کد قالب کانون معماری چیست؟

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کانون فرهنگی وهنری کریم اهل بیت شهر سلامی و آدرس kanoonemamhassan24.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2171
بازدید دیروز : 176
بازدید هفته : 2171
بازدید ماه : 2399
بازدید کل : 155055
تعداد مطالب : 2271
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : سه شنبه 29 فروردين 1402

What is architecture

معماری چیست؟

راهنمای جامع برای معماران


معماری ، تعریف معماری یا بررسی ابعاد مختلف آن، موضوعاتی است که پرداختن به آن در یک مطلب سخت و ناممکن به نظر می‌رسد. اما در این بخش از مقالات کانون معماران ، تلاش کرده‌ایم تا موضوعات اصلی و اساسی را مورد بررسی قرار دهیم.

ما در بررسی مهم‌ترین پرسش‌های مرتبط با معماری با سوالاتی همچون معماری چیست؟ ، معنی و تعریف معماری در یک جمله ، معنی معماری ، انوع معماری و معماری از دیدگاه نظریه پردازان و معماران برجسته جهان برخوردیم که ضمن بررسی و پاسخ به آنها به مواردی همچون معمار کیست و چه نقشی بر عهده دارد ، مسیر شغلی معماری ، محل کار معماری و حقوق و درآمد معماری پرداخته‌ایم.

معماری هنر و علم طراحی ساختمان‌ها و دیگر سازه‌های فیزیکی است. یک تعریف گسترده‌تر اغلب شامل طراحی کل محیط ساخته شده از سطح کلان شهرسازی، طراحی شهری و منظر تا سطح خرد جزئیات یعنی ساخت و ساز و گاهی مبلمان است. اصطلاح “معماری” همچنین برای حرفه‌ی ارائه خدمات معماری استفاده می‌شود.

طراحی معماری در درجه اول با بکارگیری مهارت‌هایی خلاقانه بر روی جِرم، فضا، حجم، بافت، نور، سایه، مصالح و برنامه هدایت می‌شود و به‌منظور دستیابی به یک هدف زیبا، کاربردی و اغلب هنری، از عناصر واقع گرایانه‌ای مانند هزینه، ساخت و فناوری بهره گرفته می‌شود. به این ترتیب روند معماری از طراحی مهندسی متمایز می‌شود که برپایه‌ی کاربرد خلاقانه اصول ریاضی و علمی است.

هیچ رویکرد یکپارچه‌ای در معماری وجود ندارد، هر پروژه ساختمان باید به زمینه‌ی بسیار منحصر‌به‌فرد خود پاسخ دهد: سایت، آب‌و‌هوا، مسائل اجتماعی، بودجه و مصالح.

ساختمان‌ها همچنین باید بتوانند به خوبی پیر شوند، خود را با شرایط متغیر وفق دهند و انعطاف‌پذیری لازم برای استفاده‌های مختلف را داشته باشند. آنها همچنین باید از نظر مصالحِ مورد استفاده در حین ساخت و منابعِ انرژی مورد نیاز برای عملکرد، پایدار ساخته شوند.

معماری تحقق ساختاری یک مفهوم یا ایده خاص است. این ایده می‌تواند در مورد ساخت و ساز، یا نحوه استفاده مردم از یک ساختمان، یا چگونگی تناسب ساختمان در منظر فیزیکی یا اجتماعی باشد.

معماری بخشی هنر و بخشی علم است. به عنوان یک هنر، راهی برای ابراز خلاقیت به ما می‌دهد و به جامعه اجازه می‌دهد محیط و فضای زندگی خود را به گونه‌ای متفاوت و منحصر‌به‌فرد مشاهده، ایجاد و شکل دهد. همچنین به عنوان یک علم، نیاز‌های عملکردی ما را نیز در بر می‌گیرد و فضای زندگی و محیطی مناسب و راحت را برای ما فراهم می‌کند.

