کد قالب کانون آخرین خبرهای جنگ غزه:ادامه بمباران غزه و پاسخ موشکی مقاومت

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کانون فرهنگی وهنری کریم اهل بیت شهر سلامی و آدرس kanoonemamhassan24.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3175
بازدید دیروز : 176
بازدید هفته : 3175
بازدید ماه : 3403
بازدید کل : 156059
تعداد مطالب : 2271
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : جمعه 22 مهر 1402

آخرین خبرهای جنگ غزه:ادامه بمباران غزه و پاسخ موشکی مقاومت / افزایش شمار شهدا به 139 نفر از جمله 39 کودک/ هلاکت 8 اسرائیلی+ فیلم و عکس

شفقنا- درگیری ها در مناطق مختلف سرزمین های اشغالی فلسطین برای ششمین روز پیاپی ادامه دارد این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی همچنان به بمباران غزه از زمین و هوا ادامه می دهد.

به گزارش شفقنا، رژیم صهیونیستی امروز(شنبه) برای برای ششمین روز پیاپی مردم غزه را به بمباران بست.

براساس اعلام منابع فلسطینی تاکنون ۱۳۹ نفر براثر حملات متجاوزگرایانه رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه به شهادت رسیده اند که از این تعداد ۳۹ نفر کودک و ۲۲ نفر زن بوده اند.

از سوی دیگر نیروهای مقاومت نیز در پاسخ به حملات صهیونیست ها، سرزمین های اشغالی را آماج حملات موشکی خود قرار داده است.

نبرد نظامی بین مقاومت و نیروهای اشغالگر وارد فاز جدیدی شده است به طوری که مقاومت توقف بمباران شهرک های اسرائیلی را به توقف بمباران موشکی نوار غزه، توقف تعدی به نمازگزاران در مسجدالاقصی و جنایت اخراج فلسطینی ها از منازلشان در محله شیخ جراح منوط کرده است.

تازه ترین خبرهای جنگ غزه و تحولات قدس به شرح زیر است:

ارتش اسرائیل: انتقال ۱۹ مصدوم شب گذشته به بیمارستان سوروکا در بئرالسبع در پی شلیک موشک از نوار غزه/ ۱۶ نفر از آنها حالشان وخیم است.

جنگندههای اسرائیلی حملاتی را به مناطق مختلف در نوار غزه انجام دادند و منازل مسکونی را بمبارن کردند.

توپخانه های ارتش اسرائیل، اراضی زراعی در شرق شهرستان القراره در خان یونس واقع در جنوب نوار غزه را به توپ بستند.

توپخانه های ارتش اسراییل همچنین به بمباران مناطق شرقی شرههای غزه و خان یونس ادامه می دهند.

ارتش اسرائیل همچنین با توپخانه های خود، دیده بان مقاومت در شهر الفخاری واقع در استان خان یونس در جنوب نوار غزه را بمباران کردند.

آژیر های خطر در شهرک های مجاور نوار غزه به صدا درآمد.

مهمترین خبرهای جنگ غزه نیز به شرح زیر است:

آتش سوزی عظیم در شهر اشدود در پی اصابت موشک از غزه+ فیلم

ارتش رژیم صهیونیستی صحنه هایی از آتش سوزی عظیم ناشی از اصابت موشک به شهر اشدود در جنوب سرزمین های اشغالی را منتشر کرد.

به نقل از القدس العربی، ارتش رژیم صهیونیستی گفته است که این آتش سوزی ناشی از شلیک موشک از نوار غزه بوده است.

 

این ویدئوی کوتاه که امروز(شنبه) در حساب توییتری ارتش اسرائیل به زبان انگلیسی منتشر شده، شعله های آتش را نشان می دهد که از یکی از اماکن در جنوب اسرائیل زبانه می کشد.

ارتش اسرائیل محل آتش سوزی و تلفات ناشی از آن را مشخص نکرده است.

مقام اماراتی از اعراب خواست حماس را از بین ببرند

ضاحی خلفان، نایب رئیس پلیس دبی، روز جمعه، با این ادعا که که حماس، مسئول افزایش درگیری ها با اسرائیل است، خواستار نابودی جنبش مقاومت فلسطین شد.

