کد قالب کانون مهارت های قبل از ازدواج

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کانون فرهنگی وهنری کریم اهل بیت شهر سلامی و آدرس kanoonemamhassan24.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2605
بازدید دیروز : 176
بازدید هفته : 2605
بازدید ماه : 2833
بازدید کل : 155489
تعداد مطالب : 2271
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : شنبه 23 ارديبهشت 1402

هیچکس در زندگی به خاطر جدایی و طلاق ازدواج نمی کند ، همه برای داشتن یک زندگی آرام و ازدواج موفق ، تصمیم به ازدواج می گیرند در نتیجه لازمه زندگی یک ازدواج موفق ، مهارت هایی هستند که زن و مرد باید آن ها را یاد بگیرند . یادگیری این مهارت ها باعث آرامش و خوشبختی در زندگی می شود .

همانطور که می دانید تصمیم ازدواج یکی از مهم ترین و حساس ترین تصمیمات در زندگی هر شخصی محسوب می شود اما این تصمیم حساس زمانی باید گرفته شود که ابتدا به خودشناسی رسیده باشیم و هدف از ازدواج را برای خودمان تعیین کرده باشیم و سپس مهارت های لازم برای ازدواج را یاد گرفته باشیم .

افراد زمانی ازدواج می کنند که از لحاظ بلوغ روانی و اجتماعی به کمال رسیده باشند ، در نتیجه در این زمان انسان ها قدرت تصمیم گیری دارند اما یادگیری مهارت های قبل از ازدواج نیز برای داشتن ازدواجی موفق لازم است . انسان ها قبل از ازدواج شرایط تصمیم گیری و انتخاب فرد مورد نظر را دارند .

این قدرت تصمیم گیری قبل از ازدواج می تواند ما را از تشکیل یک خانواده نابسامان و ناموفق در امان نگه دارد . لازم به ذکر است این قدرت تصمیم گیری پس از ازدواج محدود می شود و فقط به کمک آن می توان مشکل ها و نا به سامانی های کوچک را حل کرد . در ادامه مقاله مهارت های ضروری قبل از ازدواج راتوضیح می دهیم .

 

مهارت های لازم قبل از ازدواج

کانون گرم خانواده محلی مطمئن برای تخلیه استری های درونی در نتیجه تبدیل تنش ها به پایداری و آرامش خاطر داشتن است ، کانون گرم خانوده و افراد خانواده غم و ناراحتی را از ما دور می کنند به همین دلیل است که برای داشتن یک خانوده گرم و ازدواج موفق نیازمند مهارت هایی هستیم که در ادامه مقاله آن ها را بیان خواهیم کرد .
 

  • مهارت قدرت انتخاب

از جمله مهم ترین عوامل داشتن یک ازدواج موفق ، انتخاب شریک زندگی مناسب است در نتیجه داشتن مهارت تصمیم گیری به انتخاب عاقلانه برای شریک زندگی کمک می کند . می توان گفت از تصمیم های مهم و تاثیر گذار در آینده فرد ، انتخاب شریک زندگی است .

البته تنها تصمیم گیری کافی نیست به دنبال آن باید اراده قوی و پشتکار داشته باشید تا به موفقیت دست پیدا کنید ؛ هر فرد قبل از تصمیم گیری باید 3 قدم زیرا را بردارد که در ادامه آن ها را بیان خواهیم کرد .

1- فرد با اعتماد به نفس بالا و پشتکار باید با دیگران و همچنین اعضای نزدیک نزدیک خانواده خود مثل پدر و مادرش مشورت کند و نظر آن ها را نیز بپرسد ، سپس تصمیم بگیرد .
2- فرد باید با بررسی نظر خود و نظرات دیگران به یک جمع بندی ارزشمند برسد و سپس تصمیم هایش را با اراده جدی عملی کند .
3 - فرد باید در وهله اول نظر خودش برایش مهم باشد و با انگیزه قوی و اعتماد به نفس تصمیم بگیرد .

 

  • خود آگاهی 

 

قبل از ازدواج و هر تصمیم دیگری در زندگی ابتدا باید از خواسته ها ، نیاز ها و ویژگی های خود آگاه باشید و همچنین پس از ارزیابی و اولویت بندی آن ها ؛ تصمیم بگیرید . شناخت ویژگی های خود به این دلیل مهم است که همه انسان ها باید بدانند چه هدفی دارند و بر اساس آن برنامه ریزی کنند و تصمیم بگیرند .

شناخت خود به معنای شناخت ویژگی هایی همچون شخصیت ، اخلاق ، خواسته ها ، انتظارات خود ، شناخت اهداف و برنامه های زندگی ، احساسات ، توانایی ها ، سرگرمی ها ، ناتوانی ها ، علایق ، هدف ها است که به شما کمک می کند ؛ به خودشناسی برسید ، در نتیجه در زمان ازدواج اگر فردی با روحیات و ویژگی های خود آشنا نباشد نمی تواند به درستی شریک زندگی خود را انتخاب کند .

