کد قالب کانون رسوم ازدواج کدامند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کانون فرهنگی وهنری کریم اهل بیت شهر سلامی و آدرس kanoonemamhassan24.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1647
بازدید دیروز : 176
بازدید هفته : 1647
بازدید ماه : 1875
بازدید کل : 154531
تعداد مطالب : 2271
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : چهار شنبه 9 فروردين 1402

رسوم ازدواج کدامند

برای ازدواج کردن معمولا یک سری آداب و رسوم و گاها تشریفات وجود دارد که از جامعه ای به جامعه دیگر متفاوت است. اغلب به هر اندازه که در جامعه ای، ازدواج نقش مهم و پررنگی داشته باشد، بیشتر به مراسم و آداب و رسوم مرتبط با آن شاخ و برگ می دهند.

آداب و رسوم ازدواج به طور کامل بسته به فرهنگ اجتماعی است که ازدواج در آن شکل می گیرد. در جوامعی که در آن ها عروس و داماد توسط والدینشان انتخاب و بر گزیده می شوند، فرض بر این است که عشق بعد از ازدواج حاصل می شود. در این ازدواج ها که به عنوان سنتی شناخته می شوند، بیشتر مزایای اقتصادی - اجتماعی مطرح است.

در برخی جوامع، ازدواج های مدرن بیشتر اتفاق می افتند. به این معنی که دختر و پسری که به سن ازدواج می رسند، همسر خود را انتخاب می کنند و فرض بر این است که عشق مقدم بر ازدواج و تعیین کننده آن می باشد. در این نوع ازدواج ها معمولا کمتر به جنبه اقتصادی - اجتماعی توجه می شود و عشق و احساس شکل گرفته میان دو جوان حرف اول را می زند.

اما در هر صورت، ازدواج به هر شکلی که اتفاق بیفتد، سنتی یا مدرن، رعایت آداب و رسوم ازدواج لازم است. این رسوم در کشور ما، ایران شامل چند مورد اصلی است که در این بخش از مقاله بیان شده اند. اگر چه قومیت های مختلف ممکن است رسوم دیگری نیز اضافه بر این موارد داشته باشند اما هدف ما ارائه رسوم ازدواج مشترک در اغلب نقاط ایران بوده است. رسوم ازدواج عبارتند از:

خواستگاری

چه دختر و پسر خودشان یکدیگر را انتخاب کرده باشند و چه والدین آن ها را مناسب یکدیگر دانسته باشند، انجام مراسم خواستگاری کاملا عرف است. برای انجام مراسم خواستگاری، والدین پسر از خانواده دختر خانم وقت می گیرند برای به اصطلاح امر خیر.

 برای این منظور خانواده پسر به همراه گل و شیرینی در موعد مقرر به منزل دختر خانم می روند و سوالات خواستگاری در رابطه با تمامی مسائل از جمله، شغل پسر، تحصیلات، شرایط خانوادگی، مذهب، مهریه دختر و هر مسئله مهم دیگری پرسیده می شوند.

بله برون

در صورت دریافت پاسخ مثبت از دختر و خانواده اش، در مهمانی بعدی خانواده پسر به همراه حلقه نشان و چند هدیه دیگر به خانه دختر می روند. در این مهمانی قول و قرار های عقد گذاشته می شود.

جشن حنابندان

این جشن یک آیین سنتی بوده که به منظور خداحافظی عروس با خانه پدریش برگزار می شود. در این جشن اقوام و آشنایان به همراه هدایایی در خانه پدر عروس دور هم جمع می شوند و روی دست عروس و داماد حنا می گذارند. حنا در این مراسم نشانه ای خوش یمن از بهشت و پیام آور شادی و خوشبختی است. 

مراسم عقد و عروسی

در این مراسم سفره عقد که شامل آینه و شمعدان، تخم مرغ، عسل، آجیل و نان سنگک و غیره است، چیده می شود و عروس و داماد در کنار سفره قرار می گیرند. عاقد در حضور مهمانان خطبه عقد را جاری می کند و به صورت رسمی آن دختر و پسر را زن و شوهر اعلام می کند.

ماه عسل

عروس و داماد پس از مراسم، مدتی را با یکدیگر به سفر می روند. شناخت همسر، هدف اصلی از این سفر است که با نام ماه عسل شناخته می شود.

 

کلام آخر

ازدواج یک پیوند عاطفی، اجتماعی و حقوقی میان زوجین است که با انجام آداب و رسوم مختص به هر جامعه ای صورت می گیرد. دختران و پسرانی که تصمیم به ازدواج می گیرند دلایل متفاوتی برای انجام این کار دارند که از جمله می توان به دستیابی به عشق، آرامش، رابطه جنسی مناسب و غیره اشاره کرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: ازدواج شناسی
برچسب‌ها: ازدواج شناسی