کد قالب کانون فواید نماز خواندن برای جسم و سلامتی + فواید نماز برای خوشبختی

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کانون فرهنگی وهنری کریم اهل بیت شهر سلامی و آدرس kanoonemamhassan24.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2945
بازدید دیروز : 176
بازدید هفته : 2945
بازدید ماه : 3173
بازدید کل : 155829
تعداد مطالب : 2271
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : چهار شنبه 28 تير 1402

.تقویت تمیزی و آراستگی

مرسوم اسـت کـه قبل از نماز خواندن آیین وضو گرفتن انجام شود. شـما میتوانید از آب «وضو» یا خاک «تیمم» برای وضو گرفتن استفاده کنید. وضو گرفتن برای تمیزی بدن از هرگونه آلودگی مانند میکروب‌ها، گرد و خاک و غیره لازم اسـت.

فواید نماز خواندن برای جسم و سلامتی + فواید نماز برای خوشبختی

شخصی کـه وضو می گیرد باید دستان، دهان، بینی، دست‌هاي «تاآرنج» خودرا بشوید، و موی سر، و پاها را مسح بکشد، تا این کـه در بالاترین سطح بهداشتی قرار بگیرند.

 

حفظ بهداشت دهان و دندان

فواید نماز خواندن برای جسم و سلامتی + فواید نماز برای خوشبختی

از آنجایی کـه تعداد زیادی از مردم هنگام وضو گرفتن کمی دهان خودرا با آب غرغره می کنند و می‌شویند، اینکار می تواند بـه تقویت و التیام سلامت دهان و گلو نیز کمک کند. غرغره کردن خطر عفونت‌هاي ویروسی را کاهش میدهد و بوی بد دهان را نیز از بین می برد.

 

درد مفاصل را تسکین می‌دهد

حالت و وضعیت بدن در رکعت‌ها شامل خم شدن، بـه خاک افتادن و دولا شدن میشود. اگر مفاصل‌تان آسیب دیده باشد یا مشکل داشته باشد هنگام انجام این کارها با دشواری‌ بسیاری مواجه خواهید شد. اقامه‌ي نماز بـه صورت منظم مطمئنا بـه تسکین این دردها کمک می کند.

 

درد کمر را کاهش می‌دهد

فواید نماز خواندن برای جسم و سلامتی + فواید نماز برای خوشبختی

انجام حرکات نماز بـه ویژه رکوع درد کمر را نیز کاهش خواهد داد، و بـه مانند یوگا بـه آرامسازی رباط‌ها و عضلات کمک خواهد کرد. تعداد زیادی از تمرین‌هاي ورزشی نیز شامل این حرکت‌ می شوند چون حرکت دو لا شدن برای ستون فقرات و باسن مفید اسـت.

 

عضلات شکمی بهتری می‌سازد

تعداد زیادی از حالت‌‌ها و ضعیت‌ها در نماز بـه عضلات شکمی خوب و قوی نیاز دارند. بعنوان مثال موقع خم شدن برای رکوع باید هردو دست روی کاسه‌هاي زانو گذاشته شود و بـه جلو خم شویم.

فواید نماز خواندن برای جسم و سلامتی + فواید نماز برای خوشبختی

بـه منظور حفظ صاف نگه داشتن پاها و ستون فقرات باید بعضی از عضلات شکم‌تان کشیده شود و کش بیاید. تغییر حرکات بین حالات مختلف نیز عضلات شکم‌تان را تمرین می دهد.

 

جریان خون را بهبود می‌بخشد

مجموعه حالات و حرکات بـه خصوص سجده کمک خواهد کرد خون بـه نحو بهتری در بدنتان جریان پیدا کند. همین کـه بدن تان را رو بـه جلو خم می کنید تا پیشانی‌تان مهر را لمس کند، خون بـه بخش‌هاي فوقانی بدن مانند چشم‌ها، گونه‌ها و … جاری میشود.

 

دستگاه گوارش را تقویت می‌کند

فواید نماز خواندن برای جسم و سلامتی + فواید نماز برای خوشبختی

حالت نشستن در نماز حرکات لوله‌ي گوارش را در امحا و احشاء‌تان تحریک میکند، و از این طریق باعث التیام عملکرد دستگاه گوارش‌تان میشود. این حرکت همچنین بـه عملکرد زهر‌زدایی بدن نیز کمک میکند.

 

شکل و حالت بدن را بهتر می‌کند

اکثر آدم‌ها بخاطر عادات روزانه‌شان، مثل حمل کردن بار سنگین روی پشت‌شان در تمام طول روز شکل بدنی نادرستی بخود میگیرند و ممکن اسـت دچار گوژپشتی شوند.

فواید نماز خواندن برای جسم و سلامتی + فواید نماز برای خوشبختی

از آنجایی کـه هر حرکتی در نماز حالت و شکلی صاف و درست دارد و هر روزه انجام می شود قطعا بـه بهتر شدن شکل و حالت بدن تان کمک خواهد کرد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: نماز شناسی
برچسب‌ها: نماز شناسی