کد قالب کانون فرق عشق و هوس

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کانون فرهنگی وهنری کریم اهل بیت شهر سلامی و آدرس kanoonemamhassan24.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 633
بازدید دیروز : 176
بازدید هفته : 633
بازدید ماه : 861
بازدید کل : 153517
تعداد مطالب : 2271
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : شنبه 23 ارديبهشت 1402

وقتی نوبت به دوستانمان می رسد، معمولا می توانیم یک مایل دورتر بگوییم که احساس آنها نسبت به کسی هوس است یا عشق. با این حال وقتی نوبت به خودمان می رسد، هرگز نمی توانیم همه چیز را به وضوح ببینیم. ضرب المثلی می گوید که عشق کور است، اما این برای شهوت نیز صادق است.

عشق یک احساس عمیق محبت است که نسبت به شخص دیگری دارید. این یک جاذبه پایدار است که فراتر از سطح است و به وابستگی عاطفی تبدیل می شود. از سوی دیگر شهوت اساسا یک جاذبه فیزیکی است که به لطف هجوم هورمون ها منجر به احساس شدید میل جنسی می شود. در این مقاله در مورد نحوه تشخیص عشق از هوس در خود و دیگران صحبت شده است.

 

فرق عشق و هوس

ممکن است با کسی ارتباط غیر قابل انکاری احساس کنید و فکر کنید که این عشق در نگاه اول است. با این حال توجه به این نکته مهم است که تفاوت آشکاری بین هوس و عشق وجود دارد. به طور کلی شهوت به شدت مبتنی بر کشش جنسی است، در حالی که عشق مبتنی بر میل عاطفی است. به گفته متخصصین مفهوم شهوت و عشق بسیار متفاوت هستند و بسیاری از مردم تمایل دارند عشق را با شهوت اشتباه بگیرند.

اگر فکر می‌ کنید که در نگاه اول عشق را تجربه می کنید، به احتمال زیاد چیزی که احساس می کنید شهوت است و نه عشق. بنابراین، چگونه می توانید تفاوت عشق و هوس را تشخیص دهید؟ بهترین شاخص این است که احساس عشق از یک مکان احساسی ناشی می شود. این بدان معناست که داشتن رابطه جنسی نباید دلیلی برای گذراندن وقت شما با کسی باشد. اگر عشق را تجربه می کنید، می خواهید زمانی را با این شخص به روشی غیر فیزیکی بگذرانید، از جمله قرار ملاقات، بیرون رفتن برای غذا خوردن، گفتگو در مورد اهداف بلند مدت، یا انجام کارهای دیگری که ماهیت جنسی ندارند.

به طور کلی عشق، ماهیت عاطفی بیشتری دارد، سازگاری به همراه داشته، ارتباط عمیق تر و صمیمی تر می طلبد و علاقه به برقراری ارتباط قوی تر از رابطه جنسی است. اما در هوس بر اساس کشش جنسی بوده، اتصال فیزیکی یا سطحی می طلبد و بی علاقگی به شناخت فردی که هوس او را دارید همراه آن است.

اگرچه عشق و هوس ممکن است متفاوت باشند، آیا این دو احساس می توانند با هم وجود داشته باشند؟ بله آنها می توانند. هر زمانی که با شخصی جدید آشنا می شویم، انرژی جدیدی را تجربه می کنیم که معمولا بر اساس میل جنسی (یا هوس) است.

نحوه تشخیص عشق و هوس در خود

در حالی که شهوت می تواند رشد کند و به عشق تبدیل شود، و برخی افراد آن را مرحله اول عشق می نامند، اما همیشه اینطور نیست. راه های زیادی برای نحوه تشخیص و فرق عشق و هوس در خود وجود دارد که در اینجا ذکر شده است.

نمی توانید از فکر کردن به آنها دست بردارید.

درست است که هوس نیز می تواند این کار را با ما انجام دهد. با این حال اگر در شهوت هستید، ممکن است تمام وقت خود را صرف فکر کردن در مورد آنها کنید، اما در مورد جنبه های فیزیکی رابطه یا ویژگی های فیزیکی آنها خیال پردازی خواهید کرد. آنهایی که عاشق هستند نیز نمی توانند طرف مقابل را از ذهن خود دور کنند، اما به احتمال زیاد در حال رویاپردازی در مورد چیزی که فرد گفته و یا حرکات طرف مقابل است. این بدان معنا نیست که افکار آنها کاملا خالص خواهند بود و به جنبه فیزیکی چیزها نیز فلاش بک نخواهند زد، اما تمرکز اصلی آنها نخواهد بود.

دوست دارید با آن ها عمیقا صحبت کنید.