به نقل از القدس العربی، خلفان در توییتر ادعا کرد که برای بهبود اوضاع و واقعیت بخشیدن به آرمانها، انتظاری از حماس نمی شود داشت.

ضاحی خلفان، نایب رئیس پلیس دبی، روز جمعه، با این ادعا که که حماس، مسئول افزایش درگیری ها با اسرائیل است، خواستار نابودی جنبش مقاومت فلسطین شد

وی افزود: «ما با جان و روح خود درکنار فلسطین و ایستادگی آنها در مقابل نژادپرستی اسرائیل که تمام دنیا از او حمایت می کنند، ایستاده ایم…مداخله حماس، حمایت جهانی از مسئله فلسطین را مختل می کند. حماس نه به دنبال منفعت اهالی قدس، بلکه به دنبال منافع سیاسی است ».

وی که از مقامات نزدیک به حکام ابوظبی است ادعا کرد: « دنیا، اقدامات اسرائیل را درمسئله مسجدالأقصی مردود شمرد و حماس با شلیک موشک، شرایط را به نفع اسرائیل تغییر داد»

طرفداران فلسطین برای برگزاری تظاهرات در پاریس فرجام خواهی می‌کنند

 

فعالان فرانسوی برای برگزاری تظاهرات علیه اسراییلی دست به فرجام خواهی می‌زنند.

به نقل از فرانس۲۴؛ علاوه بر وزارت کشور فرانسه، یک دادگاه در این کشور تظاهرات روز شنبه طرفداران مردم فلسطین در شهر پاریس را ممنوع کردند. بهانه آنها نیز درگیری طرفداران فلسطین و اسراییل در تظاهرات سال ۲۰۱۴ بوده است. حالا فعالان فرانسوی می‌گویند به این رای اعتراض خواهند کرد. آنها همچنان بر برگزاری تظاهرات گسترده در حمایت از مردم فلسطین در عصر شنبه اصرار دارند.

علاوه بر وزارت کشور فرانسه، یک دادگاه در این کشور تظاهرات روز شنبه طرفداران مردم فلسطین در شهر پاریس را ممنوع کردند

با اینکه پلیس فرانسه اعلام کرده تنها نگرانی‌اش بی‌نظمی و خشونت در پاریس است اما مخالفان معتقدند فرانسه تنها کشور دمکراتیک جهان است که تظاهرات علیه اسراییل و تجاوز این رژیم به مردم فلسطین را ممنوع کرده است.

گفتنی است دور جدید درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی همچنان ادامه دارد و اسراییل بخش‌های گسترده‌ای از غزه را بمباران کرده و ده‌ها نفر را به خاک و خون کشیده است.

هلاکت ۸ اسرائیلی در درگیری های اخیر

مقامات اسرائیلی اعلام کردند که در جریان حوادث اخیر هشت اسرائیلی کشته شدند.

به نقل از آرتی، ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد: از زمان آغاز تشدید اوضاع در غزه، بیش از دو هزار موشک از نوار غزه به سمت اسرائیل شلیک شده است که از این تعداد نیمی توسط پدافند موشکی رهگیری و ساقط شده است.

مقامات اسرائیلی اعلام کردند که در جریان حوادث اخیر هشت اسرائیلی کشته شدند.

این ارتش همچنین مدعی شد که از موشک های شلیک شده، ۳۵۰ مورد در داخل نوار غزه سقوط کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی به تلفات موشک های شلیک شده از نوار غزه اشاره ای نکرده است.

سازمان ملل: ۱۰هزار فلسطینی به دلیل حملات اسرائیل مجبور به ترک خانه های خود شدند

 

سازمان ملل متحد، روز جمعه، از مهاجرت ۱۰ هزار فلسطینی در جریان حملات اخیر اسرائیل به نوار غزه خبر داد.

