسلمان یعنی ” کسی که با صلح و آرامش تسلیم خدا می‌شود“. هرکسی با هر نژادی می‌تواند مسلمان شود؛ ‌به عبارت دیگر، ” مسلمان“ به نژاد خاصی گفته نمی‌شود. در این نوشتار با ما همراه باشید تا ۹۳ حقیقت جالب درباره‌ی اسلام را بیان کنیم.

موضوعات مرتبط: دینی
برچسب‌ها: دانستنی های جالب
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : جمعه 23 دی 1402

کارت تبریک ولادت امام محمد باقر, تصاویر ولادت امام محمد باقر

تحليل ويژگي‌هاي خاصّ زمانه امام باقر عليه السلام

 
نویسنده : سيد رضا طاهري

اشاره

پنجمين امام شيعه، محمد بن علي بن الحسين عليه السلام است كه به «باقر» شهرت يافته است. حضرت باقر عليه السلام در سال 57 هجري در شهر مدينه چشم به جهان گشود. او هنگام وفات پدر خود زين‌العابدين عليه السلام در سال 94، 39 سال داشت. مادر آن حضرت «ام‌ّ‌ عبدالله» دختر امام حسن مجتبي عليه السلام است، و از اين نظر، نخستين كسي بود كه هم از طرف پدر و هم از طرف مادر، فاطمي و علوي بوده است. امام باقر عليه السلام در سال 114 هجري در شهر مدينه درگذشت و در قبرستان معروف بقيع، كنار قبر پدر و جدّش به خاك سپرده شد. دوران امامت آن حضرت هيجده سال بود. (پيشوايي، 1378، ص305) امام پنجم شيعيان، افزون بر لقب «شاكر» و «هادي»، به طور عمده به لقب «باقر» شهرت يافته است. معناي «باقر» شكافنده است، كه جابر بن يزيد جعفي در توضيح آن مي‌گويد: «به آن حضرت باقر لقب داده‌اند؛ زيرا آن حضرت، دانش را شكافت و رموز و دقايق آن را روشن ساخت» (جعفريان، 1384، ص286 و 287). ابن ابي‌‌الحديد در ستايش از امام باقر عليه السلام مي‌نويسد:

موضوعات مرتبط: میلاد ها
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : جمعه 23 دی 1402

سیره تربیتی امام محمد باقر علیه السلام

تربیت به معنای شكوفا نمودن استعدادهای درون انسان ها وهدایت غریزه های نهفته آنان به سوی قله كمال و رستگاری می باشد.
 
کارت پستال میلاد امام محمد باقر, کارت تبریک ولادت امام محمد باقر

پایگاه اطلاع رسانی بلاغ|  سیره تربیتی امام محمد باقر علیه السلام

تربیت فرزند یكی از مهم ترین وظایف والدین و مربیان در عرصه زندگی است. تربیت به معنای شكوفا نمودن استعدادهای درون انسان ها و هدایت غرائز نهفته آنان به سوی قله كمال و رستگاری می باشد.

تربیت مجموعه تلاش هایی است، سنجیده و منظم برای نیل به هدف های مشخص و شكوفا سازی توان های بالقوه در تمام ابعاد وجودی انسان و به عبارت دیگر می توان تربیت را انتقال میراث های فرهنگی مطلوب و ارزشمند از نسلی به نسل دیگر دانست.

 

موضوعات مرتبط: میلاد ها
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : جمعه 23 دی 1402

پرتوى از سيره و سيماى امام محمّد باقر(عليه السلام)

حضرت امام محمد باقر(عليه السلام) به علم و دانش و فضيلت و تقوا معروف بود و پيوسته مرجع حلّ مشكلات علمى مسلمانان به شمار مى رفت.
 
میلاد امام محمد باقر, تصاویر میلاد امام محمد باقر

حضرت امام محمّد باقر(عليه السلام) اوّل ماه رجب، يا سوم صفر سال 57 هجرى قمرى در مدينه متولّد گرديد.
پدر بزرگوارش، حضرت على بن الحسين، زين العابدين(عليه السلام)، و مادر مكرّمه اش، فاطمه معروف به «امّ عبدالله» دختر امام حسن مجتبى مى باشد.
از اين رو، آن حضرت از ناحيه پدر ومادر به بنى هاشم منسوب است.
شهادت امام باقر(عليه السلام) در روز دوشنبه 7 ذيحجّه سال 114 هجرى قمرى در 57 سالگى، به دستور هشام بن عبدالملك خليفه اموى، به وسيله خوراندن سمّ، اتّفاق افتاد و مزار شريفش در مدينه در قبرستان بقيع مى باشد.

