کد قالب کانون کانون فرهنگی وهنری کریم اهل بیت شهر سلامی

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کانون فرهنگی وهنری کریم اهل بیت شهر سلامی و آدرس kanoonemamhassan24.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 221
بازدید دیروز : 440
بازدید هفته : 661
بازدید ماه : 15937
بازدید کل : 122954
تعداد مطالب : 2941
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : شنبه 18 آذر 1402

آموزش نقاشی به زبان ساده - عکس برنامه موبایلی اندروید

آموزش نقاشی خیلی زیبا درچند دقیقه

آموزش نقاشی سریع و حرفه ای

آموزش نقاشی خانه ???? فوق حرفه ای

موضوعات مرتبط: هنر تجسمی
برچسب‌ها: هنر شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : پنج شنبه 17 آذر 1402

 

معماری دوران صفویه

سبک معماری دوران صفویه

دوره سلسله صفوی، عصر کمال و شکوفایی نبوغ معماری در ایران است. این نوع معماری از نوع معماری سنتی محسوب می‌شود.زیباترین و با شکوه ترین آثار معماری ایرانی در سلسله صفویان بود. این حکومت از مهمترین سلسله‌هایی بود که بر ایران سلطنت کرد. معماری دوران صفویه سفارش ساختن مساجد، بقعه و کاخ‌ها، بازسازی کردن مقبره‌های بزرگ را شامل می‌شد. اگرچه گفته می‌شد که شاه اسماعیل در سرتاسرامپراطوری ساخت و ساز انجام داده است. ولی درکل از دوران سلطنت او تنها یه تعداد بنای معمولی باقی مانده است.

 

موضوعات مرتبط: معماری
برچسب‌ها: هنر شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : پنج شنبه 17 آذر 1402

شیخ بهایی، معمار و مهندس بناهای دوره صفوی- بخش پایانی

1. مسجد شیخ لطف‌الله
ساختمان این مسجد به فرمان شاه عباس شروع شد و سردر زیبای آن در سال ۱۰۱۲ هجری به پایان رسید.
بعضی از منابع، این اثر را به شیخ بهایی منسوب می‌دانند، در حالی که ادله کافی در رد این ایده وجود دارد:
الف) آقای هنرفر تمام کتیبه‌ها و سردرهای این مسجد را از نزدیک مطالعه کرده، ولی نامی از شیخ بهایی ندیده است.
ب) نام کسانی را که در این مسجد مختصر کاری انجام داده اند نوشته‌اند، مانند باقر بنا که مختصر کتیبه ای را خطاطی کرده، پس چطور می‌شود که نام طراح و مهندس مسجد فراموش شود.

 

موضوعات مرتبط: معماری
برچسب‌ها: هنر شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : پنج شنبه 17 آذر 1402

 

میدان نقش جهان، مقصد نخست گردشگری مسافران نوروزی در اصفهان

مجمموعه زیبای میدان نقش جهان، گنجینه تاریخ و هنر اصفهان و مهمترین جاذبه گردشگری ایران است که چشم هر بیننده ای را خیره می‌کند و نادر گردشگران داخلی و خارجی هستند که تاکنون از این مجموعه دیدن نکرده باشند.

 

موضوعات مرتبط: معماری
برچسب‌ها: هنر شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : چهار شنبه 16 آذر 1402

این کلام اهل البیت (ع) راجع به موسیقی و غنا است

خدا به مجلسی که در آن غنا باشد نظر نمی‌کند!

قال الامام الصّادق (علیه السّلام): الغناءُ مجلسٌ لاینظر اللهُ اِلی اَهلهِ.
مجلس غناء مجلسی است که خدواند به اهل آن نظر (لطف و رحمت) نمی‌کند.«الکافی (ط – دارالحدیث)، ج‏۱۲، ص: ۷۸۹ و وسائل الشیعه، ج ۱۲، ص ۲۸۸»

 

 

 

موضوعات مرتبط: موسیقی
برچسب‌ها: هنر شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : چهار شنبه 16 آذر 1402

گوش کردن به موسیقی و ترانه موجب قساوت قلب است!

قال رسول الله (صلی الله علیه و آله): ثلاثٌ یَقسینَ القلبَ: اِستماعُ اللَّهو و ….
سه چیز باعث قساوت و سنگ دلی می‌گردد: (یکی از آنها) گوش دادن به چیزهای لغو و بیهوده است.
«بحار الانوار، ج ۷۹، ص ۲۵۲»

 

آموزش دادن موسیقی کفر است!

