کد قالب کانون آشنایی با طراحی گرافیک

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کانون فرهنگی وهنری کریم اهل بیت شهر سلامی و آدرس kanoonemamhassan24.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1897
بازدید دیروز : 176
بازدید هفته : 1897
بازدید ماه : 2125
بازدید کل : 154781
تعداد مطالب : 2271
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : دو شنبه 21 آذر 1402

طراحی با مداد

واژه گرافیک دارای ریشه ای یونانیست به معنای طراحی کردن، اما آنچه امروزه از گرافیک می‌شناسیم هنری مدرن و دیجیتال است که سعی بر رساندن معنا و مفهوم با کمک عناصر بصری دارد. در گذشته هنر گرافیک تنها محدود به چاپ می‌شد اما با ظهور و گسترش اینترنت رفته رفته معنا و مفهوم جدیدتری پیداکرد
کاربردهای هنر گرافیک:
امروزه دنیای علم، فرهنگ و صنعت بدون وجود گرافیک غیرقابل تصور است، کافیست نگاهی به اطرافمان بیندازیم تا ردپای این حرفه مهم را بیابیم، علاوه بر اینکه گرافیک بخشی جدانشندنی از تبلیغات و هویت بصری می‌باشد، به طور مستقیم بر زیبایی و زیباتر تر کردن زندگی موثر است، به طوریکه حتی مفهومی ترین مطلب که بسیار اصولی نوشته شده باشد، بدون داشتن جلوه های زیبایی شناسانه نمی‌تواند تاثیر خاصی بر مطالعه کنندگان بگذارد. به همین جهت با کمک هنر گرافیک هرروزه شاهد ظهور فونت های جدید هستیم، فونت هایی که در سایر آثار گرافیکی همچون پوسترها قابل استفاده اند.
گرافیک یا ارتباط تصویری؟
آنچه اغلب افراد جامعه پس از شنیدن واژه ارتباط تصویری تصور می‌کنند این است که ارتباط تصویری واژه ای فارسی معادل سازی شده برای گرافیک است، ما این چنین نیست ارتباط تصویری یا visual communication دانشیست تئوری برای تاثیر گذاری بر روی مخاطبین از طریق عناصر بصری و رونشناختی به نحوی که بتوان حتی بدون یک واژه، مفهوم مورد نظر را از طریق تصویری غنی از المان های روانشناسی به مخاطب منتقل کرد. یک طراح گرافیک یا به اصطلاح به اشتباه به آن ها گرافیست می‌گوییم تنها اصول زیبایی شناسی و هنری اثر را می‌داند اما از تاثیرات روانشناختی آن اثر بر مخاطبین تقریبا بی اطلاع است اما یک کارشناس ارتباط تصویری ممکن است حتی کار با نرم افزار های طراحی را نداند اما می‌تواند یک طراح گرافیک را طوری راهنمایی کند تا خروجی اثر بیشترین تاثیر را بر مخاطبین بگذارد.
کاربرد گرافیک در بیولوژی:
بیولوژی یا همان زیست شناسی علم زندگیست و برای نمایش زندگی از کوچک ترین جاندار تا بزرگترین آن نیازمندیم از تصاویر استفاده کنیم این رشته بیش سایر رشته های علمی برای رساندن مفهوم و انتقال دانش به تصویر نیاز دارد که تصاویر یا بایستی مستقیم عکس برداری شوند ویا از طریق هنر گرافیک تصویرسازی گردند که این کار به دانش حداقلی طراحی و ارتباط تصویری را می‌طلبد اما اکثر بیولوژیست ها به علت کمبود دانش بصری و نداشتن مهارت کافی نرم افزار های طراحی دیجیتال، در تولید هنگام نشر مقالات خود از تصاویر مناسب بی بهره اند و نمی‌توانند با کمک تصاویر روح زیبای زندگی را به متون خود ببخشند که این لطمه ای انکار ناپذیر به مطالب شیرین زیست شناسی وارد می‌کند زیرا گفتن هرگز نشود مانند دیدن.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: طراحی
برچسب‌ها: هنر شناسی