طبیعی است که بیشتر اوقات کمی مراقب خود باشید. هیچ کس با هر غریبه ای که ملاقات می کند کاملا باز و آسیب پذیر رفتار نمی کند. در عوض بسته به اینکه با چه کسی هستید، مقادیر متفاوتی از خود یعنی افکار، احساسات و گذشت ‌تان را آشکار می کنید. عشق ما را ترغیب می کند که تا حدودی آن گارد را پایین بیاوریم و به طرف مقابل اجازه دهیم تا جنبه واقعی و خام ما را ببیند. شما احساس می کنید که می توانید این کار را انجام دهید زیرا عشق مستلزم اعتماد زیادی است.

اما شهوت همان اثر را ندارد. ممکن است شما را تشویق کند که کمی بیشتر از آنچه که می خواهید با یک آشنای عمومی به اشتراک بگذارید به خصوص در مورد آنچه در اتاق خواب دوست دارید، اما اعتماد لازم برای آشکار کردن افکار و احساسات درونی خود را احساس نخواهید کرد. شما خیلی خودداری می کنید تا آسیبی نبینید.

احساسات شما هر چه بیشتر آنها را تجربه کنید بیشتر می شوند.

عشق یک احساس خود تقویت کننده است که هر چه بیشتر آن را تجربه کنید قوی تر می شود. به ازای هر تعامل سرگرم کننده یا مراقبتی یا احساسی بین شما و شخص دیگر، عشقی که نسبت به آنها احساس می کنید افزایش می یابد. این افزایش در ابتدا ثابت است. با گذشت سال ها عشق شما به قدری بزرگ است که با هر تعامل فقط کمی بیشتر می شود.

اما هوس تقریبا برعکس است. هر چه بیشتر در اعمال فیزیکی که همراه با هوس هستند افراط کنید، هیجان کمتری خواهید داشت. در ابتدا این کاهش اندک است، اما پس از دهمین یا بیستمین رابطه صمیمی، تمایلی که شما برای دیدن دوباره آنها دارید کاهش می یابد.

شما می خواهید تمام شب را با صحبت بگذرانید.

یکی از راه های تشخیص و فرق عشق و هوس این است که دو نفر که عمیقا در شهوت هستند به راحتی می توانند تمام شب را بیدار بمانند و از در کنار هم بودن لذت ببرند، اما این گفتگوی تحریک کننده ای نخواهد بود که آنها را بیدار نگه می دارد بلکه برقراری رابطه جنسی زیاد است. با این حال دو نفر عاشق به همان اندازه که به بدن یکدیگر علاقه دارند به ذهن یکدیگر نیز علاقه دارند. وقتی کاری جز صحبت کردن با یکدیگر انجام نمی دهند، به راحتی می توانند زمان را از دست بدهند.

شما می دانید که آنها کامل نیستند اما آنها را همانطور که هستند بپذیرید.

در ذهن منطقی خود ما می دانیم که هیچ کس کامل نیست، اما زمانی که هورمون ها و میل ما را کور کرده اند، به راحتی می توانیم این موضوع را فراموش کنیم. وقتی به کسی بر اساس هوس حس دارید، تصویر ایده آلی از او دارید و او را آنطور که واقعا هستند، نمی بینید.

همه ما تمایل داریم زمانی که یک رابطه شروع به جوانه زدن می کند، یک نسخه ایده آل از خود ارائه دهیم. شما واقعا زیر پوست کسی نمی روید مگر اینکه وقت بگذارید. وقتی با کسی آشنا می شوید، او گارد خود را پایین می آورد و شروع به نشان دادن چهره واقعی خود می کند. تنها در این صورت است که می توانید آنها را همان طور که واقعا هستند بشناسید.

شما حاضرید بیشتر از آنچه بگیرید ببخشید.

یکی از راه های تشخیص عشق و هوس این است که عشق سخاوتمندانه و مهربان است. این باعث می شود که فرد مایل باشد زمان و تلاش زیادی برای یک رابطه بگذارد. یا حتی ممکن است در نهایت بیشتر از چیزی که دریافت می کنید به طرف مقابل بدهید. در حالی که داشتن یک رابطه متعادل خوب است که در آن هر دو نفر به طور مساوی می دهند و می گیرند، این همیشه ممکن نیست. گاهی اوقات یکی از طرفین نیاز دارد به طرف دیگر تکیه کند، زیرا آنها در موقعیتی هستند که زمان و انرژی عاطفی زیادی از آنها می گیرد.

اما اگر تنها کاری که انجام می دهید این است که از لذت جسمانی با او لذت ببرید، احتمالا مایل نیستید که برای رسیدن به او بیش از حد تلاش کنید، وقتی به شما نیاز دارند کمک کنید، احتمالا به جای اینکه به آنها متعهد شوید، ارتباط را کم کنید.

