کد قالب کانون چگونه نقاشی کنیم ؟

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کانون فرهنگی وهنری کریم اهل بیت شهر سلامی و آدرس kanoonemamhassan24.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1935
بازدید دیروز : 176
بازدید هفته : 1935
بازدید ماه : 2163
بازدید کل : 154819
تعداد مطالب : 2271
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : سه شنبه 22 آذر 1402

آموزش طراحی با مداد:

آموزش طراحی

بین نقاشی دیجیتال و طراحی با مداد همانطور که از نامشان برمی‌آید تفاوت‌هایی وجود دارد. برای طراحی با مداد باید به نکات کلیدی و اولیه‌ای توجه داشت که این نکات می‌تواند روی نتیجه نهایی تاثیرگذار باشد. یکی از نکاتی که در آموزش طراحی باید بدان دقت کنید، انتخاب مداد مناسب است. گفته می‌شود که نباید فقط از یک نوع مداد در طراحی با مداد استفاده کرد. مدادهای مختلفی برای استفاده وجود دارند. مدادهای سری H و مدادهای سری B . برای شروع کار طراحی با مداد توصیه می‌شود که کار را با مداد HB شروع کنید. نوک این نوع مداد تیزتر از سایر انواع مدادهاست و باعث می‌شود که طراحی شما بافت نرم‌تر و ریزتری داشته باشد. مداد 6B برای پر کردن نقاط تیره‌تر استفاده می‌شود. اما توانایی پوشانندگی کمتری دارد ولی نوک آن نرم‌تر از HB است.

بسیاری از افراد در شروع کار طراحی با مداد، کاغذ را روی تخته شاسی می‌گذارند و کار را آغاز می‌کنند. اما سفتی و سختی تخته شاسی موجب می‌شود که بافت نرم مداد نتواند کار خود را به درستی انجام دهد و سایه‌روشن‌های کار شما خود را به درستی نشان ندهند و دون دون شوند. بهتر است اگر می‌خواهید از تخته شاسی استفاده کنید، چند کاغذ زیر دست خود بگذارید تا طراحی نهایی شما بافت نرمی داشته باشد. پس فراموش نکنید که کاغذ را روی تخته شاسی پلاستیکی و چوبی به طور مستقیم قرار ندهید.

آموزش طراحی طبیعت

نکته مهم دیگر در آموزش طراحی، جنس کاغذی است که با آن کار می‌کنید. کاغذهایی که نرم‌ترند و بافت سبکی دارند برای کار شما مناسب‌تر خواهند بود. وقتی کاغذ را خریداری کردید، اول روی هر دو طرف آن تست طراحی را با مداد نرم و سبک انجام دهید تا ببینید کدام سمت کاغذ برای نقاشی بافت نرم‌تر و منسجم‌تری دارد. متاسفانه کاغذها از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند و انتخاب کاغذ مناسب همیشه یکی از دغدغه‌های نقاش‌ها و طراحان بوده است.

آموزش طراحی ساده و آموزش طراحی پایه چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

برای ورود به هر شاخه آموزشی دو راه جلوی پای ماست. یک اینکه فقط به دنبال رسیدن به هدف باشیم و بخواهیم همه مباحث را به صورت کلی یاد بگیریم تا به همه مضامین اشراف پیدا کنیم و 2 زمانی که می‌خواهیم مباحث را از پایه یاد بگیریم و با ساختار یک کار آشنا شویم. آموزش طراحی هم همین روال را دارد. در آموزش طراحی ساده ، باتوجه به اینکه هنرجو مایل است زودتر به هدف خود که همان نقاشی و طراحی است، برسد، مضامین و مفاهیم به صورت کلی به او آموزش داده می‌شود.

یعنی برای مثال فرض کنید که در این قسمت به هنرجو یاد داده می‌شود که چگونه یک درخت بکشد اما بررسی اجزا، نور و رنگ‌پردازی به او آموزش داده نمی‌شود. در طراحی ساده، هنرجو درنهایت به هدف خود خواهد رسید و می‌تواند یک اثر خلق کند. یا برای مثال به او آموزش داده می‌شود که بتواند طراحی چهره را انجام دهد. اما با او درمورد آناتومی چهره و فیگورها حرفی زده نمی‌شود. چرا که هنرجو به دنبال آموزش نقاشی ساده است. اما در طراحی پایه، با هدف اینکه هنرجو بتواند به همه جوانب مبحث اشراف داشته باشد، با او از همه چیز حرف زده می‌شود. حتی به مفاهیم تئوری آموزش طراحی هم پرداخته می‌شود. تمام تکنیک‌های هنر تجسمی با هنرجو کار می‌شود و این هنرجو درنهایت هم به طراحی ساده و اصول آن اشراف دارد و هم به مفاهیم طراحی کلی. یعنی همه موارد با او از پایه تا انتها کار می‌شود. این دیگر به هدف هنرجو بستگی دارد که می‌خواهد به همه جزییات اشراف داشته باشد یا نه.

آموزش طراحی اشیا بی جان

اما توجه به این نکته ضروری است که آموزش نقاشی مثل همه مهارت‌ها سطوح مختلفی دارد. اگر تصمیم دارید وارد این عرصه شوید باید بدانید که در ابتدای کار باید مراحل طراحی مبتدی را پشت سر بگذرانید. معمولا هنرجوها صبر و حوصله کافی را ندارند و نمی‌توانند مرحله طراحی مبتدی را به آسانی پشت سر بگذارند. اما حقیقت امر این است که سطح مبتدی (دیجیتال و یا مداد) نخستین مرحله‌ای است که باید از آن به درستی بگذرید تا بعد از گذراندن مرحله طراحی مبتدی، به یک نقاش و طراح حرفه‌ای بدل شوید. حتی ممکن است پشت سر گذاشتن این مرحله چند سال زمان ببرد. اما اگر واقعا به طراحی و نقاشی علاقه داشته باشید، می‌توانید به مرحله استادی و حرفه‌ای بودن برسید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: نقاشی
برچسب‌ها: هنر شناسی