قال الامام الصّادق (علیه السّلام): لا یَحِلُّ بیعُ الغِناء و لا شِراءُه و استماعُه نفاقٌ و تعلیمهُ کُفر.
خرید و فروش (آلات) غناء و ساز وآواز حلال نیست و گوش دادن به آن، نفاق و دوروئی و آموزش دادنش، کفر و بی دینی است.
«دعائم الاسلام، ج ۲، ص ۲۰۹»

سرب داغ روز قیامت درون گوشی که موسیقی گوش می‌دهد!

قال رسول الله (صلی الله علیه و آله): مَنِ استمعَ اِلی اللَّهو یُذابُ فی اُذُنهِ الآنُک.
کسی که به چیزهای لهو و بیهوده گوش فرادهد (روز قیامت) در گوشش سرب گداخته (و ذوب شده) ریخته می‌شود.
«دعائم الاسلام، ج ۲، ص ۲۱۰»

 نوازنده، رو سیاه روز قیامت!

قال رسول الله (صلی الله علیه و آله): یُحشرُ صاحبُ الطَّنبور یوم القیامهِ و هو أسودُ الوجهِ و بِیَده طنبورٌ من نار و فوقَ رأسه سبعون اَلف ملکٍ، بید کُلُّ ملکٍ مِقْمعَهُ یَضربون رأسَهُ و وجهَه.
دارنده طنبور (نوعی از آلات موسیقی) روز قیامت محشور می‌شود در حالی که صورتش سیاه و در دستش طنبوری از آتش است و بالای سرش هفتاد هزار فرشته قرار دارند که در دست هر کدام از آنها عمودی آهنین است که بر سر و صورتش می‌زنند.
«مستدرک الوسائل، ج ۱۳، ص ۲۱۹»

 نوازنده و خواننده، کور و کر و لال روز قیامت

قال رسول الله (صلی الله علیه و آله): یُحشَر صاحبُ الغناء مِن قبره اَعمی و اَخرس و اَبکم.
دارنده (آلات) غناء و آوازه خوانی محشور می‌شود در حالی که کور و کر و لال است.
«مستدرک الوسائل، ج ۱۳، ص ۲۱۹»

موضوعات مرتبط: موسیقی
برچسب‌ها: هنر شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : چهار شنبه 16 آذر 1402

روی آوردن به موسیقی کفران نعمت است

قال الامام الصّادق (علیه السّلام): مَنْ اَنْعم الله علیه بِنعمهٍ فَجاءَ عند تلک النّعمه بِمِزمارٍ فقد کَفَرَها.
کسی که خداوند به او نعمتی عطا فرماید و با وجود آن نعمت به نی و ساز و آواز روی آورد، کفران نعمت کرده است.
«وسائل الشیعه، ج ۱۲، ص ۲۳۳»

 

موضوعات مرتبط: موسیقی
برچسب‌ها: هنر شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : چهار شنبه 16 آذر 1402

احادیث موسیقی - بشیران

رائفی پور - موسیقی حرام است یا حلال

آثار موسیقی فقر و بلا؛ جوان مرگی و بی غیرتی - تأثیر ترانه

چه نوع موسیقی غنا و حرام است ؟

موضوعات مرتبط: موسیقی
برچسب‌ها: هنر شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : سه شنبه 15 آذر 1402

عکس نوشته حدیث: عادل باش! تا در قیامت نادم نباشی

عدل الهی

درس اول: جایگاه و معنای عدل الهی

جایگاه بحث عدل

«عدل الهی» به جهت پیوند با موضوع جبر و اختیار یکی از مباحث مهم و اصولی در همه ادیان الهی است و در اسلام نیز جایگاهی ویژه دارد. اعتقاد به عدل الهی و اختیار انسان در افعال خویش، در میان ادیان الهی، اهمّیّتی بنیادین دارد. تمام ارزش و کمال انسانی به اختیار و آزادی او وابسته است و با اعتقاد به مجبور بودن آدمی در اعمالش، هیچ ارزش و کمالی برای انسان نمی توان درنظر گرفت.

 

موضوعات مرتبط: عدل شناسی
برچسب‌ها: عدل شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : سه شنبه 15 آذر 1402

عکس نوشته درباره عدل خدا

معنای عدل

«عدل» یک اصل دینی است و برای رسیدن به معنای آن از نگاه دین، باید کاربردهای آن در متون دینی بررسی شود. از سوی دیگر، روشن است که پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت (علیهم السلام) به عنوان مبلّغان و مبیّنان دین الهی، اصطلاح جدیدی برای واژه ها اختیار نکرده و آن ها را در معنای لغوی خود به کار برده اند؛ پس برای فهم واژه ها در حوزه دین ناگزیر باید به معنای لغوی آن ها در عصر نزول و صدور مراجعه کرد.

