کد قالب کانون ازدواج چیست

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کانون فرهنگی وهنری کریم اهل بیت شهر سلامی و آدرس kanoonemamhassan24.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 971
بازدید دیروز : 176
بازدید هفته : 971
بازدید ماه : 1199
بازدید کل : 153855
تعداد مطالب : 2271
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : چهار شنبه 9 فروردين 1402

ازدواج مفهومی است که امروزه در جوامع مختلف با توجه به آداب و رسوم خاص مردم هر جامعه، اتفاق می افتد. دختران و پسرانی که به سن قانونی برای تشکیل خانواده رسیده اند و از لحاظ جسمی و عاطفی به قدری رشد کرده اند که برای یک زندگی مشترک آمادگی لازم را دارند؛ به فکر ازدواج و تشکیل خانواده می افتند.

غالبا پسر هایی که خود را برای یک زندگی جدید آماده می دانند، با پیروی از احکام الهی و روایات معصومین برای انجام ازدواج قدم پیش می گذارند. دختران نیز با توجه به شرایط خواستگار خود و بر اساس معیار هایی که از همسر آینده خود انتظار دارند، پیشنهاد ازدواج فرد مناسب را می پذیرند.

ازدواج ها در هر فرهنگ و جامعه ای بر اساس عقاید و فرهنگ مردم آن جامعه و با آداب و رسوم خاص آن ها شکل می گیرد. اما هر نوع ازدواجی خواه سنتی، خواه مدرن، خواه خانوادگی، خواه خارج از خانواده، خواه ایرانی و یا اروپایی؛ اهداف مشترکی را دنبال می کنند که در این مقاله این علت های کلی به همراه رسوم ازدواج ها به طور کلی بیان شده اند.

 

ازدواج چیست

امر ازدواج که در دین اسلام از آن به نکاح یاد می شود یک پیوند زناشویی بوده و نوعی پیمان است که بر اساس آن زن و مرد به یکدیگر متعهد شده و شریک زندگی یکدیگر به حساب می آیند تا در کنار هم یک خانواده را تشکیل دهند.

تمایل به تشکیل خانواده امری نهادینه در ذات انسان است به این معنی که انسان ها فطرتا به تشکیل خانواده، رابطه جنسی مشروع، وفاداری، تعهد و فرزند آوری علاقه دارند و برای رسیدن به این مقاصد ازدواج کردن یک راهکار مناسب است. به طور کلی از قدیم الایام ازدواج، امری حیاتی برای حفظ اخلاق و تمدن هر جامعه ای بوده است.

علت ازدواج چیست

اگر متاهل هستید احتمالا بهتر می توانید درک کنید که چرا ازدواج انقدر مهم است و بسیاری از خوبی های آن را عمیقا تجربه کرده اید. تجربه های شگفت انگیزی که به همراه همسرتان از سر گذرانده اید، حس اتحادی که همواره میان شما و همسرتان وجود داشته، رسیدن به تکامل و بلوغ فکری در کنار فردی که برایتان بی اندازه عزیز است، همه و همه از مزایای ازدواج است.

با وجود این که تمامی موارد ذکر شده می توانند تجربیات ناب و شگفت انگیزی باشند اما برای ازدواج، علت های بزرگتری وجود دارد که در این بخش از مقاله به آن ها اشاره می کنیم. هدف از ازدواج و در واقع علت های اصلی ازدواج عبارتند از:

رابطه جنسی صمیمی تر و مشروع یکی از مهمترین علت های ازدواج

دختر و پسر ها مانند هر نیاز اساسی دیگری، مانند نیاز به غذا، آب و خواب، به رابطه جنسی صحیح نیز نیاز دارند. ازدواج یک بستر پاک و مشروع برای برطرف کردن نیاز جنسی شان را فراهم می کند. بسیاری از دختر و پسر های متاهل معتقدند که روابط جنسی با همسرشان از صمیمیت و عمق بیشتری برخوردار است.

دستیابی به عشق واقعی علت ازدواج

عشق احساسی شگفت انگیز است که هر انسانی از تجربه آن لذت می برد. با ازدواج، فردی را در کنار خود دارید که در تمامی لحظات سخت و آسان زندگی همراهیتان می کند، غم و خوشحالی های زیادی را در کنارش تجربه می کنید و شما را با عشق واقعی آشنا می کند.

پرورش خصوصیات مثبت، یکی دیگر از علت های ازدواج

ازدواج و زندگی مشترک شما را با چالش های زیادی رو به رو می کند. مهم نیست که چقدر عاشق هم هستید، زندگی همواره سورپرایز های بزرگی برایتان دارد. زمانی که وارد یک زندگی مشترک می شوید، در سختی ها و بحران های زندگیتان، یاد می گیرید که صبور باشید، شرایط و همسرتان را درک کنید و استقامت داشته باشید.

وفاداری، تعهد، مهربانی، گذشت و غیره، دیگر صفاتی است که در جریان زندگی مشترک آن ها را مرتبا تمرین کرده و می آموزید. در واقع ازدواج شما را به انسان بهتری تبدیل می کند.

