کد قالب کانون 93 حقیقت جالب در باره اسلام

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کانون فرهنگی وهنری کریم اهل بیت شهر سلامی و آدرس kanoonemamhassan24.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3240
بازدید دیروز : 176
بازدید هفته : 3240
بازدید ماه : 3468
بازدید کل : 156124
تعداد مطالب : 2271
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : شنبه 24 دی 1402

نقش خراسان در ترویج اسلام در سریلانکا چه بود؟

۱۹. دانشمندانی چون ابن سینا (۹۸۰-۱۰۳۷)، که در غرب با نام اویسنا شناخته می‌شود، کار یونانیان باستان را چه در پزشکی و چه در فلسفه ادامه دادند. وقتی در زمان جنگ‌های صلیبی، مسیحیان با دنیای مسلمانان ارتباط برقرار کردند، دانش مسلمانان را به همراه خود آوردند که به روشن شدن جرقه‌ی رنسانس در اروپا کمک کرد.

۲۰. نجوم اسلامی طی قرون وسطا به شدت پیشرفت کرد. نجوم برای مسلمانان اهمیت زیای داشت زیرا می‌توانست برای یافتن جهت مکه استفاده شود تا مردم بدانند رو به کدام جهت نماز بخوانند. این یکی از مثال‌هایی است که نشان می‌دهد چگونه دنیای غرب هنوز تحت تاثیر اختراعات مسلمانان قرار دارد.

۲۱. در ایالات متحده تقریبا ۵-۸ میلیون مسلمان زندگی می‌کنند، و بیش از ۱،۲۰۰ مسجد وجود دارد. طی دویست سال گذشته، مسلمانان بخشی از چشم‌انداز فرهنگی آمریکا بوده‌اند.

۲۲. در اواسط دهه‌ی ۱۹۹۰ میلادی، بیش از ۲۰۰،۰۰۰ مسلمان بوسنیایی به عنوان بخشی از کمپین پاک‌سازی قومی، در یوگسلاوی سابق به قتل رسیدند.

۲۳. در اسلام، مثل یهودیت، ازدواج بین عموزاده‌ها بسیار رایج است.

۲۴. یک حدیث (سخن اسلامی) معروف می‌گوید ”خدا زیبا است و زیبایی را دوست دارد“ بنابراین زیبایی همیشه برای مسلمانان مهم بوده است، و پیشرفت در هنرهای بصری مانند معماری، خوشنویسی، نقاشی، نساجی، فلزکاری، و سرامیک مورد تشویق قرار گرفت. با این حال، به دلیل قوانین سخت علیه بت‌پرستی، هنرهای اسلامی سنتی از تصاویر انسان‌ها و حیوانات دوری می‌جست.

۲۵. قرآن تاکید می‌کند که باید بین مسلمانان و غیرمسلمانان بردباری وجود داشته باشد. یهودیان و مسیحیان ـ کسانی که مثل مسلمانان به خدای یکتا معتقدند ـ در قرآن مورد احترام ویژه‌ای قرار گرفته‌اند. اسلام از تغییر دین به وسیله‌ی زور حمایت نمی‌کند.

۲۶. خونریزی، در مرد یا زن، او را از نماز و روزه معاف می‌کند. این کار فقط یک احتیاط بهداشتی نیست، بلکه حضور خود خون باعث ابطال وضو می‌شود. شخص دارای خونریزی نیز نجس در نظر گرفته نمی‌شود، بلکه فقط خود خون نجس است.

۲۷. در قرن ۱۰ام، در کوردوبا که شهری اموی (یک سلسله‌ی اسلامی) در اسپانیا با بیش از ۷۰ کتابخانه بود، کتابخانه‌ی سلطنتی به تنهایی بیش از ۶۰،۰۰۰ جلد کتاب داشت که همه دست‌نویس بودند. در آن زمان، بهترین کتابخانه‌ی لاتین در اروپا فقط ۶۰۰ کتاب نوشته شده روی پوست داشت.

۲۸. مسلمانان اسلام را یک مذهب توصیف نمی‌کنند. بلکه آن را دین می‌نامند، که کلمه‌ای عربی به معنی شیوه‌ی ”زندگی“ است. مسلمانان باور دارند که اسلام بیش از یک اعتقاد مذهبی است ـ اسلام روش زندگی مطابق با ایمان مذهبی یک فرد است.

۲۹. مسلمانان باور دارند که هرچیزی روی زمین از قانون طبیعی خدا پیروی کند ”مسلمان“ است، به این معنی که تسلیم اراده‌ی خدا است.

۳۰. اسلام یکی از سه دین ابراهیمی است که بسیاری از پیامبران، عقاید، و وقایع تاریخی‌اش با دو دین دیگر (یهودیت و مسیحیت) مشترک است.

۳۱. مسلمانان معتقدند که اسلام، یا تسلیم مسالمت‌آمیز در برابر خدا، پیغام ابراهیم بود، از این رو اسلام از نظر فنی به ابراهیم برمی‌گردد که قبل از حضرت محمد (ص) (قرن ۷ام پس از میلاد) می‌زیست.

۳۲. در اروپا، کالاهای تجاری مسلمانان نمادی پرتقاضا برای نشان دادن موقعیت اجتماعی افراد بود. سبک، ثروت، و قدرت عربی چیزی شبیه لوگوی گوچی یا نایک امروزی بود.

۳۴.اولین مسجد ساخته شده ایالات متحده ” مسجد مادر آمریکا “ بود که در ۱۹۳۴ در سدار راپیدز آیووا ساخته شد. این مسجد هنوز هم برای عبادت استفاده می‌شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: دینی
برچسب‌ها: دانستنی های جالب