 

موضوعات مرتبط: عدل شناسی
برچسب‌ها: عدل شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : سه شنبه 15 آذر 1402

متن در مورد عدالت علی

معنای ظلم

حال که برخی از موارد کاربرد واژه عدل در کتب لغت روشن شد، به جهت تقابلی که میان عدل و ظلم وجود دارد، لازم است به کاربردهای واژه ظلم در لغت عرب نیز اشاره شود.

در کتاب العین مینویسد :

الظلم أخذک حقّ غیرک... (1)

ظلم گرفتن حقّ دیگری است.

 

موضوعات مرتبط: عدل شناسی
برچسب‌ها: عدل شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : چهار شنبه 15 آذر 1402

تقدیر الهی را چگونه تغییر دهیم؟/ پاسخ قرائتی+فیلم

مقدرات الهی قابل تغییر است اما چگونه؟! استاد پناهیان

موضوعات مرتبط: عدل شناسی
برچسب‌ها: عدل شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : چهار شنبه 15 آذر 1402

عدل الهی

موضوعات مرتبط: عدل شناسی
برچسب‌ها: عدل شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : چهار شنبه 15 آذر 1402

ما باید مبنای حرفمان قرآن و احادیث باشند، برخی موضوعات آیه صریح قرآن هستند و به هیچ وجه نمی‌توانیم خودمان تعبیر کنیم و یا در آن دست ببریم، حداقل اگر می‌خواهید برداشت‌های دیگر را از آیات قرآن بگویید، باید آنها را به عنوان احتمالات بگویید و در عین حال احتمالات دیگر را هم بیان کنید.

نباید مشکلات را به گونه‌ای مطرح کرد که مخاطب از انقلاب پشیمان شود

یکی دیگر از موضوعاتی که من درباره سخنان آقای آقامیری باید بگویم این است که گاهی در موضوعات سیاسی، اقتصادی و مدیریتی شما به گونه‌ای سخن می‌گویید که مردم از انقلاب پشیمان می‌شوند در حالی که من می‌بینم شما از امام سخن می‌گویید و از کتابش مثال می‌آورید، این نشانه این است که انقلاب را قبول دارید اما در سخنان به گونه‌ای مسائل را مطرح می‌کنید که مخاطب بگوید کلاً اشتباه کردیم انقلاب کردیم.

 

موضوعات مرتبط: عدل شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : چهار شنبه 15 آذر 1402

ما باید بپذیریم که در فقه اختلاف نظر وجود دارد، مثلاً امسال عید فطر شاهد بودیم که مقلد یک مرجع افطار کرد و مقلد مرجعی دیگر روزه گرفت. اختلافات فقهی وجود دارد و باعث نمی‌شود که کسی دیگری را کافر بشمارد، اما گاهی ما این اختلافات را به رسمیت نمی‌شناسیم. در معارف نمی‌توانیم یک آیه را بگوییم و آیات دیگر را نادیده بگیریم باید همه قرآن را با هم بیان کنیم در مورد موضوع خلود در جهنم خداوند می‌گوید: «خالدین فیها» مگر این که خدا نخواهد.

 

موضوعات مرتبط: عدل شناسی
برچسب‌ها: عدل شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : چهار شنبه 15 آذر 1402

رفیعی: اگر امثال صدام به بهشت بروند عدل الهی زیر‌سؤال می‌رود/ آقا‌میری: مشرکان و جنایتکاران هم در جهنم جاودان نیستند

رفیعی: اگر امثال صدام به بهشت بروند عدل الهی زیر‌سؤال می‌رود/ آقا‌میری: مشرکان و جنایتکاران هم در جهنم جاودان نیستند

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس میزگرد و مناظره بین حجت‌الاسلام ناصر رفیعی و سیدحسن آقامیری از ساعت ۱۰:۳۰ امروز به میزبانی حجت‌الاسلام سرلک برگزار و این گفت‌وگو به صورت زنده و مستقیم از طریق فضای مجازی پخش شد.

در آغاز این گفت‌وگو حجت‌الاسلام رفیعی با اشاره به استقبال مردم از این برنامه گفت: طی چند روز اخیر در خیابان، خودرو و فرودگاه همه مردم راجع به این برنامه با من سخن می‌گفتند که نشان دهنده دغدغه مردم است و ضروری است متولیان فرهنگی، سازمان تبلیغات و حوزه‌های علمیه باب این گفت‌وگو‌ها را باز کنند و به جای اینکه یک نفر بنشیند و برای مردم سخن بگوید دو به دو بنشینیم درباره موضوعات صحبت و بحث کنیم.