 

موضوعات مرتبط: میلاد ها
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : جمعه 23 دی 1402

امام باقر علیه‏ السلام از نگاه دانشمندان اهل سنّت

امام محمد باقر علیه السلام در اندیشه و نگاه دانشمندان اهل سنت از جایگاه علمی و معنوی بالایی برخوردار است طوری که برخی از دانشمندان در برخورد با این امام بزرگوار از ارزش های آن حضرت ستایش ها کرده اند.
 
ولادت امام محمد باقر,تصاویر ولادت امام محمد باقر

امام محمد باقر علیه السلام در اندیشه و نگاه دانشمندان اهل سنت از جایگاه علمی و معنوی بالایی برخوردار است طوری که برخی از دانشمندان در برخورد با این امام بزرگوار از ارزش های آن حضرت ستایش ها کرده اند.

ابن حجر هَیْثَمی از متعصّبان اهل سنّت درباره امام باقر علیه‏السلام می‏ نویسد:
«ابو جعفر محمّدٌ الباقر سُمِّی بذالک مِنْ بَقَرَ الاَْرضَ ای شَقَّها وَ آثارَ مُخْبَئاتِها وَ مَکامِنها فلذالک هُوَ اَظْهَرَ مِنْ مُخْبَئاتِ کُنُوزِ المعارِف و حقائق الاحکام ما لایخفی الاّ علی مُنْطَمِسِ الْبَصیرة اَو فاسِدِ الطّویّة وَ مِنْ ثمّ قیل فیه هو باقِرُ العلم وَ جامعه و شاهِرُ علمِه وَ رافِعُهُ؛ لقب باقر برای ابو جعفر محمّد باقر برگرفته از شکافتن زمین و بیرون آوردن گنج‏های پنهان آن است، بدین جهت که او از گنج ‏های پنهان معارف و حقایق احکام آن قدر آشکار ساخت که جز بر افراد بی‏ بصیرت و دل‏های ناپاک پوشیده نیست و از این جاست که وی را شکافنده و جامع دانش و نشر دهنده و بر افرازنده‏ ی علم خویش نامیده ‏اند.

 

موضوعات مرتبط: میلاد ها
برچسب‌ها: اهل سنت احادیث
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : جمعه 23 دی 1402

سخنان تابناک و اندرزهاى حکیمانه

 تصاویر ولادت امام محمد باقر, تصاویر متحرک ولادت امام محمد باقر


بدان که تو دوست و یار ما محسوب نخواهى شد تا چنان شوى که اگر تمام‏همشهریانت گرد آیند و یک زبان گویند که تو مرد بدى هستى مایه اندوه تونگردد و اگر همه گویند تو مرد نیکى هستى موجبات شادى تو فراهم نشود .

  


امام باقر

با هم اندرزهاى حکیمانه امام باقر علیه السلام به یکى از اصحابش به‏نام جابر بن یزید جعفى را از نظر مى‏گذرانیم :

 

"تو را به پنج چیز سفارش مى‏کنم : اگر مورد ستم واقع شدى تو ستم‏مکن، اگر به تو خیانت شود تو خیانت مکن، اگر به تو دروغ گویند تو دروغ‏مگو، اگر تو راستودند شاد مشو و اگر نکوهشت کردند بى تابى مکن و در باره‏آنچه در خصوص تو مى‏گویند بیندیش اگر آنچه در باره‏ات مى‏گویند در خودت‏دیدى بدان که سقوط تو از چشم بیناى خداوند عزو جل در هنگامى که براى‏کار درستى خشم کردى مصیبتى بزرگتر است برایت از این که بیم دارى ازچشم مردم بیفتى و اگر بر خلاف واقع گفته‏اند این خود ثوابى است که بى‏رنج‏آن را به دست آورده‏اى.

