برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کانون فرهنگی وهنری کریم اهل بیت شهر سلامی و آدرس kanoonemamhassan24.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.
ارتباطات در فضای مجازی، تامین کننده همه نیازهای ناشی از ارتباط کامل نیست.
چکیده : استفاده افراطی از فضای مجازی منجر به آسیبهای مفرط فردی و روانی می شود. این آسیبها همه ابعاد زندگی انسان را تحت تاثیر خود قرار می دهد. در بخش اول این مقاله به دو مورد از این آسیبها اشاره می کنیم.
1. کاهش ارتباطات انسانی
در اینکه استفاده وسواسی و افراط گونه از فضای مجازی منجر به آسیبهای مفرط فردی و روانی می شود، تردیدی نیست. از منظر اندیشمندان صرف بخش قابل توجهی از وقت در ارتباطات مجازی موجب اضطراب، افسردگی، بیحوصله گی، پرخاشگری و فردگرایی می شود.
در حال حاضر شش نوع شبکه اجتماعی برای برقراری ارتباط و تعامل، در جهان وجود دارد.
چکیده : اینترنت ابزار ورود به فضای مجازی است؛ در واقع ایـنترنت، به عنوان یکی از کارآمـدترین رسانههای جهانی برای برقراری ارتباط و تـعامل بین المللی، نقش تعیین کنندهای در انتقال فرهنگ و اطلاعات دارد.
چکیده: فضای مجازی پیوستاری از فضای واقعی است، اگرچه تفاوت هایی نیز با فضای فیزیکی دارد. فضای مجازی ویژگی های خاصی دارد که آن را با فضای فیزیکی و عینی متمایز می کند.
مقدمه
مواجهه امروزی با فضای مجازی که به گفته کارشناسان و صاحب نظران به عرصه حقیقی زندگی بشر تبدیل شده است، چالش هایی را در جامعه ایجاد کرده است که حاصل توسعه سریع اینترنت، شبکههای اجتماعی و پایین بودن دانش رسانهای جامعه است. در بخش اول این مقاله با فضای مجازی آشنا شدیم در ادامه به ویژگی های فضای مجازی می پردازیم.
واژه "اربعین" در متون دینی و مجموعه های حدیثی از ارزش والایی برخوردار است؛ آثار حفظ 40 حدیث، اخلاص عمل در 40 روز و دعای عهد در 40 صبح، کمال عقل در 40 سالگی، دعا برای 40 مؤمن، شهادت 40 مؤمن برای میت، برگزاری عبادت در 40 شب چهارشنبه برای دیدار حضرت ولیعصر(عج) و بعثت اغلب انبیا در 40 سالگی، از جمله مواردی است که ارزش و جایگاه این اصطلاح اسلامی و عرفانی را مشخص می سازد.
تفاوت میان حجاب و عفاف چیست؟/ انواع حجاب در آیات قرآن
دو واژه (حجاب) و (عفاف) در اصل معنای منع و امتناع مشترک هستند اما تفاوتی میان آنها وجود دارد.
حجاب در لغت به معنای مانع، پرده و پوشش آمده است. این کلمه از آن جهت مفهوم پوشش می دهد که پرده، وسیله پوشش است، ولی هر پوششی حجاب نیست، بلکه آن پوششی حجاب نامیده می شود که از طریق پشت پرده واقع شدن صورت گیرد.
حادثه کربلا در میان اهل تسنن موجى ایجاد کرد که زبان و قلم دانشمندان آنان گاه ناخواسته و زمانى با شجاعت به توصیف وتجزیه و تحلیل آن پرداخته است.
شوكانى در كتاب «نيل الاوطار»
شوكانى در كتاب «نيل الاوطار»در رد بعضى از سخنوران دربارى مىگويد: به تحقيق عدهاى از اهلعلم افراط ورزيده، چنان حكم كردند كه: «حسين(ع)نوه پيامبر كه خداوند از او راضى باشد. نافرمانىيك آدم دائم الخمر را كرده و حرمتشريعتيزيد بن معاويه را هتككرده است.» خداوند لعنتشان كند، چه سخنان عجيبى كه از شنيدنآنها مو بر بدن انسان راست مىگردد.
حضرت آیت الله جوادی آملی به پرسشی در خصوص این که؛ اگر امام حسین(ع) علم به شهادت خود داشتند، چرا به کربلا رفتند؟ و اگر علم نداشتند، پس روایاتی که دلالت بر علم ائمه(ع) دارد را چگونه باید توجیه کرد؟ پاسخ گفتند.
در این ویدئو با طبیعت و گیاهان گوشت خوار بیشتر آشنا می شویم
. . . . . . . . . . . . .
گیاهان گوشتخوار گیاهانی هستند که برخی یا بسیاری از مواد مغذی خود را (اما نه انرژی) از تله گذاری و مصرف جانوران و آغازیان، معمولاً حشرات و بندپایان دیگربدست میآورند. گیاهان گوشتخوار در مناطقی که در آن خاک نازک و یادارای فقر غذایی است، به ویژه نیتروژن، مانند مانداب اسیدی و با outcroppings سنگی سازگار به نظر میرسند، رشد میکنند.با دیدن این ویدئو با طبیعت بیشتر آشنا شوید.
دعوای گیاهخواران و گوشتخواران، معمولا به این نقطه منتهی میشود که گیاهخواران، طرف مقابل را متهم میکنند به نادیدهگرفتن حق حیات موجودات دیگر و گوشتخواران هم در جواب میگویند: «خود شما هم حق حیات گیاهان را از آنها سلب میکنید». در این میان، تفاوت عمدهای میان حیات گیاهی و جانوری وجود دارد. جانورانی که به غذای انسان تبدیل میشوند، واجد سطحی از آگاهی هستند که مشابه آن در گیاهان دیده نمیشود.
در حقیقت، اگر واقعبینانه به یاختههای گیاهی نگاه کنید، متوجه خواهید شد که حتی فتوسنتز هم هنر گیاهان نیست. فتوسنتز، عبارت است از جذب انرژی تابشی نور خورشید برای تجزیه مولکول آب و ترکیب هیدروژن آزادشده از این واکنش، با دی اکسید کربن جذب شده از هوا.
محصول این واکنش، طی فرایندهای بیوشیمیایی، به قند تبدیل میشود که بعدا میتواند دوباره با اکسیژن ترکیب و به آب، دی اکسید کربن و مقداری انرژی تبدیل شود. اما این فرایند، در سیتوپلاسم یاخته گیاهی رخ نمیدهد، بلکه در اندامکی به نام کلروپلاست انجام میشود که مثل یک سلول کوچک، درون یاخته گیاه محبوس شده است و حتی ژنوم خودش را دارد، اگرچه هسته یاخته گیاه به طریقی فعالیت ژنوم کلروپلاست را نیز تنظیم میکند.
به وبلاگ من خوش آمدیداین وبلاگ در راستای انتشار فعالیتهای فرهنگی ،هنری ،قرآنی ، اعتقادی، دینی ومذهبی ، تربیتی کانون فرهنگی وهنری امام حسن مجتبی شهر سلامی ایجاد وراه اندازی شده است