فرزند آوری یکی از علت های اصلی ازدواج

برخی از دختر و پسر ها شوق در آغوش گرفتن نوزاد و فرزند خود را دارند و به همین جهت می خواهند فورا ازدواج کنند. آن ها می خواهند صاحب فرزند شوند تا حس مادر یا پدر بودن را تجربه کنند. اگر چه این موضوع برای برخی از افراد یک علت اصلی به شمار می رود اما در صورتی که تنها ملاک اصلی برای ازدواج باشد، نمی توان به دوام زندگی مشترک امیدی داشت.

 

ازدواج چیست

 

برآورده کردن انتظارات جامعه علت برخی از ازدواج ها

احتمالا برایتان پیش آمده که در مراسم و مهمانی ها سوال پیج شوید که چرا ازدواج نمی کنید؟ چه زمانی قصد ازدواج کردن دارید؟ و سوالاتی مانند این ها. با وجود این که این گونه سوالات دخالت در زندگی شخصی افراد به حساب می آید و به هیچ وجه پسندیده نیست، اما به هر حال جو اجتماعی و انتظارات جامعه یک امر غیر قابل انکار است. از طرف دیگر خانواده یک رکن مهم برای ساختن یک جامعه متمدن و قدرتمند است.

زمانی که به سن ازدواج می رسید، والدین، اقوام و دوستان به شما فشار می آورند که هر چه سریع تر برای آینده تان برنامه ریزی کنید و به اصطلاح سر و سامان پیدا کنید. فضای این چنینی اغلب بر جوانان تاثیر گذاشته و آن ها را در جهت موج غالب جامعه یعنی ازدواج و تشکیل خانواده هدایت می کند.

خودشناسی یکی از علت های ازدواج

بعد از ازدواج همسرتان بهترین و صمیمی ترین دوست شما خواهد بود و می تواند به افزایش مهارت خودشناسی شما کمک کند. او مانند یک آینه تمامی نقاط قوت و ضعفتان را به شما نشان می دهد. با کمک همسر خود می توانید متوجه شوید که در چه زمینه هایی استعداد و توانایی بالایی دارید و چه چیز هایی جزو نقاط ضعفتان محسوب می شود تا در صورت امکان آن ها را اصلاح کنید.

آرامش و سلامت روانی علت دیگری برای ازدواج

با ازدواج یکی از قدم های اصلی را در جهت رشد و تکامل خود بر می دارید و در کنار فردی که برایتان بسیار عزیز است می توانید آرامش وصف نیافتنی را تجربه کنید. احساس خوشبختی و آرامشی که در کنار همسرتان تجربه می کنید شما را از افسردگی دور کرده و سیستم ایمنی بدنتان را در مقابل انواع بیماری ها بالا می برد.

علت اقتصادی ازدواج

ازدواج فارغ از تمامی مزایای معنوی، یک مزیت و فایده اقتصادی نیز دارد. با ازدواج این شانس را دارید که هزینه هایتان را تقسیم کنید و منابع مالی و درآمد خود را مشترکا جمع کنید. قطعا سرمایه گذاری و جمع آوری مال اگر به صورت دو نفره انجام شود، نتایج بهتری خواهد داشت.

از طرف دیگر زمانی که دختر و پسر تصمیم به ازدواج می گیرند، بیشتر از زمانی که مجرد بودند، به مسائل اقتصادی فکر می کنند و برای ارتقای سطح اقتصادی شان تلاش می کنند. زیرا پس از ازدواج مسئولیت اداره کردن یک خانواده را باید بر دوش بکشند.

افزایش طول عمر علت دیگر ازدواج

مطالعات متعددی نشان داده اند که افراد متاهل نسبت به مجرد ها، طول عمر بیشتری دارند. اگر هم بیماری ای آن ها را تهدید کند، سریع تر از افراد مجرد متوجه آن شده و برای درمان اقدام می کنند. بنابراین می توان گفت ازدواج به نوعی تضمین کننده سلامتی جسمی برای زنان و مردان است.

به اشتراک گذاشتن نگرانی ها علتی برای ازدواج

همه ما در محیط کار یا روابط کاری و اجتماعی خود گاها دچار استرس می شویم. متاهل بودن به این معنی است که کسی وجود دارد که می توانید مشکلات و نگرانی هایتان را با او در میان بگذارید، با او صحبت کنید و با همفکریش برای برطرف کردن مشکلات کاری و اجتماعیتان برنامه ریزی کنید.

ادامه نسل علت بسیاری از ازدواج ها

برخی از مردان برای این که نسل و نام خانوادگیشان ادامه پیدا کند، ازدواج می کنند. با ازدواج این امکان وجود دارد که صاحب فرزند شوند و فرزندشان، فرزندانی به دنیا بیاورد و همین طور این روند ادامه پیدا کند تا نسل و نام خانوادگیشان زنده نگه داشته شده و شجره نامه خانوادگیشان را شاخ و برگ بیشتری دهند.

گسترش دایره دوستان و آشنایان یکی از علت های ازدواج

زمانی که با یک فرد دیگر، متحد شده و عملا یکی می شوید، دوستان و نزدیکان او را نیز خواهید شناخت. پس از ازدواج دوستان معتمد، آشنایان و فامیل همسرتان، همگی دوست و آشنا و فامیل شما نیز محسوب می شوند. آشنایی با افراد بیشتر و حلقه گسترده تر از دوستان و آشنایان می تواند برای پیشرفت و رشدتان فرصت های بیشماری به بار بیاورد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: ازدواج شناسی
برچسب‌ها: ازدواج شناسی