کد قالب کانون فواید خودشناسی چیست؟

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کانون فرهنگی وهنری کریم اهل بیت شهر سلامی و آدرس kanoonemamhassan24.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 839
بازدید دیروز : 176
بازدید هفته : 839
بازدید ماه : 1067
بازدید کل : 153723
تعداد مطالب : 2271
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : شنبه 12 آذر 1402

 

فواید خودشناسی

 

فواید خودشناسی چیست؟

اگر تصمیم گرفته اید که کم کم خودتان را بشناسید ؛ حتما دوست دارید از فواید این کار هم با خبر شوید. شناخت خود مزایای خیلی زیادی برای شما ایجاد میکند. مثال های زیر تنها بخشی از فواید آن است. 

 

 

مراحل خودشناسی

همانطور که گفتم شناخت خود مسئله مهم و همیشگی انسان‌ها بوده است. طبق نظرات اندیشمندان علم روانشناسی و فلسفه، خودشناسی به طور کلی چهار مرحله دارد.

مرحله اول: خودشناسی

در این مرحله شما با نیازها، خواسته‌ها، ضعف‌ها، توانایی‌ها و احساسات خود آشنا می‌شوید. برای مثال دلیلی ناراحتی خود را میفهمید. اگر کسی از شما بپرسد چرا ناراحتید؟ میتوانید دلیل آن را پیدا کنید. چراکه به خوبی خودتان را میشناسید و میدانید به خاطر چه ضعف یا احساسی چنین چیزی را تجربه میکنید.

مرحله دوم: خودآگاهی

خیلی از افراد فکر میکنند خودآگاهی همان خودشناسی است. اما این دو مفهوم تفاوت عمده‌ای با هم دارند. خودآگاهی یعنی درک احساسی که در همین الان دارید نه پیدا کردن علت آن احساس. در مثال قبلی احساس ناراحتی شما آنقدر واضح و مشخص بود که دیگران هم میتوانستند متوجه آن شوند.

یا حداقل خودتان به طور واضح حسی که داشتید را میفهمیدید. حالا شرایطی را تصور کنید که چیزی در حال اتفاق در ذهن و ناخودآگاه شماست و این اتفاق باعث رفتاری در شما میشود.

مثلا خشم درونی شما از کسی که خودتان به آن آگاه نیستید اما باعث بدرفتاری با او میشود. در این حالت شما خودآگاه نیستید. اما اگر بتوانید اتفاقات ذهن خود را بدون داشتن نشانه های واضح و علت های مشخص درک کنید و بفهمید چه احساسی دارید؛ یعنی به خودآگاهی رسیدید.

مرحله سوم: کنترل

مرحله سوم با تمرین های بسیار به دست می‌آید. در این مرحله شما پس از خودشناسی و خودآگاهی قابلیت کنترل ذهن خود را به دست می آوربد. شما میتوانید با این ویژگی مانع رشد احساسات بد و مخرب در ذهنتان شوید و ذهن و بدن خود را به سمتی ببرید که خودتان میخواهید.

مرحله چهارم: قدرت

در این مرحله شما قدرت تاثیرگذاری زیادی روی خود و دیگران دارید. با این قدرت علاوه بر این که میتوانید رفتار و ذهن خود را کنترل کنید؛ میتوانید آن را تغییر هم بدهید. رسیدن به این مرحله تمرین و تداوم بسیاری می‌خواهد.

با یادگیری شناخت خود میتوانید زندگی بهتری را تجربه کنید. هیچوقت برای خودشناسی دیر نیست پس در هر سنی که هستید از همین امروز شروع کنید و سعی کنید با خودتان آشنا شوید. خودتان را دوست داشته باشید و بدانید همه انسان ها ضعف‌هایی دارند. با شناخت خود به نسخه بهتری از خودتان تبدیل میشوید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: خود شناسی
برچسب‌ها: خود شناسی