کد قالب کانون شکسته‌شدن رکورد شناورهای موشک‌انداز ایران

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کانون فرهنگی وهنری کریم اهل بیت شهر سلامی و آدرس kanoonemamhassan24.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1730
بازدید دیروز : 176
بازدید هفته : 1730
بازدید ماه : 1958
بازدید کل : 154614
تعداد مطالب : 2271
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 10 مهر 1402

شکسته‌شدن رکورد شناورهای موشک‌انداز ایران

 ناوشکن نیروی دریایی ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.10.2023

روی ناوشکن "سبلان" ایران ۱۲ موشک کروز ضدکشتی نصب شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "تسنیم"، دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی از افزایش موشک‌های کروز دریایی ناوشکن سبلان خبر داد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش ابراز کرد: این ناوشکن به 12 موشک کروز ضدکشتی مجهز شده است و به‌زودی از این دستاورد رونمایی خواهد شد.
ناوشکن سبلان از سری ناوشکن‌های کلاس الوند است که پیش از انقلاب اسلامی و با نام "رستم" از کشور انگلستان خریداری شده است. این ناوشکن در دوران دفاع مقدس و در جریان درگیری با نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس دچار آسیب جدی شد اما پس از چند سال توسط متخصصان داخلی تعمیر شد و دوباره به چرخه عملیاتی بازگشت.
سبلان با وزن حدود 1500 تن تا پیش از این به 4 موشک کروز ضدکشتی قادر و قدیر مجهز بوده و تاکنون در 13 ناوگروه نیروی دریایی ارتش حضور یافته است.
 
ناوشکن "سبلان" در قالب ناوگروه بیست و چهارم به‌همراه ناو لجستیک "خارک"، با عبور از اقیانوس هند، خلیج بنگال، تنگه مالاکا و دریای چین، برای اولین بار وارد بزرگترین اقیانوس جهان شد و پس از طی 13 هزار کیلومتر و 40 روز دریانوردی در این مأموریت، در اسکله شماره 7 بندر ژان‌ژیانگ ناوگان دریایی جنوبی چین پهلو گرفت و در مسیر بازگشت نیز، ناوگروه ارتش برای اولین بار در بندر "کلمبو"ی سریلانکا توقف داشت.
قابلیت پرواز در ارتفاع چندمتری سطح آب برای نمونه‌های ضدکشتی و پرواز در فاصله کمتر از 20متری عوارض زمینی از ویژگی‌های موشک‌های کروز است که به پنهان ماندن آنها از دید انواع حسگرهای دشمن کمک می‌کند.
در موشک‌های کروز ضدکشتی، حسگر ارتفاع‌یاب برای تنظیم دقیق ارتفاع از سطح آب در بخشی از بدنه و رادار فعال یا حسگر تصویری برای شناسایی و قفل روی هدف شناور در دماغه آنها به‌کار گرفته می‌شود.
 
ناوشکن دماوند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.07.2023
در زمینه سرعت پروازی موشک‌ها به‌عنوان نکته تکمیلی باید ذکر کرد که محدوده سرعت تا زیر یک ماخ فروصوت (ساب‌سونیک)، از ماخ یک تا پنج فراصوت (سوپرسونیک) و از ماخ پنج به بالا ابرصوت یا هایپرسونیک نامیده می‌شود که این مورد آخر این روزها در ایران هم بسیار شناخته شده است.
هم‌اکنون نیرو‌های دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به انواع موشک‌های کروز ضدکشتی از برد 10 تا 1000 کیلومتر که توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح طراحی و تولید شده‌اند مجهز هستند و قادرند انواع اهداف دریایی را حتی از عمق کشور مورد هدف قرار دهند.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: اخبار