موضوعات مرتبط: میلاد ها
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : جمعه 23 دی 1402

همراه با امام باقر علیه السلام بر سر سفره قرآن

تصاویر متحرک میلاد امام محمد باقر, عکس های متحرک میلاد امام محمد باقر

 

از رسالتهای امامان معصوم علیهم السلام تعلیم و تبیین قرآن کریم است. هر چند تاریخ سیصد ساله حیات آن بزرگواران آکنده از ممانعتها و سختگیری های فراوان حاکمان در ایفای این رسالت است با این حال ایشان توانسته اند در مناسبتهای گوناگونی که دست می داد از فرصت پیش آمده بیشترین استفاده را برده و معارف حقیقی قرآن را بر جامعه و به واسطه آنها به نسلهای آینده منتقل کنند. نمونه هایی که در ادامه می آید گوشه ای از بیانات امام باقر علیه السلام در زمینه تعلیم معارف قرآن است.

 

موضوعات مرتبط: میلاد ها
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : جمعه 23 دی 1402

مژده ای به شیعیان امام باقر علیه السلام

 ولادت امام محمد باقر,تصاویر ولادت امام محمد باقر

«الکافی» معتبرترین کتاب حدیثی شیعه هشت جلد دارد دو جلد اول آن اصول، پنج جلد بعدی آن (3-7) فروع و جلد هشتم آن روضه کافی نام دارد. مولف جلیل القدر این کتاب مرحوم کلینی (م 329 ق) در روضه کافی جریانی را از امام باقر علیه السلام نقل می کند که برای شیعیان و ارادتمندان به آن حضرت بسیار گوارا و نوید بخش است.

راوی این روایت حَكَمِ بْنِ عُتَیْبة است. او می گوید:

در خدمت امام باقر علیه السّلام بودم و اطاق آكنده از جمعیّت بود ناگاه پیرمردى كه بر عصاى خود تكیه داشت، پیش آمد تا به در اطاق ایستاد.

 

 

موضوعات مرتبط: میلاد ها
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : جمعه 23 دی 1402

 



* پنجمین سکان دار کشتی هدایت*

*ویژه نامه ولادت فرخنده*

* حضرت امام محمد باقر علیه السلام *


تصاویر متحرک ولادت امام محمد باقر,عکس های متحرک ولادت امام محمد باقر
 
نخل طوبی چه معطر ثمری آورده
بحر مواج ولایت گهری آورده

شمسه چرخ هدایت قمری آورده
فاطمه دخت حسن نک پسری آورده






موضوعات مرتبط: میلاد ها
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : پنج شنبه 22 دی 1402

روایت ولایت – نگاهی به شفافیت در بیانات مقام معظم رهبری

جهاد تبیین؛ راهی برای خنثی کردن فعالیت‌های دشمن

«خب، حالا این یک حقیقتی است؛ این حقیقت را همچنان که ما میفهمیم، دشمن هم میفهمد؛ دشمن هم میفهمد که چشم و گوشِ جوانِ امروز باز است، حواسش جمع است، هوشمند است، قابل تحلیل است؛ چه کار میکند؟ دشمن که بیکار نمیماند؛ دشمن برای اینکه این حالت جوان ما را خنثی کند، شروع میکند محتوای ذهنی برای جوان درست کردن؛ این حجم عظیم دروغها در شبکه‌های مجازی به خاطر این است. این همه دروغ، این همه خلاف واقع، این همه حرفهای انحرافی، این همه تهمت، برای این است که دشمن برای این ذهنِ فعّال محتوا درست کند. اینکه من مدام میگویم «جهاد تبیین، جهاد تبیین» برای این است. محتوا را شما درست کنید؛ به مسئولین دارم میگویم؛ مسئولین رسانه‌ها، مسئولین امور ارتباطات. قبل از اینکه دشمن، محتوای غلط و انحرافی و دروغ درست کند، شما محتوای دارای حقیقت و صحیح را درست کنید، انتقال بدهید به ذهن جوانها؛ دشمن مشغول این کار است. (خیلی ممنون، خیلی ممنون؛ حالا فعلاً داخل جلسه گوش کنید، بعد هم بروید واقعاً برایش برنامه‌ریزی کنید)»

( بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار دانش آموزان   ۱۴۰۱/۰۸/۱۱)

 

موضوعات مرتبط: جهاد تبیین
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : پنج شنبه 22 دی 1402

اطلاعیه‌ی دفتر رهبری درباره‌ی نقل قول «هر مطلبی» از آیت‌الله خامنه‌ای با عنوان «شنیده شده»

