کد قالب کانون عجایب خلقت

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کانون فرهنگی وهنری کریم اهل بیت شهر سلامی و آدرس kanoonemamhassan24.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 426
بازدید دیروز : 204
بازدید هفته : 426
بازدید ماه : 682
بازدید کل : 153338
تعداد مطالب : 2266
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : چهار شنبه 20 ارديبهشت 1403

آتش

کاش ( حال آنها را ) هنگامي که در برابر آتش (دوزخ ) ايستاده اند ، ببين ! مي گويند: « اي کاش (بار ديگر ) باز گردانده مي شديم و آيات پروردگارمان را تکذيب نمي کرديم و ازمومنن مي بوديم.

با فرض اينکه هر چه درآخرت است همان است که در دنيا بوده منتها صورت باطني اش به نمايش در مي آيد
، به چيز جالبي مي رسيم . وقتي در دو راهي انتخاب قرار مي گيريم ، ظاهرش اين است :
با اختيار تمام و با توجه به شرايط يکي را (خير يا شر) انتخاب مي کنيم. اما باطنش بنابر آيه اين است: زبان حال مي گويد که ما در برابر آتش ايستاده ايم و همان زبان حال ، زبان باطن ، دعا مي کند که کاش راه بد را نرويم ، کاش مومن باشيم .
مي خواهم بگويم در آخرت هيچ حادثه و واقعه اي نيست مگر اينکه صورت باطني معادل حادثه اي در دنيا است.

توضيح
بيشتر آنکه مثلاً بعد از هر عمل بد و هرنافرماني ما ، آن خود ما ، آن نفس پاک ماحسرت مي خورد و مي گويد کاش زمان به عقب بر مي گشت و من مومن ميشدم . آن وقت درآخرت باطن همين جمله به صورت حسرت و باتمام درد و رنج هايش ظاهر مي شود.

« باغ رحمان همان بخشش خداوند دردنياي مادي يا نار خداست و باغ رحيم همان آخرت يا نور معنوي و مهر و محبت اوست.» بايد از لابلاي سخنان قرآن فهميده باشيم که ملاقات و لقاء خداونددر باغ رحمان يعني  همان دنياي مادي ،خود به اختيار خود جستجو و کوشش براي باغ رحيم ميکنيم که با خداوند در شرح
سينه ملاقات کنيم. و ميقات او هم به جزدر جايگاه صدر (سينهء) صاف همانند آيينه وجود ندارد ، اما ملاقات در باغ رحيم به دستور و خواست خداوند ، در عالم بي اختياري ماست . يعني زمان مرگ که « فوت »
يا « موت » نصيبمان ميشود.

اگر وفاي به عهد خدا کرده باشيم به « فوت » ! و اگر ما را با صيحهء واحده ( يک مرتبه و بي خبر )احضار کنند به موت يعني اتمام کار و يا پايان مهلت ميرسيم ، از بدو تولد تا اخرعمر يعني اجل مسمّي اختيار با ماست ، که نوع مرگ خود را انتخاب کنيم. از اين رو وقتي اين معنا را درک کردم ، در سوره سجده که اخرين ( ا . ل . م ) را خواندم با دلي تهي از دنيا و در دريايي پر از مهروجود حق ، با خود فرياد زدم که ( اِنّي
اّمَنتُ بِه لِقاءِ کَ يا مومنُ المُهيمن ) و تنها جايي بود که معناي سجده بر ايات الهي را فهميده و بر خود
واجب دانستم و همين متن دعا را در حاشيه قرآن نوشتم .بعد از آن بود که ، تمام توانم را دو باله ماهي کرده و هر چندکوچک اما در اقيانوس بي کران قرآن غواصي کرده و هر بار مرواريدي غلتان و يا دري گرانبها به دست آورده ، و در گنجينه سينه خود جاي ميدهم .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: عجایب خلقت
برچسب‌ها: عجایب خلقت