  • مهارت حل اختلاف

اختلاف در بین تمامی افراد پیش می آید ، این مدیریت کردن اختلاف است که از اهمیت بسیاری برخوردار است .  مهارت حل اختلاف از جمله مهم ترین مهارت هایی است که افراد باید داشته باشند زیرا بین مرد و زن ممکن است تفاوت ها ، ناهماهنگی ها و اختلاف بوجود بیاید در نتیجه زوجین باید بتوانند با آرامش و منطقی سوء تفاهمات و مشکلات را حل کنند .

زن و مرد برای به حداقل رساندن اختلافات باید همدیگر را درک کنند ، با همسر خود درد و دل کند و در زمان ناراحتی به حرف هایش گوش دهد ، احساسات همسر خود را بپذیرد و همچنین برای کاهش ناراحتی بحث را عوض کنند ، با همسر خود شوخی کند تا او موضوع را از یاد ببرد و ...

 

  • مهارت به زبون آوردن احساسات

 

همانطور که می دانید توانایی ابراز کردن احساسات مسئله ای بسیار مهم است که همه انسان ها از این توانایی برخوردار نیستند اما می توان گفت جوانانی که به بلوغ می رسند ابراز احساسات و محبت کردن را نیز یاد می گیرند . به دلیل اهمیت این موضوع توصیه می شود مهارت به زبون آوردن احساسات را قبل از ازدواج یاد بگیرید .

 

در نتیجه توانایی ابراز احساسات کردن از مهم ترین موضوعاتی است که لازمه زندگی مشترک است زیرا اگر مهارت عشق ورزیدن را نداشته باشید ، پاسخگو نیازهای همدیگر هم نیستید در نتیجه در آینده به مشکل خواهید خورد و گاه ممکن است به جدایی عاطفی برسید .

 

  • شانه به شانه همدیگر قدم بردارید

گاه ممکن است همسر شما در شرایط سخت قرار بگیرد و نیاز به هم صحبتی و هم دلی شما داشته باشد ، در این هنگام شما باید به ناراحتی و احساسات او توجه کنید ، به صحبت ها و درد و دل های او گوش دهید و همچنین سعی کنید احساسات خود را با او یکرنگ کنید .

شما وظیفه دارید در هنگام مشکلات همسر خود و شرایطش را درک کنید ؛ اگر شما به جای همدلی کردن ؛ همسر خود را مسخره کنید ، به نصیحت کردن او بپردازید ، مدام در حال راهنمایی کردن و راه حل ارائه دادن باشید ، مشکل او را کوچک یا بزرگ بشمارید و نسبت به او و مشکلش بی اهمیت باشید ؛ یعنی نمی توانید احساسات او را درک کنید در نتیجه توانایی همدلی کردن ندارید .

 

  • مهارت ارتباطی

 

مهارت های ارتباطی برای رسیدن به آرامش در زندگی و خوشبختی نقش قابل توجهی دارند ؛ مهارت هایی ارتباطی شامل درک احساسات ، خوب حرف زدن ، بررسی کردن صحبت های دیگران و ... است . دختر و پسر قبل از ازدواج علاوه بر آشنایی با ویژگی های خود باید روحیات جنس مقابل نیز آشنا شوند تا واکنش های بهتری داشته باشند .

 

به طور مثال پسر ها می دانند که دختران نیاز به محبت فراوان دارند ؛ در نتیجه سعی می کنند به همسر خود محبتت کنند و با صمیمت با او رفتار کنند . برخی مهارت ها هستند که وابستگی مستقیم با ازدواج دارند ، مهارت هایی از جمله برطرف کردن انتظارات ، سازش با شریک زندگی ، ارتباط موثر ، رابطه جنسی ، صمیمیت و دوستی ، نحوه حل کردن مشکلات . .

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ چرا مهارت زندگی پیش از ازدواج لازم است ؟

 

داشتن مهارت زندگی پیش از ازدواج به این جهت اهمیت دارد که فرد می تواند به طرز صحیحی با مشکلات و شرایط جدید زندگی رفتار کند که در مقاله با جزئیات بیشتر به آن پرداخته شده است .



2- ✔️ از جمله مهارت های لازم و ضروری پیش از ازدواج چه می دانید ؟

 

در واقع می توان برخی از مهارت ها در زندگی وجود دارند که لازمه شروع یک زندگی موفق می باشد مانند مهارت حل اختلاف و یا خود آگاهی و غیره که در متن مقاله مهارت های بیشتری معرفی شده است .



3- ✔️ آیا به زبان آوردن احساسات در زندگی اهمیت دارد ؟

 

لازم است بدانید که از جمله مهارت های مهم در زندگی توانایی به زبان آوردن احساسات است که اغلب افراد از این توانایی برخوردار نیستند و نمی توانند به همسر خود محبت کنند که در متن مقاله در مورد آن بیشتر توضیح داده شده است .

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: ازدواج شناسی
برچسب‌ها: ازدواج شناسی