کد قالب کانون هشدار دهنده‌ترين آيه از نگاه يك استاد اخلاق

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کانون فرهنگی وهنری کریم اهل بیت شهر سلامی و آدرس kanoonemamhassan24.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1059
بازدید دیروز : 176
بازدید هفته : 1059
بازدید ماه : 1287
بازدید کل : 153943
تعداد مطالب : 2266
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : چهار شنبه 30 فروردين 1402

هشدار دهنده‌ترين آيه از نگاه يك استاد اخلاق

آیت‌الله قرهی: با توجّه به علائم، ظهور، نزدیک است

تهران - ايرنا - آيت الله روح الله قرهي از آيه 64 سوره اسراء به عنوان هشداردهنده ترين آيه قرآن ياد كرد و گفت: پروردگار به من و شما مي گويد كه شيطان از من اجازه خواست و من هم به او اجازه دادم تا از طريق اموال و فرزندانتان شريك شود.

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگي ايرنا، آيت الله قرهي در جلسه تفسير قرآن اظهار كرد: پروردگار مي‌گويد به ابليس گفتم برو و با لشكر خودت بر كساني كه توانايي داري، احاطه پيدا كن و در اموال و اولادشان با آن‌ها شريك شده و با وعده هاي دروغ خود آنان را فريب داده و مغرور كن.
وي افزود: پروردگار عالم دارد به من و شما گرا مي‌دهد كه بدانيد چگونه شيطان مي‌آيد. شيطان از من اجازه خواست و من هم به او اجازه دادم، اما مي‌دانيد به چه طريق بر شما وارد مي‌شود؛ شيطان در اموال و اولادتان شريك مي‌شود. اين‌ها را به وعده‌هاي دروغين مغرور كن و در اموال و اولادشان شريك شو و فريب نخواهد بود مگر بر آن كساني كه وعده‌هاي شيطان را باور مي‌كنند.
اين استاد اخلاق درباره شراكت شيطان در مال و فرزند گفت: شيطان به واسطه پول، قدرت و دنيا در اموال و در اولاد نيز به واسطه فساد و فسق و فجور و يكي هم آقازاده بازي درآوردن، انسان را دچار غرور مي كند.
وي افزود: آيه 65 اين سوره آيه اميد است. چون خدا مي فرمايد براي بندگان من تسلطي از جانب شيطان نيست و هر كسي كه بنده من شد و به من پناه آورد، بداند كه سلطه‌اي از طرف ابليس بر او نخواهد بود و شيطان نمي‌تواند بر او مسلط شود.
قرهي، با بيان اين كه اصل دشمني از سوي شيطان است، افزود: انسان تصوّر مي كند دنيا هميشگي است و شيطان نيز به‌ واسطه همين جلوه هاي، عداوت و دشمني را ميان انسان‌ ها را ايجاد مي كند. يعني تفرقه اي به ‌وجود مي‌آيد تا پروردگار عبادت نشود و بندگي خدا ترك شود.
وي افزود: علت دشمني انسان ها با هم براي اين است كه انسان باور ندارد كه از اين دنيا مي رود و لذا مي خواهد ديگران را از بين ببرد و شيطان تلاش مي كند از راه هاي مختلف مثلا به واسطه يك كلمه زشت ميان انسان ها فساد و دشمني ايجاد كند و به همين دليل قرآن مي فرمايد كه تمام دشمني ها به ‌واسطه شيطان است و خداوند از شيطان به عنوان دشمن آشكار براي انسان ياد مي كند.
اين مفسر قرآن قياس و مجادله را دو دليل دشمني انسان ها دانست و گفت: هنگامي كه خدا به شيطان گفت كه بر آدم سجده كن، شيطان قياس كرد و گفت چرا بايد بر كسي سجده كنم كه او را از خاك آفريدي و لذا اين كه كسي خودش را با ديگري مقايسه كند، دشمني مي آورد و دوم مجادله است كه دشمني ايجاد مي كند. چون شيطان مجادله كرد و گفت من از آتش هستم ولي آدم از خاك آفريده شده است.
وي درباره خطر بزرگ قياس گفت: خطر عظيم قياس اين است كه وقتي كسي قياس كند، خودبين و متكبّر و خودبرتربين مي‌شود. اگر مقايسه كردي، خودت را برتر از ديگران مي‌بيني. من چه كمتر از او داشتم؟! مقام رضا اين‌طور نيست، ولي انسان مي‌گويد هرچه خدا خواست. البته قياس، حسادت هم مي‌آورد كه عامل دشمني است و شيطان نيز به واسطه برتربيني و حسادتش، خود را برتر از آدم ديد.
آيت الله قرهي با بيان اين روايت كه همه انسان ها در معرض خطر قرار دارند، گفت: همه مردم در هلاكتند، مگر بندگان خدا و بندگان نيز در معرض نابودي هستند مگر كساني كه اهل علم هستند و همه اهل علم نيز در هلاكتند مگر آن‌هايي كه اهل عمل هستند و البته آنها نيز در معرض هلاكت هستند مگر كساني كه اخلاص داشته باشند.
وي با اشاره به برخي شبهه هاي جديد گفت: يك طلبه جواني اخيرا در شبكه‌هاي اجتماعي حرف هايي مي زند و مي گويد چه كسي گفته خدا دو تا موهايت بيرون باشد، فلان مي‌كند. در حالي كه قرآن به صراحت گفته است و آيه 63 سوره اسراء مي فرمايد جايگاه هر كسي كه از شيطان پيروي كند، جهنم است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: اخلاقی
برچسب‌ها: هشدار ها