ما همچنین معتقدیم بخش سوم و مغفول مانده‌ی معماری، کسب و کار است. یک کسب و کار معماری با مفاهمی چون مدیریت، استراتژی، بازاریابی، منابع انسانی، حسابداری و مدیریت مالی سر و کار دارد که در انتهای مقاله ترتیب مطالعه‌ی موضوعات مرتبط با این زمینه را درج کرده‌ایم.

 

تعریف معماری

معماری حرفه‌ی طراحی ساختمان‌ها، فضای عمومی، اجتماعات و سایر ساختمان‌ها و محیط‌های مصنوعی، با توجه به جلوه زیبایی آن است. معماری اغلب شامل طراحی یا انتخاب مبلمان و دکوراسیون، نظارت بر کارهای ساختمانی و بررسی، مرمت یا بازسازی ساختمان‌های موجود است.

معماری یک اشتیاق، یک حرفه، یک فراخوان – و همچنین یک علم و یک کسب و کار  است. معماری به عنوان یک هنر اجتماعی و همچنین یک علم هنری توصیف شده است. و باید دارای بالاترین کیفیت طراحی باشد. معماری، به اعتقاد مارکوس ویتروویوس[۱]، معمار و مورخ بزرگ رومی، “حاصل پایداری، سودمندی و مسرت بخشی است”.

 

 

تعریف معماری از دیدگاه نظریه پردازان و معروف ترین معماران

از آنجایی که معماری یک رشته بسیار ذهنی است، برای هر معمار معنای متفاوتی دارد. بد نیست که در ادامه به تعریف معماری از زبان معماران صاحب نام و اثر گذار جهانی بپردازیم.

معماری نقطه شروع برای هر کسی است که می‌خواهد بشریت را به سوی آینده‌ای بهتر ببرد

لوکوربوزیه

معماری آمیزه‌ای خطرناک از قدرت مطلق و ناتوانی است … بی‌انسجامی و تصادف چیزی است که زندگی همه معماران را حفظ می‌کند. آنها با درخواست‌ها و پارامترهای خودسرانه‌ و مبهمی در کشور‌های مختلف مواجه می‌شوند که در شکل‌گیری آن نقشی نداشته‌اند و انتظار می‌رود به مشکلات موجود راه‌حل‌هایی ارائه دهند که غیر قابل حل برای مغزهای بسیار آموزش دیده است! بنا به تعریف، معماری یک ماجراجویی پر هرج و مرج است. هیچ زمینه‌ی مشخصی وجود ندارد که معماری را ایجاد کند، اما این یک رابطه متقابل از بسیاری از فعالیت ها است که به گونه ای ادغام شده اند که نمی توان آن را تعیین کرد.

رم کولهاس

 

به طور کلی، هنر و همچنین معماری بازتابی از وضعیت معنوی انسان در زمان خود است.

ماتیاس گوریتس

معماری روشی متفاوت برای دیدن، اندیشیدن و زیر سؤال بردن جهان و جایگاه ما در آن است

تام ماین

معماری هنر این است که مطمئن شویم ساختمان‌هایمان با نحوه زندگی‌مان مطابقت دارند: فرآیند تجلی جامعه در دنیای فیزیکی

بیارکه اینگلس

معماری یکی از قدرتمندترین کارهایی است که انسان می تواند تصور کند.

بن ون برکل و کارولین باس

معماری واقعی ترین بیان ارزش ها و نقل قول ها است؛ روشی که ما می سازیم نشان دهنده نحوه زندگی ماست

نورمن فاستر

 

معماری قطعه کوچکی در این معادله انسانی است. با این حال، برای ما که در این حرفه هستیم، معتقدیم که این حرفه پتانسیل ایجاد تغییر، غنی‌سازی تجربیات انسانی، شکستن موانع سوء تفاهم و ایجاد زمینه‌ای زیبا برای همه صحنه های زندگی را دارد

فرانک گری


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: معماری
برچسب‌ها: هنرشناسی