کد قالب کانون آیا می دانیدهای جالب برای دانش آموزان (دنیای حیوانات)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کانون فرهنگی وهنری کریم اهل بیت شهر سلامی و آدرس kanoonemamhassan24.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1720
بازدید دیروز : 176
بازدید هفته : 1720
بازدید ماه : 1948
بازدید کل : 154604
تعداد مطالب : 2271
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 3 ارديبهشت 1403

اطلاعات عمومی جالب و مفید در مورد تکنولوژی

شگفتی‌های حیوانات

دنیای حیوانات دنیایی عجیب و پر از شگفتی‌های کوچک و بزرگ است که اگر بدانید ممکن است از تعجب حیرت زده شوید. در کل دنیای حیوانات بسیار پیچیده تر از آن چیزی است که انسان ها بنوانند به طور کامل از آن سر در بیاورند. در اینجا می‌خواهیم حقایقی درمورد حیوانات را برایتان بازگو کنیم که مطمئنا بسیاری از آنها را تابحال نشنیده‌اید.

آفتاب‌پرست چرا تغییر رنگ می دهد؟ آیا می دانید: تغییر رنگ آفتاب پرست

آفتاب پرست، نوعی مارمولک است. این جانور می‌تواند رنگ خود را با رنگ محیط اطرافش تطبیق دهد. این کار به کمک رنگدانه های موجود در سلول‌های زیر پوست جانور انجام می‌گیرد. اما آیا می دانید چگونه این رنگدانه‌ها باعث تغییر رنگ آفتاب پرست می‌شوند؟
لایه بالایی پوست آفتاب پرست، شفاف است. قسمت زیر این لایه، سلول‌هایی قرار دارد که حاوی رنگدانه های زرد، قرمز و سیاه هستند. این رنگدانه ها می‌توانند به راحتی از نقطه‌ای به نقطه دیگر حرکت کنند. وقتی سلول های حاوی رنگدانه، جمع می‌شوند، تمرکز رنگدانه ها افزایش پیدا می‌کند؛ بنابراین جانور، سیاه به نظر می رسد. برعکس، زمانی که سلول ها، پراکنده می‌شوند، پوست جانور، روشن تر می‌شود. تمرکز و پراکندگی سلول‌های حاوی رنگدانه، دلایل مختلفی دارند.

  • نخستین دلیل تغییر رنگ آفتاب پرست، در بروز احساسات مختلف است. عصبانیت و وحشت باعث به وجود آمدن لکه های زرد بر روی پوست آن می‌شود.
  • عامل دوم که موجب تغییر رنگ پوست آفتاب پرست می گردد، نور خورشید است. این حیوانات زیر نور خورشید، سیاه رنگ می‌شوند.
  • سومین عامل در این باره، تغییر حرارت یا همان گرما است. رنگ این جانور در هوای گرم و تاریک، سبز می‌شود و در هوای سرد و تاریک، به رنگ زرد روشن تغییر پیدا می‌کند.

عکسی از یک آفتاب پرستتوانایی تغییر دادن رنگ، مزیت‌های زیادی برای آفتاب پرست ها دارد. آنها به کمک این توانایی، خود را به رنگ محیط اطرافشان در می آورند و در نتیجه از چشم دشمنان شان پنهان می مانند و در عین حال، به راحتی می‌توانند به حشرات نزدیک شوند و آنها را صید کنند. آفتاب پرست ها یک ویژگی استثنایی دیگر نیز دارند! آنها می‌توانند هر یک از چشم های خود را مستقل از چشم دیگر حرکت دهند! مثلاً با یک چشم به جلو نگاه کنند و با چشم دیگر عقب را ببینند. بنابراین آنها می‌توانند در یک لحظه، هم زمان دو چیز را تماشا کنند. آفتاب پرست ها به کمک همین خصوصیت به راحتی حشرات را صید می‌کنند.

 در این رابطه: آفتاب ‌پرست چگونه رنگ خود را تغییر می دهد؟


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: اطلاعات عمومی
برچسب‌ها: اطلاعات عمومی