در جهاد تبیین نمی شود با شیوه‌های قدیمی کار کرد

نکته‌ی دوّم این است که در جنگهای سخت با سلاحهای قدیمی دیگر نمیشود جنگید. امروز با شمشیر و با نیزه و با این چیزها، نمیشود به جنگِ توپ و موشک و مانند اینها رفت. در جهاد تبیین هم همین ‌جور است؛ با شیوه‌های قدیمی [نمیشود کار کرد]. البتّه بعضی از شیوه‌های قدیمی جایگزین ندارد، مثل منبر، مثل مدّاحی؛ اینها قدیمی است امّا اینها جایگزین ندارد؛ اینها همچنان اثرگذار است و هیچ چیز دیگری جای اینها را نمیگیرد، لکن از لحاظ ابزارهای گوناگون بایستی بِه‌روز حرکت کرد. البتّه ما امروز در این زمینه سلاحهای سخت‌افزاری‌مان خوب است؛ یعنی بخش فضای مجازی و امثال اینها بالاخره فعّالند و کار میکنند و اگر چه فضای مجازی مشکلاتی دارد ــ که ان‌شاء‌الله جناب آقای رئیسی و دوستانشان باید همّت کنند و هر چه زودتر باید این مشکلات برطرف بشود ــ لکن به ‌هر حال در دسترس است؛ کارهایی که بایستی انجام بگیرد، از لحاظ سخت‌افزاری در دسترس است؛ مهم بخش نرم‌افزاری قضیّه است. سلاح تبیین یک بخش نرم‌افزاری مهمّی دارد؛ در اینجا بایستی نوآوری صورت بگیرد، بایستی سخن نو گفته بشود و شیوه‌ی نو در بیان ذکر بشود.» 

 

موضوعات مرتبط: جهاد تبیین
برچسب‌ها: جهاد تبیین
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : پنج شنبه 22 دی 1402

مخاطبان رهبر انقلاب در بحث «جهاد تبیین» چه کسانی هستند؟

در موضوع «تبیین» باید زمان شناس بود چرا که اگر در زمان مشخص مسأله به درستی تبیین نشود، نه تنها تاثیری نخواهد داشت بلکه مشکلاتی را هم به دنبال خواهد آورد.

مخاطبان رهبر انقلاب در بحث «جهاد تبیین» چه کسانی هستند؟

گروه سیاسی خبرگزاری فارس،‌ دشمنان نظام اسلامی تلاش دارند با عوض کردن جای حق و باطل، افکار عمومی را تحریف کرده تا به اهداف شوم خود دست یباند. در همین راستا یکی از مطالبات مهم رهبر انقلاب تبیین درست مسائل است. بحث «جهاد تبیین» در مناسبت‌های مختلف مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است،‌ ایشان برای توصیف تبیین از کلمه «جهاد» استفاده کردند و همواره بر این مسئله تاکید کرده اند که باید با تبیین واقعیت اجازه نداد جای جلاد و شهید عوض شود.

در ادامه به بخشی از سخنان معظم له در مورد «جهاد تبیی» اشاره می‌کنیم:

 

موضوعات مرتبط: جهاد تبیین
برچسب‌ها: جهاد تبیین
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : چهار شنبه 21 دی 1402

عکس نوشته نماز شب

نماز دنيا پرستان
گروه دوم افرادى هستند كه تا وقتى خبرى نيست نماز را مى‌‌خوانند ولى اگر مهمانى يا خبرى يا قليانى بود با ساده‌‌ترين خير نماز را كنار مى‌‌گذارند. قرآن مى‌‌فرمايد: {{(آیه):وَ إِذا رَأَوْا تِجارَةً أَوْ لَهْواً انْفَضُّوا إِلَيْها وَ تَرَكُوكَ قائِماً}} (سوره جمعه : 11) حضرت رسول ايستاده بود و سخنرانى مى‌‌كرد چون امام جمعه بايد بايستد و سخنرانى كند و دليل اين است كه«وَ تَرَكُوكَ قائِماً» فقط يك نفر نشسته خطبه مى‌‌خواند و او معاويه بود. و امام جمعه بايد دستش به شمشير يا نيزه باشد ولى واجب است كه تقوى بگويد ولى بازور اسلحه. چون بدون زور نمى‌‌شود

موضوعات مرتبط: نماز شناسی
برچسب‌ها: نماز شناسی