شما می خواهید آنها خوشحال باشند.

اینکه طرف مقابل چه احساسی دارد برای کسی که عاشق است بسیار مهم است. اگرچه زیادی درگیر بودن و تجربه هر احساسی که هر یک از شما دارید، سالم نیست، اما طبیعی است که شادی آنها به شادی شما کمک کند. شما می خواهید آنها خوشحال باشند زیرا دانستن اینکه آنها خوشحال هستند برای رفاه عاطفی شما خوب است.

به همین ترتیب، زمانی که آنها خوشحال نیستند، ممکن است مقداری از استرس یا غم یا اضطراب یا اندوه آنها را تحمل کنید. شما می خواهید به آنها کمک کنید تا بهبود یابند، حتی اگر می دانید که این احساسات آنهاست و خودشان در پایان روز با آن کنار می آیند.

فردی که در شهوت است چندان از وضعیت عاطفی شریک جنسی خود ناراحت نمی شود. زمانی که به آنچه می خواهند رسیدند، آنقدر در اطراف فرد باقی نمی مانند تا در اعماق وجود به نحوه عملکرد طرف مقابل توجه کنند.

بعد از مشاجره فرار نمی کنید.

وقتی عمیقا به کسی اهمیت می دهید، می پذیرید که زمان هایی خواهد بود که واقعا اعصاب شما را به هم می ریزد. و برخی از آن مواقع منجر به مشاجره می شود. اما شما در این رابطه دوست پسر دوست دختری هستید زیرا برای داشتن این شخص در زندگی خود ارزش قائل هستید. شما می توانید دست انداز های کوچک را کنترل کنید و با اولین نشانه از مشکل فرار نمی کنید. می دانید که حتی سالم ترین رابطه ها با برخی اختلافات همراه است و این همیشه چیز بدی نیست، زیرا به شما اطلاعات بیشتری درباره یکدیگر و اینکه مرزهایتان کجا هستند، می دهد.

از سوی دیگر شهوت تماما در مورد لذت است. و هنگامی که این لذت با درگیری کاهش می یابد، شما به سختی دلیلی برای ماندن پیدا می کنید، شما می دانید که احتمالا می توانید آن لذت را در جای دیگری دریافت کنید، بنابراین به سرعت از رابطه خارج می شوید.

نحوه تشخیص عشق و هوس

 

چگونه بدانیم که واقعا عاشقمان شده اند

برای بسیاری افراد تشخیص جواب سوال چگونه بدانیم که واقعا عاشقمان شده اند و این رابطه از سر هوس نیست، مهم بوده و چالش ایجاد می کند. به این سوالات پاسخ دهید تا در تشخیص هوس و عشق به شما کمک کند.

آیا به شما و احساساتتان اهمیت می دهد؟

آیا از مسائل شخصی و خانواده خود صحبت می کند؟

آیا نسبت به گذشته شما کنجکاو است و یا به روابط قبلی حسادت می ورزد؟

آیا می خواهد با شما وقت بگذراند؟ (بدون برقراری رابطه جنسی)

آیا در مورد آینده و برنامه های خود با شما صحبت می کند؟

آیا رفتار های او بعد از رابطه جنسی صمیمانه بوده و اهمیت را به شما منتقل می کند؟

آیا او در هنگام مشاجره به شما گوش می دهد یا فقط سر شما فریاد می زند؟

آیا او برای حل یک دعوا تلاشی می کند یا دور می شود؟

آیا وقتی با هم هستید او شروع به توجه به زنان دیگر می کند یا هنوز به شما علاقه دارد؟

آیا شما را بی قد و شرط می پذیرد؟

آیا از احساسات خود به راحتی صحبت می کند و شما را در جریان می گذارد؟

سوالات متداول

 

1- تفاوت عشق و هوس چیست؟

توجه به این نکته مهم است که تفاوت آشکاری بین هوس و عشق وجود دارد و باید آن را دانست که در متن مقاله شرح داده شده است.

 

2- نحوه تشخیص عشق و هوس در خود چیست؟

راه های زیادی برای نحوه تشخیص عشق و هوس نسبت به فرد دیگر در خود وجود دارد که در متن مقاله توضیح داده شده است.

 

3- چگونه بدانیم که واقعا عاشقمان شده اند؟

برای بسیاری افراد تشخیص جواب سوال چگونه بدانیم که واقعا عاشقمان شده اند سخت بوده که در متن مقاله راه آن ارائه شده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: ازدواج شناسی
برچسب‌ها: ازدواج شناسی