 

موضوعات مرتبط: عدل شناسی
برچسب‌ها: عدل شناسی
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : دو شنبه 14 آذر 1402

کاور آهنگ تیتراژ سریال کلید اسرار مهمت اویار(و نه)

کلید اسرار قسمت ۱، دوبله فارسی؛ موضوع: «بی‌رحم»

موضوعات مرتبط: عالم پس از مرگ
برچسب‌ها: عالم پس از مرگ
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : دو شنبه 14 آذر 1402

یک مسئول: سریال "کلید اسرار" بزرگ‌ترین ضربه را به حجاب زد

کلید اسرار قسمت ۲، دوبله فارسی؛ موضوع: «حاجی»

موضوعات مرتبط: عالم پس از مرگ
برچسب‌ها: عالم پس از مرگ
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : دو شنبه 14 آذر 1402

تحلیلی بر  مجموعه کلید اسرار

سریال کلید اسرار (قسمت 3 ) ظلم پسر بالای پدر مهربان

موضوعات مرتبط: عالم پس از مرگ
برچسب‌ها: عالم پس از مرگ
نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 13 آذر 1402

عکس نوشته قیامت میکنم + متن پروفایل :: استیکر نام ها


1- قیامت، روز حسرت و پشیمانی
یکی از اسم‌های قیامت، حسرت است، «يَوْمَ الْحَسْرَة» (مریم/ 39)، ای کاش. شما الآن یک جنسی را می‌خری، زمینی، خانه‌ای، آپارتمانی، فرشی، ماشینی، موتوری، چیزی می‌خری، بعد می‌بینی که ارزان شد یا گران شد. اگر ببینی ارزان شد، غصّه می‌خوری، می‌گویی: «اِه، کاش صبر می‌کردیم، مثلاً حالا می‌خریدیم!» حالا این حسرت‌ها قابل جبران است، اسم قیامت، قیامت خیلی اسم دارد، قیامت ده‌ها اسم دارد، هر اسمش هم یک معنایی دارد، «يَوْمَ الْحِساب‏» (ص/ 26)، «يَوْمَ الْقِيامَة» (مریم/ 95 و …)، «يَوْمُ التَّغابُن» (تغابن/ 9)، «يَوْمَ التَّلاقِ» (غافر/ 15)، تلاق با ت دو نقطه؛ یعنی «تَلاقی»، ملاقات کردن. قیامت ده‌ها اسم دارد، هر اسمی‌اش، خودش یک بحثی است که این اسم اشاره به چه چیزی است، خداوندی که هزاران اسم در دعای جوشن کبیر دارد، قیامت هم اسم‌های زیادی دارد، یکی از اسم‌هایش «يَوْمَ الْحَسْرَة» است، آدم حسرت می‌خورد.
در دنیا آدم وقتی غصّه می‌خورد، دست‌هایش را به هم می‌مالد، کاش زبانم بند می‌آمد، کاش پایم می‌شکست، نمی‌رفتم فلان مجلس، «يُقَلِّبُ كَفَّيْهِ» (کهف/ 42)، یعنی باغ سرسبز و مزرعه‌ی سرسبزی بوده، به فقرا نمی‌داده، زکات نمی‌داده، خمس نمی‌داده، آنجا یک وقت می‌بیند همه‌ی اموالش که دود شده، می‌بیند، می‌گوید: «يُقَلِّبُ كَفَّيْهِ»، «يُقَلِّبُ كَفَّيْهِ» یعنی دست‌هایش را همچینی می‌کند. گاهی پشیمانی و ندامتگاه جوری هست که دو تا دستش را گاز می‌گیرد، آخر آدم این‌طوری است، آدم وقتی ناراحت شد، انگشتش را گاز می‌گیرد، وقتی خیلی ناراحت شد، دو تا انگشتش را گاز می‌گیرد، وقتی خیلی عصبانی شد، چهار تا انگشت‌هایش را گاز می‌گیرد. یک آیه داریم می‌گوید دو تا دستش را، ده تا انگشتش را گاز می‌گیرد، یعنی دست‌هایش را روی هم می‌گذارد، «يَوْمَ يَعَضُّ الظَّالِمُ عَلى‏ يَدَيْهِ» (فرقان/ 27)، «يَدَيْهِ» یعنی دو تا دستش را، «يَعَضُّ» با عین و ضاد یعنی گاز می‌گیرد، «عَلى‏ يَدَيْهِ» دو تا دستش را با هم، این دیگر اوج حسرت است. «يَوْمَ الْحَسْرَة»، چرا عاقل کند کاری، که باز آرد پشیمانی؟! این چه کسی بود با او رفیق شدم؟! این چه فیلمی بود دیدم؟! این چه مقاله و مجلّه‌ای بود خواندم؟! این چه بله‌قربانی بود، به چه کسی بله‌قربان گفتم؟!

موضوعات مرتبط: معاد شناسی
برچسب‌ها: معاد شناسی