به نقل از اسپوتنیک عربی ، لین هاستینگز هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل، در بیانیه ای گفت:« برآوردهای سازمان ملل اشاره دارد که به سبب ادامه حملات اسرائیل، حدود ۱۰هزار فلسطینی مجبور به ترک خانه های خود در نوار غزه شدند».

سازمان ملل متحد، روز جمعه، از مهاجرت ۱۰ هزار فلسطینی در جریان حملات اخیر اسرائیل به نوار غزه خبر داد.

وی در این بیانیه افزوده است که در سایه ویروس همه گیر کرونا، پناه آنها مدارس، مسجدها و اماکن عمومی است و امکانات اندکی از نظر دسترسی به اب، غذا و خدمات بهداشتی دارند

۱۳۹ شهید از جمله ۳۹ کودک و ۲۲ زن از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به غزه

دفاع مدنی در نوار غزه امروز(شنبه) اعلام کرد که از زمان آغاز حملات متجاوزگرایانه رژیم صهیونیستی به نوار عزه، ۱۳۹ نفر به شهادت رسیده اند.

به نقل از فلسطین الیوم، این اداره افزود: از این تعداد، ۳۹ نفر کودک و ۲۲ تن زن بوده اند.

پادشاه اردن درباره تبعات به حال خود رهاکردن درگیری فلسطین و اسرائیل هشدار داد

شفقنا- ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن نسبت به رهاکردن جنگ فلسطین و اسرائیل بدون راه حلی فراگیر و عادلانه که به اشغال این سرزمین پایان دهد و تمام حقوق مشروع ملت فلسطین را بازگرداند، هشدار داد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از آرتی عربی، وی در خلال حضور در جریان کنفرانس مجازی “فراخوان کرایست چرچ” برای مقابله با افراط گرایی و گفتمان نفرت انگیز گفت: «خشونت حاصل از تعدی اسرائیل علیه مسجد الاقصی و ساکنان شهر قدس تهدیدی برای ثبات و امنیت بوده و افراط گرایی و گفتمان نفرت انگیز را تقویت می‌ کند.

پادشاه اردن درباره تبعات به حال خود رهاکردن درگیری فلسطین و اسرائیل هشدار داد

پادشاه اردن، هفته گذشته بر ضرورت توقف اقدامات اسرائیل مبنی بر کوچاندن اجباری اهالی محله شیخ جراح در سرزمین اشغالی قدس تأکید کرده بود.

وی همچنین بر اهمیت تداوم همسویی میان کشورهای عرب و بازیگران منطقه ای جهت تعیین حدی برای تجاوزات اسرائیل در قدس شرقی تأکید کرد.

انتقاد تند جنبش فتح از کشورهای عربی: برخی طرف های عربی با نتانیاهو همدستند

«جبریل الرجوب» دبیرکمیته مرکزی جنبش فتح فلسطین گفت: هیچ یک از سران عرب در طول تجاوز کنونی اسرائیل به نوار غزه با محمود عباس تماس نگرفتند.

به نقل از خبرگزاری معا، الرجوب برخی از طرف های عربی را که نامی از آنها نبرد، به همدستی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به هدف تقویت دودستگی میان فلسطینی ها متهم کرد.

وی که در یک گفتگوی تلویزیونی سخن می گفت، افزود: برخی از ابزارهای عربی محاصره سیاسی و اقتصادی ایجاد می کنند. هیچ رهبر عربی با ابومازن تماس نگرفته است.

«جبریل الرجوب» دبیرکمیته مرکزی جنبش فتح فلسطین گفت: هیچ یک از سران عرب در طول تجاوز کنونی اسرائیل به نوار غزه با محمود عباس تماس نگرفتند

دبیر کمیته مرکزی جنبش فتح ادامه داد: این یک محاصره سیاسی بازمانده از جرد کوشنر داماد و مشاور ترامپ است که نمی دانند تغییر کرده است.

وی خطاب به سران عرب گفت: چرا از ما روی برمی گردانید؟ این یک نبرد اسلامی مسیحی در دفاع از کرامت شماست. مردم فلسطین در خط اول دفاع از کرامت و نفت و امنیت شما هستند.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: ویژه نامه ها
برچسب‌ها: ویژه نامه غزه